Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ha det, og takk for all fisken

Startet av kodax, torsdag 28. februar 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Crown på fredag 01. mars 2019, klokken 21:20
I-pace er ikke så mye lettere en e-tron, men hva er bakkeklaringen? E-tron har opp til 22,6cm, det eneste jeg finner på jaguar-sidene er 14,6cm, men håper det er mer enn det :-D
I-Pace med luftfjæringen helt løftet har bakkeklaring på 23cm, samt maks vadedybde på 50cm i opptil 7km/h.
Jeg har ikke testet det ut, men tror det dekker de flestes behov til/fra jobben.  :)

Counterpointer

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 04. mars 2019, klokken 22:38
Sitat fra: Crown på fredag 01. mars 2019, klokken 21:20
I-pace er ikke så mye lettere en e-tron, men hva er bakkeklaringen? E-tron har opp til 22,6cm, det eneste jeg finner på jaguar-sidene er 14,6cm, men håper det er mer enn det :-D
I-Pace med luftfjæringen helt løftet har bakkeklaring på 23cm, samt maks vadedybde på 50cm i opptil 7km/h.
Jeg har ikke testet det ut, men tror det dekker de flestes behov til/fra jobben.  :)
Som sagt tidligere jeg setter mine penger på en I-Pace i en skikkelig offroad test.

Imagine

Sitat fra: Espen W på mandag 04. mars 2019, klokken 14:45
Sitat fra: Lepet65 på mandag 04. mars 2019, klokken 14:20
Det nevnes mange utfordrere til Model Y som skal komme snart, men ingen nevner BMW iX3 som kommer først :+1: :police:

Joda, nevnte den nesten :)
Tenkte at den (og MB EQC) lå hakket over de nevnte, men de skal etter sigende starte på ca. 505K eller så (pris i England før VAT), så betydelig rimeligere enn e-tron 55 som starter på 650K i England (før VAT, såklart), så jeg ser at de burde vært med på listen min.

Kan bli skikkelig trøkk i området 450-550K de kommende årene :)

E-tron («40»?) med mindre batteri og effekt vil trolig også treffe prisklassen til iX3.

cyber

Morsomt at trofasteTeslatilhengere (aka investorer.. ) tåkeprater ned e-tron i denne tråden.
Det tyder på at kvaliteteten man forventer fra Audi er interessant for dem som er lei av dårlig sådan ;
det er nok ikke bare er Musk som har fått panikk i disse pris- og utsalgsstedsreduksjonstider 8).

Imagine

#109
Sitat fra: cyber på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:46
Morsomt at trofasteTeslatilhengere (aka investorer.. ) tåkeprater ned e-tron i denne tråden.
Det tyder på at kvaliteteten man forventer fra Audi er interessant for dem som er lei av dårlig sådan ;
det er nok ikke bare er Musk som har fått panikk i disse pris- og utsalgsstedsreduksjonstider 8).


Men her inne er ikke moderatorene like frempå... er jo ikke Tesla det rakkes ned på. Jeg fremmet realistiske lakkproblemer med tilhørende rustdannelser på helt nye Model 3, ble hetset nord og ned. Lange fornektelsesinnlegg fra Tesla-religiøse selvutnevnte misjonærer. Innleggene slettet umiddelbart. Til og med utestengt fra forumet i 24 timer. Moderatoren endret mine innlegg og fjernet andres osv... da slettet jeg i stedet mine innlegg helt bort. Jeg tenker det kommer frem før eller senere uansett, og jeg trenger/orker ikke være den som fronter dette. Så jeg gidder ikke lenger skrive der inne selv om sikkert mange vil vite en del ting.

geear

Det er heller ingen merker som er i nærheten av å få så mye (i stor grad uberettiget) hets og trolling som Tesla, ikke bare her, men generelt på nettet, til og med rundt lunsjbordene i real life, og jeg tror at det mange kaller Tesla-religiøse eller misjonering er like mye en konsekvens av nettopp dette. Man føler seg i stor grad angrepet av all mulig man selv vet veldig godt at ikke er riktig, fake news rett og slett, uten at jeg har noe forhold til akkurat den hendelsen du snakker om.

Administrator kjører vel selv Leaf, så han er vel ikke akkurat i Tesla-menigheten?

Counterpointer

Jeg må si at Audimenigheten er minst like krenkbar som Teslamenigheten kanskje mer.....

Hva er egentlig blitt sagt som nedvurderer E-Tron?
Jeg har sagt at den er dyr og tung. Det har jeg sagt om Model X også. Jeg har sagt at kameraspeil er uhensiktsmessige, det står jeg for. Jeg liker ikke mangelen på E-pedal i E-tron, det er en smaksak.

Lurer egentlig på hvorfor det er så mange Audi riddere i en tråd som heter «takk for meg»

Den passer bedre for meg som hadde reservasjon, men også sier «takk for meg» selv om det er flere ting med E-tron som er best på markedet nå. F.eks ladefart og støyisolering.

hemi

Fanbois er slitsomt, uansett merke.

AJ82

Tror litt av forskjellen er at Jaguar og Audi "fanboys" ikke gidder å blande seg så mye i hva som evt blir skrevet om Audi eller Jaguar i Tesladelene av forumet, mens Tesla "fanboys" er veldig opptatt av hva som blir skrevet om Tesla i andre deler av forumet. Tesla fanboys er også veldig flinke til å informere om hvor overlegen Tesla er i alle andre forum, mens andre kanskje ikke er det.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

#114
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34
Tror litt av forskjellen er at Jaguar og Audi "fanboys" ikke gidder å blande seg så mye i hva som evt blir skrevet om Audi eller Jaguar i Tesladelene av forumet, mens Tesla "fanboys" er veldig opptatt av hva som blir skrevet om Tesla i andre deler av forumet. Tesla fanboys er også veldig flinke til å informere om hvor overlegen Tesla er i alle andre forum, mens andre kanskje ikke er det.

A.J.
Det er heller at det er 30.000 eiere av Tesla i Norge, mens 1-1500 eiere av elektrisk jaguar og foreløpig 0 eiere av el-Audi.
Jeg er mer overrasket over at det er så mange Tesla-kritikere enn at folk forsvarer sitt valg av bil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mbh

Jeg har bestilt e-tron, men ønsker meg selvfølgelig egentlig en Tesla. Modell 3, S og X er overlegent alt annet. Det er umulig å kritisere folk som kjører Tesla. Det er kun misunnelse som ligger bak, og ingen gangbare objektive grunner. Tesla har best æpp, best batteri, lengst kjørelengde, ladestasjoner på steder som i seg selv er verdt en søndagstur, overlegen design, utrolig ryddig kupé med kjempefint nettbrett i midten. De som klager på kvalitet og dårlig service har null peiling på hva som er viktigst med bilhold. Det spiller vel ingen rolle om bilen er på service en måned om gangen, så lenge man får låne en VW Polo mens man venter. Det gjør bare gleden over å få tilbake bilen desto større. Det er riktignok mange andre bransjer som kunne ønsket seg kunder med denne tålmodigheten, men hva hjelper det. Tesla har utvilsomt gjort seg fortjent til all den beundringen de får.

Nei, søren. Beklager så mye for avsporingen! Denne tråden tilhører jo egentlig én som takker for seg over 8 sider. Det er sikkert ikke mange elbilentusiaster som liker opera, men dette ligner egentlig veldig. Innenfor opera er det nemlig også vanlig at folk dør over 100 takter.

Øyvind.h

#116
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34
Tror litt av forskjellen er at Jaguar og Audi "fanboys" ikke gidder å blande seg så mye i hva som evt blir skrevet om Audi eller Jaguar i Tesladelene av forumet, mens Tesla "fanboys" er veldig opptatt av hva som blir skrevet om Tesla i andre deler av forumet.
Joda. Det skjer og kan lett dokumenteres. En drøss med brukere som frekventerer Tesla-forumet for å slenge med leppa etter å ha møtt motbør i diskusjoner. Det finnes enkelte som er helt sykelig opptatt av alt negativt de kan dra frem om Tesla. Heldigvis har forumet en god ignore-funksjon som blokkerer disse. Og admin rydder i blant opp.

Når det gjelder tråden i seg selv - ser jo det samme på Facebook. Mange som har skrevet "jeg går ikke for E-tron nå" som blir møtt med "jaja du trenger ikke fortelle oss det". Om jeg selv dropper bestilling vil jeg nok i hovedsak slutte å diskutere i E-tron delen av forumet. Og trådene jeg har startet i det forumet har vært informasjonssøk, ikke eder-og-galle forsøk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

Nye e-troner og andre el-audier er jo spennende, og jeg syns t.o.m. e-tron 55 fortsatt er spennende selv om jeg ikke bestilte, så neida, jeg blir nok her i lang tid framover, det var bare reservasjonen min som lider en lang og teatralsk død. Jeg? When the fat lady sings!
Dessuten, det ligger mye moro i dette, så vi snakker nok heller om en operette..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: mbh på tirsdag 05. mars 2019, klokken 17:42
Jeg har bestilt e-tron, men ønsker meg selvfølgelig egentlig en Tesla. Modell 3, S og X er overlegent alt annet. Det er umulig å kritisere folk som kjører Tesla. Det er kun misunnelse som ligger bak, og ingen gangbare objektive grunner. Tesla har best æpp, best batteri, lengst kjørelengde, ladestasjoner på steder som i seg selv er verdt en søndagstur, overlegen design, utrolig ryddig kupé med kjempefint nettbrett i midten. De som klager på kvalitet og dårlig service har null peiling på hva som er viktigst med bilhold. Det spiller vel ingen rolle om bilen er på service en måned om gangen, så lenge man får låne en VW Polo mens man venter. Det gjør bare gleden over å få tilbake bilen desto større. Det er riktignok mange andre bransjer som kunne ønsket seg kunder med denne tålmodigheten, men hva hjelper det. Tesla har utvilsomt gjort seg fortjent til all den beundringen de får.

Nei, søren. Beklager så mye for avsporingen! Denne tråden tilhører jo egentlig én som takker for seg over 8 sider. Det er sikkert ikke mange elbilentusiaster som liker opera, men dette ligner egentlig veldig. Innenfor opera er det nemlig også vanlig at folk dør over 100 takter.
For en overtyre


olavxxx

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 05. mars 2019, klokken 23:18
Sitat fra: mbh på tirsdag 05. mars 2019, klokken 17:42
Jeg har bestilt e-tron, men ønsker meg selvfølgelig egentlig en Tesla. Modell 3, S og X er overlegent alt annet. Det er umulig å kritisere folk som kjører Tesla. Det er kun misunnelse som ligger bak, og ingen gangbare objektive grunner. Tesla har best æpp, best batteri, lengst kjørelengde, ladestasjoner på steder som i seg selv er verdt en søndagstur, overlegen design, utrolig ryddig kupé med kjempefint nettbrett i midten. De som klager på kvalitet og dårlig service har null peiling på hva som er viktigst med bilhold. Det spiller vel ingen rolle om bilen er på service en måned om gangen, så lenge man får låne en VW Polo mens man venter. Det gjør bare gleden over å få tilbake bilen desto større. Det er riktignok mange andre bransjer som kunne ønsket seg kunder med denne tålmodigheten, men hva hjelper det. Tesla har utvilsomt gjort seg fortjent til all den beundringen de får.

Nei, søren. Beklager så mye for avsporingen! Denne tråden tilhører jo egentlig én som takker for seg over 8 sider. Det er sikkert ikke mange elbilentusiaster som liker opera, men dette ligner egentlig veldig. Innenfor opera er det nemlig også vanlig at folk dør over 100 takter.
For en overtyre
Mine dypeste medfølelser :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA