Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uno-X med ladepris på skilt

Startet av SveinJ, tirsdag 15. november 2022, klokken 09:11

« forrige - neste »

Gazer75

Uno-X er svært enkelt. Tæp kort velg kontakt og plugg i.
Minuset er vel kanskje at ein må tæppe og velje kvittering som en så må ta bilde av med telefonen.

Abonnement som Ionity er ikkje så imponerande. 129kr/mnd for 2,17kr/kWh rabatt, som då blir 6,23kr/kWh.
Rimelegare på opne Tesla SuC utan abonnement.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på tirsdag 11. juli 2023, klokken 17:04Uno-X er svært enkelt. Tæp kort velg kontakt og plugg i.
Minuset er vel kanskje at ein må tæppe og velje kvittering som en så må ta bilde av med telefonen.

Abonnement som Ionity er ikkje så imponerande. 129kr/mnd for 2,17kr/kWh rabatt, som då blir 6,23kr/kWh.
Rimelegare på opne Tesla SuC utan abonnement.
Prøvde Greenstation i går. Er mulig med kortbetaling der, og de er begynt med dynamiske priser, og jeg fylte bare noen få jeg siden prisen var 6,69 da jeg var innom.

Synes det gikk lang tid før jeg fikk anvist plass, og etterpå tok handshake lang tid, og feilet en gang. Men selve kortbetalingen var bare å sveipe kortet når den ba om det, og så bekrefte på skjermen reservasjon av 499,-.

Gadd ikke fylle mer for jeg trengte ikke å lade der, og hadde uansett Ionity innen rekkevidde der jeg bare betaler 1,65 i noen få måneder til.

Men interessant å teste ut. Dog skuffet over at jeg ikke fikk nyte godt av oppstartstilbudet med strøm til spotpris med litt påslag. Men det var vel bare på den nye stasjonen på  Gjøvik.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Panduck

Sitat fra: RJK på tirsdag 11. juli 2023, klokken 19:22Synes det gikk lang tid før jeg fikk anvist plass, og etterpå tok handshake lang tid, og feilet en gang. Men selve kortbetalingen var bare å sveipe kortet når den ba om det, og så bekrefte på skjermen reservasjon av 499,-.

Blir spennende å se hvordan dette går. Køsystem kan jo være ekstremt godt å ha på utfartsdager, samtidig som det er nær sagt ubrukelig resten av året. Men det er fint at flere begynner å gi Recharge / MER / BKK litt konkurranse om prisene. Folk blir jo mer og mer prisbeviste p.g.a prisøkninger på alt mulig. Det må vel bety at flere vil finne veien til Tesla / UnoX / e-on og tydligvis Greenstation isteden.

RJK

Sitat fra: Gazer75 på tirsdag 11. juli 2023, klokken 17:04Uno-X er svært enkelt. Tæp kort velg kontakt og plugg i.
Minuset er vel kanskje at ein må tæppe og velje kvittering som en så må ta bilde av med telefonen.
Abonnement som Ionity er ikkje så imponerande. 129kr/mnd for 2,17kr/kWh rabatt, som då blir 6,23kr/kWh.
Rimelegare på opne Tesla SuC utan abonnement.
Ja, da kan det se ut som Tesla gjør seg klar for kortbetaling på lading. Altså samme som du skriver, men mulig endret rekkefølge. Plugg i lader, tæpp kortet (eller Apple Pay/Samsung Pay/Android Pay, gjerne via tilhørende smartklokke), og så fikser bil og lader resten.

https://elbil.no/tyder-pa-at-tesla-snart-apner-for-kortbetaling/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Panduck

Fikk prøve kortbetaling på turen til Sverige. OKQ8 har sine egne ladere og appen er tydligvis kun for de som bor i Sverige, og fant ikke noe roaming med noen andre, så da ble det kort.

Det var ikke bare å "sette i og tæppe", slik jeg er vant til med rfid. Måtte først trykke på "betal med kort" knappen (noe jeg brukte litt tid på å finne ut av, etter å ha forsøkt å tæppe kortet noen ganger). Så tæppe kort, og så skrive inn koden (???)

Å skrive inn kode på en liten skjerm med beskyttende glassflate litt hevet over skjermflata var ikke den enkleste måten å angi pinkoden jeg har vært borti.

Det gikk, og det er jo greit at det tilbys, men håper andre løser det bedre.

Ja, jeg hadde sikkert unngått kode om jeg tæppet mobil, men mobil er knyttet til VISA og da får jeg ikke Mastercard rabatter.

turfsurf

Sitat fra: Panduck på mandag 24. juli 2023, klokken 10:21Fikk prøve kortbetaling på turen til Sverige. OKQ8 har sine egne ladere og appen er tydligvis kun for de som bor i Sverige, og fant ikke noe roaming med noen andre, så da ble det kort.

Det var ikke bare å "sette i og tæppe", slik jeg er vant til med rfid. Måtte først trykke på "betal med kort" knappen (noe jeg brukte litt tid på å finne ut av, etter å ha forsøkt å tæppe kortet noen ganger). Så tæppe kort, og så skrive inn koden (???)

Å skrive inn kode på en liten skjerm med beskyttende glassflate litt hevet over skjermflata var ikke den enkleste måten å angi pinkoden jeg har vært borti.

Det gikk, og det er jo greit at det tilbys, men håper andre løser det bedre.

Ja, jeg hadde sikkert unngått kode om jeg tæppet mobil, men mobil er knyttet til VISA og da får jeg ikke Mastercard rabatter.
Kan du ikke velge kredittkort i mobilen? Brukte Apple Pay på OKQ8 i ferien, og opplevde det ikke særlig annerledes enn RFID, med unntak av å trykke på den ene knappen. Slapp dog å hente frem RFID kortet i bilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Panduck

Sitat fra: turfsurf på mandag 24. juli 2023, klokken 10:49Kan du ikke velge kredittkort i mobilen? Brukte Apple Pay på OKQ8 i ferien, og opplevde det ikke særlig annerledes enn RFID, med unntak av å trykke på den ene knappen. Slapp dog å hente frem RFID kortet i bilen.

Det går sikkert, men det blir jo veldig mange klikk for å velge MC først og så sette tilbake til Visa etterpå.

Uansett, skal de ha inntasting av kode bør det være fysiske knapper, den lille skjermen er ikke god nok.

turfsurf

Sitat fra: Panduck på mandag 24. juli 2023, klokken 10:55Det går sikkert, men det blir jo veldig mange klikk for å velge MC først og så sette tilbake til Visa etterpå.

Nå vet jeg ikke om du har iOS eller Android, men for meg er det bare å sveipe opp for å bytte kredittkort når Apple Pay er aktivert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OlaM

Hvis det er DNB Mastercard så støtter vel ikke det Apple Pay uansett?
'21 3LR

Svk

Sitat fra: OlaM på mandag 24. juli 2023, klokken 13:44Hvis det er DNB Mastercard så støtter vel ikke det Apple Pay uansett?

Nope

turfsurf

Sitat fra: OlaM på mandag 24. juli 2023, klokken 13:44Hvis det er DNB Mastercard så støtter vel ikke det Apple Pay uansett?
Via Curve gjør det det. Men aner ikke om man får rabatt da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Panduck

Sitat fra: turfsurf på mandag 24. juli 2023, klokken 13:32Nå vet jeg ikke om du har iOS eller Android, men for meg er det bare å sveipe opp for å bytte kredittkort når Apple Pay er aktivert.

Jeg har android (som sagt, DnB støtter jo ikke apple pay). Jeg aktiverer jo ingenting for å tæppe, bare låser opp telefonen og tæpper, så er det betalt.

turfsurf

Sitat fra: Panduck på mandag 24. juli 2023, klokken 15:25Jeg har android (som sagt, DnB støtter jo ikke apple pay). Jeg aktiverer jo ingenting for å tæppe, bare låser opp telefonen og tæpper, så er det betalt.
Ja, da blir det jo annerledes. Funker med Curve da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vix

Litt overraskende så har Uno-X nå fjernet ladeprisene på hjemmesiden sin og disse kan nå kun sees på skiltet.

https://www.motor.no/aktuelt/uno-x-fjernet-ladepriser-pa-nett/259790

RJK

Heller ikke mulig å se på Chargefinder.com. Nei, dette var skuffende, Uno-X. Dere er enda for små til å gjøre stort innhugg, og det å kunne se priser, var gods reklame.

At dere tar bort lett tilgjengelig info, gjør at man ikke i samme grad kan planlegge turer med stopp innom dere, for prisen trenger ikke være så konkurransedyktige sammenlignet med naboene.

Like greit å bare kjøre til en SuC, med mindre man har en bil som ennå krangler med de laderne. Heldigvis funker min bil, normalt sett, helt fint der.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA