Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slutt på min i3 epoke

Startet av haggen, tirsdag 06. november 2018, klokken 23:09

« forrige - neste »

haggen

Da er det bare ett par dager igjen før jeg bytter inn min 2014 i3 i en 1 år gammel v60 d6 hybrid.
Har vært veldig fornøyd med i3 selv om rekkevidden nok har vært litt snau noen ganger.
Takk for hjelp og støtte i forumet så langt. Mye bra folk i bmw delen i alle fall :)
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m


JorgenM

Har tidligere bare opplevd Leaf-eiere som går tilbake til fossil (2 stk i min omgangskrets faktisk)

Spent på om du kommer tilbake. Velkommen er du i alle fall  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Burger

Det er så lite interessant av elbil nå som man kan få levert at jeg skjønner godt at man har en liten dieselperiode. Rekkevidde, pris, batteriholdbarhet, kjøling, teknologi etc.

Av det som man kan få kjøpt så er det kun i3 som er aktuell for meg, håper model 3 kommer kjapt som f. til Norge og 2-3 årskøa til Kona og Nero flytter seg til model 3 slik at de får ett kraftig spark bak.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

haggen

Hadde tenkt å kjøpe Kia Niro, men pris, hengerfeste og app gjorde at jeg ikke gadd det.
Så hva skal man kjøpe i dag om man skal ha en bil i husholdningen med hengerfeste? Ventelistene er lange og prisene ugunstige.
Jeg tenker at å vente 5 år vil gi helt andre muligheter, også på brukt markedet. Kanskje in Ix3 brukt blir neste elbil? Ladde nettverket trenger en kraftig utbygging også. I mellomtiden kjører jeg elektrisk til og fra jobb pluss det meste av småkjøringen i v60'n og kjøper litt diesel når jeg skal lengre turer. Hadde nok vært litt annedledes om vi hadde kollektiv felt eller bompenger å ta hensyn til..
Kommer selfølgelig til å følge med fremover her også :)
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

elektrolux

En kan få ganske lekre dieselbiler og en solid pott penger til overs i stedet for å velge kostbar langrekkevidde elbil.

Nå som den psykologisk viktige fordelen med null bom for elbiler (snart) er historie vil nok flere og flere tenke slik.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Klykken

Hvis bom er største utgiften i bilholdet så vil du halvere den potensielle utgiften for dette med elbil kontra fossilbil, når bomavgift kommer til elbiler. Så har du drivstoff, servicebehov etc.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Disqusor

Er rimelig sikker på at du innen relativt kort tid finner diverse BEV´s, av nyeste merke, Kona etc med 585 km rekkevidde på FINN !

fonberg

Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. november 2018, klokken 16:25
En kan få ganske lekre dieselbiler og en solid pott penger til overs i stedet for å velge kostbar langrekkevidde elbil.

Nå som den psykologisk viktige fordelen med null bom for elbiler (snart) er historie vil nok flere og flere tenke slik.

Frasen "lekre dieselbiler" funker ikke lenger i mitt hode, men det er jo en smakssak så klart  ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

1000kwh

Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. november 2018, klokken 16:25
En kan få ganske lekre dieselbiler og en solid pott penger til overs i stedet for å velge kostbar langrekkevidde elbil.

Nå som den psykologisk viktige fordelen med null bom for elbiler (snart) er historie vil nok flere og flere tenke slik.
Har du tatt med stadige strengere reguleringer for dieselbiler i denne analysen?

Du kan få en lekker dieselbil, men jeg hadde ikke brukt mye penger på en sånn en.. Hvis vi snakker dieselbil til 400000-600000 så går du på en kraftig smell uansett. 

moonbuggy

Litt synd at i-rex er så ugunstig her i landet. Konseptet er egentlig veldig bra. En liten generator som forsikring mot rekkeviddeangst, mens daglig kjøring ivaretas av batteriet. Personlig ville det vært den optimale bilen for meg...

Trond.m

#12
Sitat fra: moonbuggy på torsdag 08. november 2018, klokken 14:06
Litt synd at i-rex er så ugunstig her i landet. Konseptet er egentlig veldig bra. En liten generator som forsikring mot rekkeviddeangst, mens daglig kjøring ivaretas av batteriet. Personlig ville det vært den optimale bilen for meg...
Nå lages vel ikke i-rex lenger. Rekkevidden til nye 120 Ah er vel ikke så langt unna rekkevidden til i-Rex den gangen den ble introdusert. Tror ikke mange hadde kjøpt en i-rex selv om den hadde vært mva fri. En motorsykkel-motor var jo ikke akkurat optimal i en bil, og det var nok mer trøbbel med denne modellen enn el-versjonen.  Begrensningen med i3 er vel ikke rekkevidde som er problemet lenger, men lite bagasjerom og mangel på lastemulighet på tak gjør at den ikke fullt ut erstatter bil nr 1.

moonbuggy

#13
"Rekkevidden til nye 120 Ah er vel ikke så langt unna rekkevidden til i-Rex den gangen den ble introdusert", .
Jeg synes det er søkt å gi en rekkevidde for i-Rex. Det bare å tanke opp minitanken(30 sekunder) og få ny rekkevidde. Fordelen er jo nettopp at den 38hk motoren starter og går stille og optimalt for maksimal lading, lenge før batteriet er faretruende lavt. At motoren er liten er egentlig bare en fordel, bare den lader adekvat. Litt mere feil har man nok hatt, men stort sett har det vært problemfritt i USA, hvor utbredelsen av i-rex er større enn for "ren" el-bil...
Det er riktig at i3-rex produksjonen(salget) stopper for Europa, men den vil fremdeles produseres for det amerikanske og japanske markedet.(Batteri 94ah versjon)
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-cease-production-i3-range-extender

Her er en i-rex brukers erfaring fra USA. (laaang tur)
https://insideevs.com/heres-how-long-it-takes-to-refuel-the-bmw-i3-rex-wvideo/

Ingeniøren

Men man mister varmepumpen og den går definitivt ikke stille. Høres ut som en Vespa scooter, har hørt den på veien.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA