Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia e-Niro 64kwh från sverige 415 000nok intresse

Startet av Daniel_k, tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:07

« forrige - neste »

Daniel_k

Hei, jeg har for øyeblikket Kia e-niro til salgs både her og på finn.no.
Et rent teoretisk spørsmål:
Jeg har blitt tilbudt en rekke samarbeid, og hvis jeg kjøper flere biler, får jeg bedre priser selvfølgelig.

Jeg kunne få tak i biler for rundt 415 000nok inkludert alt utstyr og metallisk lakk tilgjengelig på e-niro. Ut til privat kunde.
Spørsmålet er hva interessen ville være, skal ja bli sammen 10, 20 eller til og med 50 biler ville de bli solgt for 415000nok? Inkludert levering (Drammen, Oslo) og registrering i Norge.
Vil gjerne ha tilbakemelding før jeg starter kontaktene mine.

Takk for et veldig godt forum!

trykkertor

Hvordan er disse bilene i forhold til norske biler?
DAB?
Leveres med ladekabel og matter?
Antirustbehandling?
Fargevalg?
Utstyrsvalg? (Takluke?)

navyelsen

De blir nok solgt!
Leser på facebook at folk betaler 416.000 kr fra norsk forhandler, inkl. metallic lakk, soltak, ladekabel, vinterhjul m/felg, gummimatter og rustbeskyttelse med ekstra støydemping. Pris i beste BOS stil :)

415.000 for å snike i køen virker derfor som en god deal.
Eneste minuset med svensk bil er vel mangelen på DAB+. Du må nok trekke fra litt på grunn av dette. Men to års venteliste gjør nok sitt til at enkelte er villige til å strekke seg...

(Det ligger f.eks. over 40 amerikanske Bolt på finn.no med pris inntil 420.000.)
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Daniel_k

Det är inkl sollucka DAB+ radio, jbl ljudsystem.
Laddkabel typ 2 till typ 2.
Matter eller vinterhjul ingår ej. Går självklart att köpa till.
Stötdämpning ingår inte i svenska bilar vad jag vet än isf får kolla upp med kontakter.
Vinterhjul kostar 10 000nok extra om man vill köpa med det.
Färgval är fritt då det är produktions bilar.
Det är som en first edition inkl sollucka är utrustningen.

ID4

Sitat fra: Daniel_k på tirsdag 05. februar 2019, klokken 11:09
Det är inkl sollucka DAB+ radio, jbl ljudsystem.
Laddkabel typ 2 till typ 2.
Matter eller vinterhjul ingår ej. Går självklart att köpa till.
Stötdämpning ingår inte i svenska bilar vad jag vet än isf får kolla upp med kontakter.
Vinterhjul kostar 10 000nok extra om man vill köpa med det.
Färgval är fritt då det är produktions bilar.
Det är som en first edition inkl sollucka är utrustningen.

Leveringstid?

Daniel_k

Ursäkta flera saker jag missat, men mellan ca 20uker som det ser ut nu.
Lite beroende på hur många beställningar som kommer in. Kan inte få 50 bilar om 20uker utan kanske 10st. Nästa månad 10st. Skall diskutera upplägget med leverantören.
Och om jag bestämmer mig för att gå vidare med detta.

sveander

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43468.0

I Denne tråden sies det at de som leveres Sverige er er en Advance-modell, altså vesentlig lavere utstyrt enn FE som kommer i Norge.

Stemmer dette for disse som forsøkes solgt her?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Daniel_k

Nej det hade varit en advance plus Tech, samma utstyr som FE inkl sollucka.
Så det är inte någon av de lägre utrustnings versionerna.

aasen90

intressant. Tar eventuelt kontakt i mars når jeg har fått og solgt min kona

Bjoris

Dette  må være det ultimate beviset på at BOS skrur oss i Norge....

Trond.m

#10
Sitat fra: Bjoris på onsdag 06. februar 2019, klokken 00:30
Dette  må være det ultimate beviset på at BOS skrur oss i Norge....
Den forstod jeg ikke. At en piratimportør kan tilby et dårligere produkt til høyere pris er vel ikke noe bevis på overpris ??
De norske bilen har vel både DAB og modifisert bagasjerom. Har selv opplevd fordelen med å ha kjøpt en bil med BOS som importør og fått dekket en reparasjon på 11000 kr som ikke var omfattet av garanti som «goodwill».
Det var bytte av alle bremseskiver på en 4 år gammel Citröen C3, 60.000 km pga. rust. Bilen hadde kjørt i saltlake i Oslo. 

Trond.m

Sitat fra: Daniel_k på tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:07
Hei, jeg har for øyeblikket Kia e-niro til salgs både her og på finn.no.
Et rent teoretisk spørsmål:
Jeg har blitt tilbudt en rekke samarbeid, og hvis jeg kjøper flere biler, får jeg bedre priser selvfølgelig.

Jeg kunne få tak i biler for rundt 415 000nok inkludert alt utstyr og metallisk lakk tilgjengelig på e-niro. Ut til privat kunde.
Spørsmålet er hva interessen ville være, skal ja bli sammen 10, 20 eller til og med 50 biler ville de bli solgt for 415000nok? Inkludert levering (Drammen, Oslo) og registrering i Norge.
Vil gjerne ha tilbakemelding før jeg starter kontaktene mine.

Takk for et veldig godt forum!
Ja, det er (var ?) et godt forum, men du ødelegger det ved å poste innlegg på feil sted. Det er en egen seksjon for kjøp og salg av elbiler hvor dine innlegg hører hjemme.

Bjoris

Sitat fra: TM på onsdag 06. februar 2019, klokken 05:36
Sitat fra: Bjoris på onsdag 06. februar 2019, klokken 00:30
Dette  må være det ultimate beviset på at BOS skrur oss i Norge....
Den forstod jeg ikke. At en piratimportør kan tilby et dårligere produkt til høyere pris er vel ikke noe bevis på overpris ??
De norske bilen har vel både DAB og modifisert bagasjerom. Har selv opplevd fordelen med å ha kjøpt en bil med BOS som importør og fått dekket en reparasjon på 11000 kr som ikke var omfattet av garanti som «goodwill».
Det var bytte av alle bremseskiver på en 4 år gammel Citröen C3, 60.000 km pga. rust. Bilen hadde kjørt i saltlake i Oslo.

Jobber du for BOS kanskje? Det at de i Sverige får bilene mye rimeligere og kan velge og vrake i modeller viser at BOS ikke gjør jobben sin samtidig som de priser bilene altfor høyt. Dersom prisene var like i alle land ville ikke slik import være mulig. Det at bilene kan kjøpes og fraktes til Norge for nesten samme pris betyr jo at det er store fortjenester muligheter pr bil, ellers hadde ingen gjort det.

Bilene har forresten både DAB og bagasjerom...

Nei, er fed up av hele Kia og BOS... Det skal være en positive opplevelse å kjøpe bil, du skal ikke sitte igjen med følelsen av ha blitt lurt!

Limodriver

BOS er den direkte årsaken til at jeg ikke lenger kjører Mercedes. Garantivilkårene BOS har burde omdøpes «mein kampf».

Jeg har så dårlig erfaring med BOS at det var en grunn til å droppe eNiro, men tok sjansen. Dersom det blir noen vanskeligheter selges bilen umiddelbart.

Å kjøpe en svensk bil som de fleste kan dra til Sverige med om det blir for vanskelig med reklamasjon i Norge ser jeg ikke som noen ulempe. Den enkelte må selvfølgelig vurdere utstyr vs pris.

Trond.m

Til informasjon jobber jeg ikke i BOS og heller ingen annen relasjon enn som kunde. Har også hatt litt blandet erfaring med garantisaker på forhandlernivå, men som nevnt god erfaring med goodwill hos importør. Dersom forhandleren i Norge skulle avslå en garantisak vil jeg tro at de ikke tar bryet med å opprette en sak mot den svenske importøren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA