Hirtshals:
Da vil jeg anbefale campingen som valg nummer en. Kjør noen hundre meter fra sentrum i retning fyret. De har svært mange 16A uttak, også rett ved resepsjonen. Ventetiden kan brukes til å gå tur på stranda, men den er dessverre dette året massivt forurenset av olje. Andre muligheter: Bunkersmuseum, tur til fyret eller bare henge i respsjonen (se bildene)
I mellom sentrum og campingen finner en Statoil, de har en ledig 16 A ved støvsugeren. Ettersom det norske folk er majoritetseier trenger en ikke betale.

Sentrum: Rett nedenfor det nye koselige torget i sentrum (bak muren i bakgrunnen bilde 1) finner en kaia, jeg tør nesten vedde på at en vil finne kommunal strøm (til båtene) her. (men jeg sjekket ikke denne kaia)
Noen hunder meter rett øst for fergeterminalen er det en splitter ny bensinstasjon, den har 2 stk 3 fase uttak på veggen. Dette er vegg i vegg med den nye tollstasjonen, (hvor man må stemple for MVA Refund), rett ved et stort kryss, lett å finne. Mulig disse uttakene skal brukes til støvsugere eller annet som ikke hadde kommet på plass enda da vi var der søndag.
Vanlige danske hus har som regel robuste sikringer, og strøm er det jo nok av. Husk bare at den er litt dyrere enn i Norge, og mange danske er opptatt av at strøm er dyrt. Skal man lade privat bør man derfor ha et godt estimat på hvor mange kWh man henter, og betale.
God tur