Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trygt kjøp? Benplass i baksete m.m. Skiboks?

Startet av harruz, lørdag 26. oktober 2024, klokken 02:00

« forrige - neste »

harruz

Har begynt å fatte interesse for denne bilen. Ser at det ligger en del 2022 modeller AWD for rundt 400'. Lurer litt på dette med baksete. Skal på langkjøring til sommeren (ca 200 mil) med to tenåringer (16+18) altså i praksis 4 voksne. Vil det funke? Kan den ha skiboks? Er det trygt å kjøpe Polestar nå? Andre erfaringer og tips dere måtte ha til en mulig bilkjøper, så blir jeg glad :-)
1.gen Leaf
2.gen. Leaf
Ioniq 5

Electric cars in Norway

Sitat fra: harruz på lørdag 26. oktober 2024, klokken 02:00? Andre erfaringer og tips dere måtte ha til en mulig bilkjøper, så blir jeg glad :-)

Sjekk også  inne på FB gr. :+1:

Som med alle biler......La gutta sitte i baksetet og føle ut bilen ift sine høyder osv

Den er litt lavere bak enn mange andre....for taket skrår nedover litt....men går sikkert fint?

Fin bil :+1:

BubbaJoFet

Polestar 2 har fotbrønner bak siden batteriet ligger i «midten» det gir en bedre sittestilling for 2 passasjerer i baksetet enn ved feks model 3 hvor knærne kan bli litt høye.

Bilen har ikke rails og er godkjent for taklast (mener det er 75 kg), men takstativet må festes under dørene.

Husker ikke om det var 22 eller 23 hvor varmepumpe ble del av plus pakken, men uansett har ingen biler VP uten plus uansett modell.

Beste ressursstedet for Polestar, når jeg vurderte den (avbestilte til slutt) var da https://www.polestar-forum.com/

Electric cars in Norway

Sitat fra: BubbaJoFet på lørdag 26. oktober 2024, klokken 09:54Polestar 2 har fotbrønner bak siden batteriet ligger i «midten» det gir en bedre sittestilling for 2 passasjerer i baksetet enn ved feks model 3 hvor knærne kan bli litt høye.

Bilen har ikke rails og er godkjent for taklast (mener det er 75 kg), men takstativet må festes under dørene.

Husker ikke om det var 22 eller 23 hvor varmepumpe ble del av plus pakken, men uansett har ingen biler VP uten plus uansett modell.

Beste ressursstedet for Polestar, når jeg vurderte den (avbestilte til slutt) var da https://www.polestar-forum.com/

Enig i alt det du skriver. ..og legger til at alle Polestar fb grupper er aldri feil å se på

Joccy

P2 er ingen optimal bil til tenåringer i baksetet. Sånn er det med den saken. Du burde prøve den. Jeg kom fra XC70 og førsteinntrykket mitt var at jeg sklei rett inn i den mens i realiteten så krympet den voldsomt første tiden.

Du bestiller lett prøvetime på nett, de kom hjem til meg. 2024 er ikke store forskjellen, størrelsen er jo lik.

obay

Har XC40 selv med 2 kids (11+8) og det fungerer Ok enda.
Må nok se etter noe med større benplass bak når vi skal ha langtur neste sommer eller året etter.
Trolig opp på Model Y, PS4, Zeekr 001, ID7 eller lignende size/pris..

Electric cars in Norway

Sitat fra: obay på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 12:52Har XC40 selv med 2 kids (11+8) og det fungerer Ok enda.
Må nok se etter noe med større benplass bak når vi skal ha langtur neste sommer eller året etter.
Trolig opp på Model Y, PS4, Zeekr 001, ID7 eller lignende size/pris..

Ja det er mye å velge mellom

De fleste her vet det sikkert man kansje ikke alle?

Så tar sjansen og anbefaler slike gratis nett tjenster der man enkelt kan sammenligne innvendig og ytrae mål på de bilene man liker. Letter så se de enkelte bilene opp mot hverandre da.

Denne her er fin https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php

Se ID7,TMY,PS4 i samme bilde jeg satt opp nå for morro skyld som enkelt viser de bilene opp mot hverandre og så kan man klikke seg inn på alt fra foran og bak osv og se på boot bilder av alle osv

obay

Ja kurrant side det der.
+ så har en jo også tesla bjørn sin banan indeks (som ofte gir en bedre praktisk pekepinn)

Electric cars in Norway

Sitat fra: obay på tirsdag 03. desember 2024, klokken 13:16+ så har en jo også tesla bjørn sin banan indeks (som ofte gir en bedre praktisk pekepinn)
Enig, Bjørn Nyland han har forstått det. Ser flere har begynt med samme måling for det gir mening å se de boksene der :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA