Det er på en måte godt å høre at jeg ikke er den eneste som er frustrert over dette, selv om det ikke gjør meg mindre frustrert. Min DS svarte vagt på epost i begynnelsen, svarte ikke på alt jeg spurte om (måtte gjenta spørsmål flere ganger), og da jeg prøvde å ta kontakt en uke før levering for å få bekreftet at alt var i rute og at bilen skulle komme med vinterdekk, så var han klin umulig å få tak i... Torsdag før levering (leverinsgdag på mandag) så fikk jeg en telefon fra back-office. Hyggelig kar som lurte på hvilket forsikringsselskap jeg hadde valgt. Dette hadde jeg sendt mail til DS om tidligere (uten noe respons), og fikk da vite at han da sikkert bare hadde glemt å legge det inn, men at alt var i rute for levering på mandag (greit å vite det da...). Prøvde så å spørre om dette med vinterdekk, men da ble han bare spak og unskyldte seg med at han bare jobbet på back-office og ikke kunne svare på det, men lovte at jeg skulle få et svar. Hørte ikke noe mer.
Utlevering ble gjort av en annen DS. Har aldri hørt noe mer fra han jeg mailet med i begynnelsen. Han var også hyggelig og alt det der. Men når det kom til vinterdekk, så var det pin umulig å få noe som helst fornuftig informasjon. Jeg sa at det var jo helt håpløst at de ikke kunne levere ut vinterdekk på vinteren i Norge, og han var enig i det, men kunne likevel ikke gjøre noe.
Det blir bare for dårlig. Jeg er rett og slett skuffet. Og selv om det på ingen måte er krise for meg at jeg ikke kan kjøre Teslaen min akkurat nå (jeg pendler ikke med bil, og har en gammel fossilbil med vinterdekk på...), så ødelegger det hele godfølelsen. Jeg er ikke en god Tesla-ambassadør akkurat nå, for hver gang temaet kommer opp med venner og kolleger nå, så blir det mest frust fra meg om vinterdekk og manglende informasjon fra Tesla. Jeg har snakket varmt om Tesla hele året jeg har ventet på bilen min. Nå er det nok liten glede å spore i stemmen min når temaet kommer opp. Bilen er flott den. Jeg elsker den. Jeg ønsker Tesla alt vel og at de skal lykkes. Men Tesla Norge går meg på nervene...