Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ford Explorer

Startet av bmw2002, onsdag 26. mai 2021, klokken 18:11

« forrige - neste »

E-Trond

#15
Da ble det ca 548 når jeg bygget bil. Ikke soltak,men det meste er med. Så kommer vinterhjul,levering og matter ekstra vel,og da er man fort oppe i 580-590
Litt kort bagasjerom 83 cm har jeg sett det målt til,mener jeg. Kompenseres kanskje av den firkantede formen på hekken ved lasting til taket.

Er nok en bil jeg kommer til å vurdere på et senere tidspunkt.
Ihvertfall hvis vinterhjul og rentekampanje inkluderes.

God plass i baksetet.
Her er en video.

https://youtu.be/RAy_gTlhx3s?si=VXkMXDrdRlelKPGv
ID 7 GTX i bestilling
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

turfsurf

Er jo en liten bil da, men ser jo 100 ganger bedre ut enn de fjerne slektningene fra VAG familien. En veldig fin nummer to bil. Konkurrerer vel mot f.eks EX30 & 40, Renault scenic.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. mars 2024, klokken 15:16Er jo en liten bil da, men ser jo 100 ganger bedre ut enn de fjerne slektningene fra VAG familien. En veldig fin nummer to bil. Konkurrerer vel mot f.eks EX30 & 40, Renault scenic.

Egentlig ikke så ekstremt liten, men 450 liter i bagasjerom er jo i den lave enden for en familliebil
Den er litt kortere enn ID.4 med de målene, men den ser jo ekstremt lik ut egentlig..
ID.4 er vel 4.58, denne 4.46.

Hadde man fått med vinterdekk til prisen 548 (jeg kom til 544 for min variant) - så hadde det jo vært et ok tilbud. Kan jo høre med forhandler og se om det er noe å hente. Jeg har faktisk aldri, tro det eller ei, eid en ford.
Fruen har eid en ford og min bror hatt flere og min far hadde flere - så det er jo ikke helt ukjent. Men det jeg hører bli sagt er at ford sine biler "eldes" fort hva det nå ligger i det utrykket. Her snakker vi vel om en variant som bygges på en MEB plattform. Den har litt høyere bakkeklaring enn ID.4 også hvilket kommer godt med på bygdeveier.
Når jeg ser på bilen så synes jeg den ser Id.4 stor ut..men den er altså 12 cm kortere...det vil jo merkes et eller annet sted.

Svk

Har troa på denne.
Neste gang skal jeg ha 500km rekkevidde.
Med budsjett på ca 500K,så er denne en god kandidat.



Håkon77

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 26. mars 2024, klokken 11:37Da er prisene ute, starter på 449 for rwd og 478 for awd. latterlig at de skal ha 13 000 for varmepumpe som er ganske standard på biler som selges her selv på premium er varmepumpe ekstra.

https://www.ford.no/biler/helelektriske-explorer#models
Men når jeg ser på vintertesten til motor så gjør ikke mg zs long range det dårlig og den har vel ikke varmepumpe. Og når disse pumpene feiler så koster de skjorta. Om man skal ha bilen lenger enn garantien rekker så kan det vel være lønnsomt å ofre bittelitt rekkevidde om vinteren?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Electric cars in Norway

Sitat fra: Håkon77 på søndag 04. august 2024, klokken 22:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 26. mars 2024, klokken 11:37Da er prisene ute, starter på 449 for rwd og 478 for awd. latterlig at de skal ha 13 000 for varmepumpe som er ganske standard på biler som selges her selv på premium er varmepumpe ekstra.

https://www.ford.no/biler/helelektriske-explorer#models
Men når jeg ser på vintertesten til motor så gjør ikke mg zs long range det dårlig og den har vel ikke varmepumpe. Og når disse pumpene feiler så koster de skjorta. Om man skal ha bilen lenger enn garantien rekker så kan det vel være lønnsomt å ofre bittelitt rekkevidde om vinteren?
Ser veldig tøff ut da :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA