Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betale for at huseier monterer ladeboks for elbil?

Startet av CecilieL, søndag 10. september 2023, klokken 16:10

« forrige - neste »

CecilieL

På grunn av samlivsbrudd er jeg på utkikk etter nytt bosted. Jeg kjører elbil og er avhengig av mulighet til å lade bilen.

Noen huseiere sier nei, andre tilbyr å lade i vanlig stikkontakt og noen tilbyr å sette opp lader.

Senere skal jeg på visning hos noen som er villig til å utforske mulighet for å sette opp elbil lading. De ser vel at behovet for denne fasiliteten vil komme på utleieobjekter i fremtiden og at det er verdiøkning. De sier vi kan se på muligheten for å dele på kostnaden med å få satt opp elbil lader. I denne situasjonen, hvor mye er det rimelig av meg å bidra med? Ville dere forventet 50/50 fordeling, dersom dere leide ut?

De gjør jo meg en 'tjeneste' her og nå, men jeg kommer ikke til å bo der for alltid, så hvis jeg flytter om noen år sitter de igjen med alt.

Jeg ønsker å gjøre dette så rettferdig som mulig. Har noen her tanker om hva som er en grei løsning for alle partner eller hva jeg bør forvente?

 

geear

Kjipt.  :-\

Erfaringsmessig (som utleier) så kan flytting som følge av samlivsbrudd være svært midlertidig, har hatt en som bare ble boende i noen dager, fordi han var desperat etter et sted da han signerte, og fant så andre løsninger i løpet av dager (tror han vingla seg tilbake), men uansett, kanskje overleve på litt hurtiglading i en periode til man har fått "landet" og tar mange tusenlapper i kostnader for huseier?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA