Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

LASOL

Sitat fra: Muffinman på torsdag 16. august 2018, klokken 08:41
12v-batteriet lades ikke ut med mindre du har bilen stående på veldig lav soc. Normalt vedlikeholdslades dette via DC-DC fra hovedbatteriet :)

Kjekt å vite! Har belaget meg på å kjøre rundt med tape på håndtaket for å få åpnet døra i hele høst. Jeg spurte Tesla når jeg meldte feil/bestilte del om feilen vil bli rettet i år men det kunne han ikke garantere   :-[
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

jazzwheel

Fikk akkurat servicetime i Oslo (Skøyen), ganske nøyaktig 4 måneder frem i tid.

devotio

Fikk også service-time ganske nøyaktig 4 måneder frem når jeg fikk time litt tidligere i august. Dette var på Tesla Rud (Bærum). Håper de kan forbedre ventetiden...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

RaBalder

4 månder ventetid.

Det er fremdeles alt for lenge. Og hadde jeg visst dette for noen år siden når man skulle handle bil, så hadde det ikke blitt en Tesla.

geear

Du kan ikke la motoren gå hele tiden, kjør på drop-in!

Kristian O

Sitat fra: Kristian O på onsdag 15. august 2018, klokken 17:02
Sendte forespørsel om service og sjekk av parkeringsbremsen pga ulyd. Dette var i går klokka 12.10 via Teslas nettside. Fikk svar 15.59 fra servicehelpeu om at forespørselen var sendt videre til Skodje.
Fikk mail fra Skodje i dag tidlig 08.26 med beskjed om at deler var bestilt, og at dei tar kontakt når delene er på plass for å finne en passende dato.

Godt fornøgd hittil, rekner med at Tesla Skodje fortsetter å følge opp ditt meget gode rykte  :+1:
Fikk ny mail i dag; delene nærmer seg, forslag om time 29.8   :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Simen1

Dere som trenger service på en kjørbar bil, og ikke vil vente i månedsvis: Sjekker Tesla mulighetene for service på steder med mindre kø og tilbyr noe der i stedet for? Eller er det noe man må sjekke ut på egenhånd? Så vidt jeg vet er det på Østlandet servicekøen er lengst. Naboland og andre landsdeler kan ha kortere køer. For noen kan det jo være aktuelt med en langtur i kombinasjon med service, framfor månedsvis med køståing i Oslo.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

cra

Du kan fint ringe det servicesenteret det måtte passe deg og spørre om du kan få en time. Gjorde dette selv før det kom servicesenter på Skodje; da bestilte jeg time i Trondheim eller Bergen alt ettersom hva som passet best for meg. Aldri noe problem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

k1

Dette burde jo klart å bli styrt sentralt i en slik organisasjon.
Slik at når man ringer får man beskjed om at du kan få time om 4 mnd i Oslo nord, 2 mnd i Stavanger og evt i morgen i Skodje... «hva ønsker du?»
Da kan du som kunde forholde deg til ett henvendelsespunkt, og gjøre valg utifra dette.

Opplegget nå med at du selv må ta kontakt rundt om synes jeg er for dårlig. Spesielt når det nå er Tesla som har rotet det til med disse enorme køene på østlandet.

georglu

Jeg trodde Tesla nå hadde etablert et felles nr for bestilling på servicesentrene? Det ville jo være mest logisk og praktisk å håndtere det sentralt.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Bzzart

Fikk model s75 i slutten av april. Burde booket 20 000 km service idet jeg hentet bilen ut

Jeronan

You can easily skip the 20k KM service. That service is a joke, unless you have trouble with the wheel alignment or only drive 10-12k KM a year, since you should check the car at least once every two years.

Just go for the 40k KM service. That one is actually more important to do.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Doja

Fikk beskjed om å møte opp på drop-in ( i mai) time for å få fiksa ein ryggesensor som piper konstant når bilen går i gangfart , men blei ved oppmøte satt opp på time i september. (dvs den piper fortsatt) Bestillte ny time etter å ha hatt bilen på garantiutløpstest i sommer, og fikk time 28.november 4-5 mnd etter.

Det er irriterende nok. Men i mellom tida så blei eg henvist til eksterne verksteder med andre meir akutte problemer. Som t.d at klimaanlegget blåser varmluft gjennom ein sommer med relativt varmt vær. Tilbakebetalingen av utgiftene (20.000) eg hadde på dette tok Tesla 1,5 mnd å gjennomføre, og blei først gjennomført etter klage.

Hadde egentlig tenkt å vente med ny bil til ID buzz til VW kom med plass til alle ski, og hunder og sykler og alt anne som må med, men det blir nok salg av min Model S innen ikkje alt for lenge.
Hadde servicen vert god når ein endelig kom inn til time så ville eg nok vert tålmodig, men med rundt 5-6 bomturer gjennom rushtrafikken til Bærum for å hente bil (etter å få beskjed om at den er klar) som viser seg å ikkje vere klar likevel, så tærer det på forståelsen.

Futurecar

Sitat fra: Jeronan på mandag 20. august 2018, klokken 12:41
You can easily skip the 20k KM service. That service is a joke, unless you have trouble with the wheel alignment or only drive 10-12k KM a year, since you should check the car at least once every two years.

Just go for the 40k KM service. That one is actually more important to do.
Fikk også beskjed om at 20k km service ikke var nødvendig. Og at en av tingene de gjorde var hjulstillingskontroll og utfra google søk smøring og rens av bremser. På de forrige bilene har jeg noen ganger måttet justere hjulstillingen etter nybilkjøp pga skjev slitasje. Dette har utelukkende vært reklamasjon de første 2-3 årene etter kjøp. Mener Tesla at dette er noe vi skal betale for under service?

sfinxern

Så 20k km service er ikke nødvendig? Mente noen snakket om at Tesla byttet oljer på DU blant annet etter 20k km. Pga innkjøring av motor blant annet. Stemmer ikke dette?

Hva sier serviceplanen helt konkret?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA