Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alarmen utløses når jeg skal lade hjemme

Startet av SabreMan, søndag 23. september 2018, klokken 12:30

« forrige - neste »

SabreMan

Er det andre som har problemer med at alarmen utløses når dere skal lade?

Et par ganger når jeg jeg skal lade hjemme med min Tesla Wall Connector, har alarmen blitt utløst.

Bilen er låst, og jeg trykker på knappen på laderen for å åpne luken, og så utløses alarmen. Jeg har nøkkelen i lommen.

Er det en rask og enkel måte å slå alarmen av på i slike tilfeller?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Muffinman

Ikke opplevd dette, men mulig dobbelttrykk på "taket" av fobben slår alarmen av når den er utløst?

What-a-watt

Eller en knebøy med litt for trange bukser og FOBen i lomma?

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på søndag 23. september 2018, klokken 13:14
Ikke opplevd dette, men mulig dobbelttrykk på "taket" av fobben slår alarmen av når den er utløst?
Ja, det gjør den. Men han har vel kanskje ikke fob'en med seg siden alarmen går i utgangspunktet.

Muffinman


Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på søndag 23. september 2018, klokken 16:51
Hehe. Les gjerne åpningsinnlegget en gang til ;)
Kjappleste litt fort der, ja. Da er det rart at alarmen går, med mindre bilen er låst med fob'en.

k1

Opplevde det samme i sommer på ferie. Da var årsaken at bilen var fullpakka med vogn baki som presset på bakluka selv om den var låst (altså jeg måtte presse den igjen for å låse seg.
Da gikk alarmen enten ved start av lading eller kort tid etter.
Vet ikke helt om det er samme årsakssammenheng her dog.

tkjoerlaug

Dette kan være jordingsfeil. Opplevd at alarmen gikk i tide og utide på min forrige bil, og der måtte jeg sveise opp et jordingspunkt.

Spinner


SabreMan

Sitat fra: Sbr på søndag 23. september 2018, klokken 20:39
Sitat fra: SabreMan på søndag 23. september 2018, klokken 12:30Jeg har nøkkelen i lommen.
Har du lommebok/kortholder/mobil/nøkler i samme lomme som FOB'en?

Bare nøkkelknippe med diverse husnøkler og en Leaf-nøkkel.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Daniel80

Sitat fra: SabreMan på søndag 23. september 2018, klokken 12:30
Er det andre som har problemer med at alarmen utløses når dere skal lade?

Et par ganger når jeg jeg skal lade hjemme med min Tesla Wall Connector, har alarmen blitt utløst.

Bilen er låst, og jeg trykker på knappen på laderen for å åpne luken, og så utløses alarmen. Jeg har nøkkelen i lommen.

Er det en rask og enkel måte å slå alarmen av på i slike tilfeller?

Jeg kjenner igjen problemet. Har en S75D fra November 2017, og bilen oppdager ikke at nøkkelen er i nærheten med mindre jeg står forran bilen eller ved framdørene. Flytter jeg meg til bakdørene eller lenger bak forblir bilen låst og dørhåndtakene kommer ikke ut av seg selv før jeg fysisk trykker på nøkkelen. Veldig irriterende når jeg kommer og skal sette ungen inn i barnesetet i baksetet, og bilen nekter å låse seg opp automatisk når jeg kommer til bakdøren.
Har klaget til Tesla på dårlig rekkevidde på nøkkelregistreringen, men når de tok inn bilen brukte de en hel dag på å konkludere med at det ikke var vits for de å sjekke det siden jeg hadde dashcam. De mente det var årsaken.
Har derfor fått fjernet hele dashcam`et , og faktisk ble rekkevidden flere centimeter bedre ! Men fremdeles er det dårlig forbindelse ved bakdørene, og ingen kontakt med nøkkelen ved bakluken eller ladeluken.  Bilen låser seg derfor automatisk hvis jeg står ved ladeluken med nøkkelen i lommen.

Tidligere hadde tesla signalmottaker for nøkkelen både forran og bak, men ingen klarer å svare meg på om de har fjernet den bak eller ikke. Den funker ihvertfall ikke hos meg, og Tesla gidder ikke gjøre noe med det..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Øyvind.h

Jeg fikk problemer med nøkkel responsen pga dashcam. Tesla fant ikke problemet fordi de koblet fra dashcam før feilsøk. Og da virket alt.
I mitt tilfelle var det antakelig skjøt til bakre kamera som var dårlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Hodetelefoner

Helt vanlig at kabelen som går bakover ødelegger for FOB og dab.  Selv om man kobler den ifra i begge ender. Så har den påvirkning

Tuxedo

Har kjøpt dual kamera, men har aldri giddet å montre bakkamera eller trekke kabel. De ligger fremdeles i esken. Blir jeg påkjørt bakfra så er det vanligvis liten debatt om hvem som har skylden.

k1

Sitat fra: Tuxedo på mandag 24. september 2018, klokken 20:42
Har kjøpt dual kamera, men har aldri giddet å montre bakkamera eller trekke kabel. De ligger fremdeles i esken. Blir jeg påkjørt bakfra så er det vanligvis liten debatt om hvem som har skylden.

En ting er kollisjon bakfra og du er tilstede i bilen.
Bakkameraet har jo en glimrende funksjon ved parkeringsskader, samt at man får jo et bilde ca 280 grader rundt bilen...
Vel verdt «bryderiet» for min del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA