Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kennethnilsen69

#1
Twizy / Sv: Type 2 ladekabel til Twizy
søndag 02. juli 2017, klokken 14:05
Ja det er jo en god grunn til en overgang :-)
#2
Twizy / Sv: Type 2 ladekabel til Twizy
lørdag 01. juli 2017, klokken 20:06
Jeg er bare litt nyskjerrig på hvorfor noen vil ha en slik adapter.
Schuko kontakter finner du jo over alt mens Type 2 er vel storsett bare på ladestasjoner.
Din Twizy vil ikke lade fortere med en overgang til type 2. så hvorfor ikke bare holde deg til Schuko :-)
#3
Twizy / Sv: The Vangen's Twizy
lørdag 01. juli 2017, klokken 19:53
Brede felger og dekk er ingen problem på en Twizy :-)
Her ser du min Twizy :-) jeg skal lage nye skjermer foran også når jeg får tid :-)

Disse dekkene stjeler mye strøm og reduserer både rekkevidde og Power i bilen. Men med mitt hjemmelaget 18650 litium batteri som er på 14.2 kwh og med en Powerbox så er ikke dette noe problem :-)
#4
Twizy / Sv: Inteligent Power box til Twizy er klar
lørdag 19. desember 2015, klokken 18:49
jeg er ikke sikker på hva du mener men den Tuner bilen etter temperaturen, ikke noe med tiden å gjøre. men jo hardere du kjører bilen jo fortere vil den bli varm og da justerer den automatisk ned mengen på tourqe den får drar ut. Så her er det du kjører som bestemmer hvor lang tid det vil ta :-)

Sitat fra: Speeder på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:01
Spennende.
Er det noe tidsbegrensing på den økte toppfarten mtp varmeutvikling?
#5
Twizy / Inteligent Power box til Twizy er klar
fredag 27. november 2015, klokken 14:03
Hei jeg er nettopp ferdig med å utvikle en inteligent Tuning boks til Twizy som øker vrimomentet opp til hele 100Nm (det er en øning på hele 82%)
Ta en titt på manualen her https://www.dropbox.com/s/vmy187svf8exydx/PowerBox%20V2%20Manual.Norsk.pdf?dl=0

Powerbox på facebook https://www.facebook.com/TwizyPowerbox/

Prisen på en Powerbox er 4300 kr inkludert frakten


#6
Twizy / Sv: Fersk eier av Twizy
tirsdag 20. januar 2015, klokken 10:53
Ja en kan ha det mye morro med en Twizy :-)
#7
Twizy / Sv: Fersk eier av Twizy
mandag 19. januar 2015, klokken 14:34
En Twizy batteripakke består av 7 moduler
en modul består av 6 seller. 3 i parallel og 2 i seriel
En selle er på 43 Amp

Totall volt er begrenset til 57.4 volt
57.4 / 16 4.1 volt pr selle.
Max volt på disse cellene er 4.2 volt så de blir aldri fullladet.
Max amper inn på batteriet via laderen er på 32 amp (1836,8 watt) en husikring på 10 amp = 2300 watt.
Max amper ut til motorkontrolleren er begrenset til 315 Amp men batteripakken kan gi 450 amp
motorkontrolleren tåler opp 450 ampe i 2 minutter og 540 amp i 10 sekunder så her er det mye og hente :-)

Jeg kan øke vrimomentet fra orginale 55 Nm opp til 80 Nm hvis ønskelig :-) Jeg har kjørt min på 100Nm nå i litt over et år men ved 100 Nm så krever det også at du passer godt på motoren så den ikke blir for varm. Jeg bruker en ekstra display som overvåker det meste :-) Men ved 80 Nm er ikke dette nødvendig siden det er innen for spesifikasjonene til Batteri,Kontroller og Motoren  :-) Ved 80 Nm så får blir topfart grensen flyttet fra 84 km/t til 115 Km/t. På flat vei så vil du klare alt fra 95 - 105 Km/t litt avhengig av vær å vind. Nedoverbakke så stopper den på 115  :-)

Hvordan vil dette på virke kjørelengden :-)
Det kommer helt an på deg. kjører du pent å prøver og komme så lang som du kan, så kommer du akuratt like langt som før :-) er du har på speeden og bruker alle de ekstra kreftene så vil du komme 2 til 3 mil kortere. ved normal kjøreing ca 1 mil kortere.

Jeg er nå for øvrig nå nettopp ferdig med å bygge min egen batteri pakke på 13 kw :-) inni samme orginale batteri boksen :-) Har øket også volten til fra 57.4v til 65.25 volt for å kunne dra ut enda litt mer Power :-)
Den blir nå montert i løpet av vinteren :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA