Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvite seter + barn?

Startet av Mrpositive, søndag 20. januar 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

Mrpositive

Noen som har hvite seter med barn? Er i vurderingsfasen av TMX 75D. Venter ei prinsesse i slutten av feb. Men er vel relativt ugunstig med hvite seter?
Ser også 75D er sluttsolgt. Vi vurderer inventory. Fått tilbud på en til 750k 1.49% rebte i 10år - ville dere ventet og sett hva som skjer mtp batteriet/priser(100/120D?) Vi kommer uansett ikke til å kjøpe en helt ny en. Vi har det helller ikke travelt med ny bil, så kan fint vente noen måneder.

Kilroy

over 2 år med Model X og hvite seter her, ville valgt det igjen. Det eneste som er litt hardt å få bort er jeans merker, ellers forsvinner all smuss med en enkel klut. (har 2 gutter).
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Mrpositive

Sitat fra: Kilroy på mandag 21. januar 2019, klokken 14:07
over 2 år med Model X og hvite seter her, ville valgt det igjen. Det eneste som er litt hardt å få bort er jeans merker, ellers forsvinner all smuss med en enkel klut. (har 2 gutter).

Det høres ikke ille ut. Vi har vært å prøvekjørt i dag, og det var jo en drøm å kjøre.
Nå lurer jeg på om det er verdt å legge i 10 000 i skinn vs tekstil seter.

Samt om autopiloten er verdt det. Jeg kommer nok ikke til å bruke autopiloten mye selv, men tenker først og fremst på annenhåndsverdien.

Noen tips/råd?

jkirkebo

Sitat fra: Mrpositive på mandag 21. januar 2019, klokken 15:15
Sitat fra: Kilroy på mandag 21. januar 2019, klokken 14:07
over 2 år med Model X og hvite seter her, ville valgt det igjen. Det eneste som er litt hardt å få bort er jeans merker, ellers forsvinner all smuss med en enkel klut. (har 2 gutter).

Det høres ikke ille ut. Vi har vært å prøvekjørt i dag, og det var jo en drøm å kjøre.
Nå lurer jeg på om det er verdt å legge i 10 000 i skinn vs tekstil seter.

Samt om autopiloten er verdt det. Jeg kommer nok ikke til å bruke autopiloten mye selv, men tenker først og fremst på annenhåndsverdien.

Noen tips/råd?

Tips/råd vil nok være høys subjektive. Jeg har tekstil i min TMX og kjører pt. en loaner med "skinn". Jeg hadde betalt 10.000,- ekstra for tekstilsetene, om det var de som var dyrest. Synes de er MYE mer komfortable. Skinninteriøret er glatt og stråler kulde på vinteren.

AP har jeg men bruker det aldri (ikke ACC heller). Hadde nok kjøpt uten om jeg skulle kjøpt nå, og heller vurdert å legge det til om en 3-4 år om det da har blitt brukbart for meg. Andre bruker det hele tiden og ville aldri vært foruten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kraez

Sitat fra: Mrpositive på mandag 21. januar 2019, klokken 15:15
Sitat fra: Kilroy på mandag 21. januar 2019, klokken 14:07
over 2 år med Model X og hvite seter her, ville valgt det igjen. Det eneste som er litt hardt å få bort er jeans merker, ellers forsvinner all smuss med en enkel klut. (har 2 gutter).

Det høres ikke ille ut. Vi har vært å prøvekjørt i dag, og det var jo en drøm å kjøre.
Nå lurer jeg på om det er verdt å legge i 10 000 i skinn vs tekstil seter.

Samt om autopiloten er verdt det. Jeg kommer nok ikke til å bruke autopiloten mye selv, men tenker først og fremst på annenhåndsverdien.

Noen tips/råd?

Hvite seter ser jo litt penere ut og gjør bilen mindre mørk innvendig, men mange kommenterer at skinn blir for kaldt om vinteren når en setter seg inn i bilen. AP ville jeg ikke vært foruten, er det beste med hele bilen. Men hva angår annenhåndsverdi kan jo alltid neste eier legge det til. Er kun en softwareoppdatering.
Model X100D - November 2017

AndreasRingdal

Sitat fra: kraez på mandag 21. januar 2019, klokken 18:09

Hvite seter ser jo litt penere ut og gjør bilen mindre mørk innvendig, men mange kommenterer at skinn blir for kaldt om vinteren når en setter seg inn i bilen.
Venner man seg til å trykke på forvarmeknappen før man tar på seg yttertøyet så er det verste av kulden slått ut av de (i det minste her på vestlandet, vet ikke hvor ille det er på steder med reell vinter)
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Mrpositive

Da har vi kjøpt en TMX 75D, med hvit lakk og hvite seter. Håper ikke Tesla setter ned prisen på 100D heh, men var fullt klar over at 75D er sluttsolgt, og ingen vet egentlug hva som skjer. Men men - gleder meg som et lite barn til bilen er leveringsklar.

o.b.lix

Sitat fra: jkirkebo på mandag 21. januar 2019, klokken 15:55
Tips/råd vil nok være høys subjektive. Jeg har tekstil i min TMX og kjører pt. en loaner med "skinn". Jeg hadde betalt 10.000,- ekstra for tekstilsetene, om det var de som var dyrest. Synes de er MYE mer komfortable. Skinninteriøret er glatt og stråler kulde på vinteren.

Det er stor forskjell på Tesla sitt ekte skinn som de hadde og vegan-skinnet (kunstskinn) som nå selges. Hvitt er alltid veganskinn.

Veganskinnet er mykere og varmere - trinn to på varmen på vegan varmer likt som trinn tre på ekte skinn.


Forøvrig kan jeg anbefale hvitt, hatt det i to år og 82.000 km med barn i bilen i mange av de km, vi spiser og drikker masse i bilen, og de er fantastisk lett å holde ren.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jkirkebo

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 22. januar 2019, klokken 11:22
Sitat fra: jkirkebo på mandag 21. januar 2019, klokken 15:55
Tips/råd vil nok være høys subjektive. Jeg har tekstil i min TMX og kjører pt. en loaner med "skinn". Jeg hadde betalt 10.000,- ekstra for tekstilsetene, om det var de som var dyrest. Synes de er MYE mer komfortable. Skinninteriøret er glatt og stråler kulde på vinteren.

Det er stor forskjell på Tesla sitt ekte skinn som de hadde og vegan-skinnet (kunstskinn) som nå selges. Hvitt er alltid veganskinn.

Veganskinnet er mykere og varmere - trinn to på varmen på vegan varmer likt som trinn tre på ekte skinn.


Forøvrig kan jeg anbefale hvitt, hatt det i to år og 82.000 km med barn i bilen i mange av de km, vi spiser og drikker masse i bilen, og de er fantastisk lett å holde ren.

Det er hvitt "vegan" i loaneren jeg kjører. Derfor skrev jeg "skinn" i anførselstegn. Liker det ikke. Det er glatt, klamt og kaldt. Hadde som sagt gledelig betalt 10k ekstra for stoffsetene jeg har i min egen. Men de fås dessverre ikke lengre, muligens off-menu om man er heldig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

THE

Er veldig fornøyd med hvitt veganskinn i min. Ikke blir det varmt på sommeren heller, MEN det kan nok oppleves litt klamt å kjøre i shorts. Skulle ønsket ventilerte seter med kjøling var tilgjengelig. Personlig synes jeg ikke veganskinn er glatt, og med noen få minutter forvarming med setevarme på er de ikke kalde når man kommer ut i bilen heller. Kan stort sett slå av setevarme når man skal kjøre uten problem for de som ikke liker varme i rumpa. Jeg liker å ha litt varme i ryggen, så har ofte setevarmen på trinn 1 når jeg kjører uten at jeg opplever at det blir klamt.

AP er jeg mer i tvil om. Jeg kunne tenkt meg muligheten for å velge mellom vanlig cruise control og TACC, men med AP så er ikke vanlig cruise control mulig. På veiene jeg stort sett kjører er AP ikke spesielt godt egnet. De gangene jeg har brukt det på motorvei ender jeg opp med å kjøre manuelt pga. bilen drar inn i alle akselerasjonsfelt på høyre side, og fordi jeg må legge meg ut i venstre felt veldig langt bak bilen jeg skal kjøre forbi for at AP ikke skal bremse ned. Opplever også at AP vingler mer i kjørefelt nå med V9 enn med V8, og det er såpass ille at jeg finner det ukomfortabelt. Synes ikke AP er verdt pengene med den funksjonaliteten den har hatt siden jeg fikk bil i september 2017. Skiltgjenkjenning er jo heller ikke implementert ennå, så fartsgrenser er tildels bingo når man kjører på AP. Til slutt så må jeg også nevne at AP stort sett aldri vil plassere seg slik i kjørefeltet som jeg gjør selv, legger seg ofte alt for langt inn mot gulstripa.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA