Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Agmuns

Sitat fra: k1 på lørdag 19. mai 2018, klokken 08:37
Ja uten tvil, men hva pokker har Tesla med dette å gjøre? Hvorfor sette Tesla i headliner? Det forringer jo verdien av selve saken.
Hva er poenget med å stigmatisere Tesla?
Fordi Tesla har et rykte på seg å være for kaksete snyltere, mens de andre merkene som nevnes bare er kaksete og vekker ikke like mye harme blant arbeiderklassen.

Øyvind.h

Tesla genererer klikk.
Ingen bryr seg om BMW, Audi osv. Det er Tesla som er i vinden.

Gøy at folk som hater Tesla bruker så mye tid på å lese om Tesla  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MrBacardi

fra Twitter: #skalbare #sykkel
https://twitter.com/Zicon/status/998826526069096448



Skjerpings folkens, sløvt å blokkere sykkelfeltet på denne måten


MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

emurof


Muffinman

Neppe "folkens". Dette er firmabilen til et selskap som havner i kategori "oljeindustri".

OlaM

"Det er jo ikke lov å snakke i mobilen mens man kjører, så det er best jeg stanser trygt her". Hvis det bare var en slags innebygd funksjon i bilen som gjorde at man kunne snakke i telefonen på en trygg måte...
'21 3LR

Øyvind.h

#5871
Biler i sykkelfelt ser jeg daglig da jeg sykler hver dag, hele året.
Interessant nok har jeg stått nesten nøyaktig samme sted som avbildet bil, bare i motgående kjørefelt.
Jeg skulle bære ut noe svært tungt fra en bakgård og hadde ikke mulighet for å parkere langt unna. Mulig jeg stod i sykkelfelt, eller for nære krysset. Men det er ingen gode alternativer til parkering for av/pålessing der. Og det var kveld, så lite syklister ute.

Gaten der er sperret 50-100 meter bak den som tok bildet med bom. Det er praktisk talt null trafikk der, og veldig lett for syklisten å svinge rundt uten risiko eller ulempe. Jeg irriterer meg selv tidvis over bilister som bruker sykkelfeltet til mye rart, men jeg ville ikke stoppet der for å ta et demonstrativt bilde av en feilparkert bil. Da er det verre på Holtet hvor folk parkerer i sykkelfeltet for å gå i minibanken, istedenfor å parkere 20 meter før eller etter. Ekebergveien er trafikkert og bilene holder 40-50km/t. Der er det ikke bare å legge seg ut uten å følge nøye med, ærendet er ikke av en slik art at det krever kort gangvei og det eksisterer gode parkeringsmuligheter i umiddelbar nærhet. Stopper du bak en parkert bil der får du med både bilen og P-plassene i bakgrunnen og kunne illustrert latskap langt bedre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Orbit

Det kvartalet er så langt jeg tar på husken merket med parkering forbudt. Da er det likevel lov med kortest mulig stans i kjørefeltet for å lesse av/på. Sykkelfelt/fortau er uansett 100% off-limits for biler, ref trafikkreglenes §17. Ved av/pålessing utenom parkeringsplass vil en uansett være til hinder for noen, og da får vi heller tåle å sperre for "våre egne".

Så her kunne bilisten stoppet på lovlig for av-/pålessing (men ikke for å snakke i mobil) ved å plassere seg 2m til venstre, riktignok med risiko med å pådra seg noe tuting fra andre bilister.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elekTrond

Uten å kjenne forholdene på åstedet ... det er fort gjort å nøkle en sånn parkering. Eller være uheldig og vingle borti med styreholken i det en forsøker å manøvrere seg rundt og forbi, ut i fila for de harde trafikantene ... :angel: :police:
'13 Mjau

Øyvind.h

Ja man kan alltids synke lavere enn den som gjorde feilen i utgangspunktet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hstad

Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Kan ikke være mange p85d eiere med legitimt krav igjen nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

#5878
SitatVegdirektoratet undersøker norsk Tesla-hendelse

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m6ww6O/vegdirektoratet-undersoeker-norsk-tesla-hendelse

SitatVegdirektoratet undersøker en hendelse etter at en Tesla-fører har rapportert at bilen tok styringen slik at bilen nesten kjørte av motorveien.

Hverken auto-pilot eller cruisekontroll var, ifølge melder, aktivert.

Collision avoidance som har vært ute på tur tipper jeg. Har selv opplevd at bilen har prøvd å styre meg inn i autovernet, eller inn i motgående trafikk når jeg lå nær sistnevnte. Og flere har rapportert det samme. Systemet er nok ikke tunet for smale vestlandsveier. Har også opplevd, ved flere anledninger, at bilen har hogget i bremsene ved helt vanlig møting av vogntog. Ved alle tilfellene indikerte skjermen at jeg holdt på å kjøre på en personbil som stod parkert halvveis inn i mitt kjørefelt.

På tide at dette tas tak i.

Espen Hugaas Andersen

Har opplevd 3-4 ganger at bilen styrer litt til venstre når jeg er nært fortauskant/fjellskrent på høyre side. Det oppleves udramatisk, om enn noe uventet. Har til gode å oppleve at den rører bremsene.

Kollisjonsvarslingen opplever jeg som veldig god. Hittil har det vært et par falske varsler, men det var f.eks en gang jeg møtte et vogntog som holdt på med en forbikjøring, og da varslet den. Det syns jeg var litt imponerende, for den har aldri varslet på vogntog som er på riktig side av veien. Det betyr altså at den skjønte at vogntoget var i feil felt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA