Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Starte å varme bil mens man skraper is.

Startet av Zimon, torsdag 17. januar 2019, klokken 10:42

« forrige - neste »

Zimon

Opplevd at om man setter seg inn i bilen og starter den, har nøkkelen i lomma for å gå ut å børste snø og skrape is så piper selvsagt bilen at ingen sitter i førersete og nøkkel er ute av bilen. Når døra er lukket så har det da hendt at bilen låser seg og man får ikke åpnet den igjen ved å dra å dørhåndtaket og trykke på nøkkel reagerer ikke. Plutselig så låser den seg opp og man kommer inn, men da har man stått litt frustrert. Også opplevd dette når jeg plukket opp en kollega på vei til jobb og han satt i passasjersetet mens jeg løp inn i en butikk, nøkkel i lomma, men han satt i bilen og bilen ga pipesignal da også.

Hvordan gjør dere andre Ioniq eiere det for å starte å varme bil når den ikke er tilkoblet lader, slik at bilen blir varm, begynner å defroste ruter etc mens man børster snø/skraper is?
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Myrknir

Bilen min låser seg ikke når den er på og jeg går ut for å skrape is.
Vet du hvilken programvare verisjon du har? Kan hende dette er noe som kan fikses med en oppdatering. Vet ikke hvilken verisjon jeg har, men fikk den ny fra fabrikk i oktober.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Zimon

Kan være firmware ja, skal ha bilen på service snart. Bilen min ble utlevert i Juni, så kan være nyere. Må sjekke versjon når jeg er i bil evt.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Balaklava

Slå av automatisk låsing av dørene så slipper en det problemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA