Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll: Niro EV First Edition valgmuligheter

Startet av navyelsen, fredag 29. juni 2018, klokken 14:26

« forrige - neste »

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Limodriver på fredag 29. juni 2018, klokken 15:30
Hvit perlemor Leaf er også perlemor og Birger N Haug skulle ha nærmere kr 15000 for å sparkle en svært liten bulk og lakkere panseret som jo ikke er særlig stort.
Jeg har sort perle på eGolf. Fikk en liten skramme på bakskjerm. VW estimerte rundt vel 10000 (tror jeg) for fikste det helt. Da sa jeg stopp, og at jeg kun ønsket å forsegle skaden, for å hindre utvikling av rust. Da ble det redusert til 500,- for flikking av lakk og polering.
Men det var så liten skade at man må omtrent vite at den er der for å se den.

Joltus

Bedre å forhåndsbestille så mange som mulig de vet at folk skal ha enn å gjette....

Må har vi jo valget. Vil man vente og har plass nummer en vil man nok kunne få vil nummer 1001 siden det virker som kia Norge nå har fått mulighet til å bestille 1000 på forhånd. Deretter blir det fortløpende. Hvor lang tid det vil ta er jo en annen sak...

navyelsen

#17
Mistenker at det kan bli frykelig lenge å vente for de neste tusen på lista. Mener å ha lest at Kia skal produsere mellom 20-30.000 elekriske Niroer i året. Omtrent halvparten av disse en myntet på Korea, dvs. 10-15.000 til eksport.
Når Kia denne uken annonserte lasering i USA i vinter, frykter jeg videre at en stor andel av eksporten vil bli prioritert dette markedet som en complience car. Da er det ikke store antall igjen til resten av verden, og det spørs hvor prioritert lille Norge blir. Tipper vi ser en god del "bruktimport" av nybiler slik som med Soul.

Er fristet til å stå over første 1000, men tror da at det blir minst 6+ mnd lengre venting.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Zuexi

Kikket på farger idag hos forhandler.

Etter å ha eid 3 sorte biler er jeg "lei" sort, både som farge, men også vedlikeholdet det medfører. Nyvasket bil ser matt ut så fort pollen eller veistøv har lagt seg som en pent lag over bilen.

Graphite synes jeg også var veldig mørk, tiltross for blå himmel og masse solskinn.

Heller mot sølv metallic eller hvit perlemor.
Synes plastdetaljene kommer litt mer frem mot de lysere lakkvalgene. Liker hvit perlemor best i utseende. Aldri hatt hvit bil, men er inneforstått med at de også krever sitt vedlikehold, mens sølv metallic er jo mer "safe" sånn sett.

Så var det dette med takluke da...

(Får man forresten ikke sett poll med Tapatalk?)

Counterpointer

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 03. juli 2018, klokken 23:14
Kikket på farger idag hos forhandler.

Etter å ha eid 3 sorte biler er jeg "lei" sort, både som farge, men også vedlikeholdet det medfører. Nyvasket bil ser matt ut så fort pollen eller veistøv har lagt seg som en pent lag over bilen.

Graphite synes jeg også var veldig mørk, tiltross for blå himmel og masse solskinn.

Heller mot sølv metallic eller hvit perlemor.
Synes plastdetaljene kommer litt mer frem mot de lysere lakkvalgene. Liker hvit perlemor best i utseende. Aldri hatt hvit bil, men er inneforstått med at de også krever sitt vedlikehold, mens sølv metallic er jo mer "safe" sånn sett.

Så var det dette med takluke da...

(Får man forresten ikke sett poll med Tapatalk?)
Du må ta «web view» for å se poll.

Valgte hvit bil nå sist og det ser bra ut nyvasket har bare litt andre utfordringer enn sort.
På sommer er det ypperlig, men i vinter slet jeg med å holde bilen ren. Blir brun og stygg kjempefort og det synes veldig godt.
Jeg bruker kun høytrykk og ALDRI bilvaskemaskin og dette er problematisk når det blir for kaldt. Neste bil blir grå (slik den forrige var) for å si det slik.

la7rpa

Dere som har valgt farge. Har dere fått noe bekreftelse på valget?

K.O

Nei, ikke på hverken epost eller sms..... Andre?

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


arthur

Nei, ingenting tilbake. Har kun fått en sms som jeg har besvart, ingen mail.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

zbk

Kun den lille bekreftelsen på nettsida etter å ha valgt, ja. Hadde kanskje vært greit å ha det skriftlig et eller annet sted.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

svingen

sendte mail og spurte om det var mottar fikk svar "farge valget er registert"
sendt mail og be dem bekrefte farge valget og takluke som jeg bestilte.
Syns det er greit og ha det skriftlig ja :)

Må da og bli mange diskusjoner av det her etterhvert får forhandler "jeg mente att jeg valgte en annen farge" "jeg skulle jo ha takluke mente jeg valgte det"
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Zuexi

Falt ned på "Snow White Pearl" uten takluke. Så ikke det helt store behovet når den var så liten - så nå er det bare å vente på priser :)

Thorbjørn Hellehaven

Jeg har blitt forklart at lakkproduksjon kjøres med flere etterhverandre av samme farge. Jeg synes det er fair av Kia å gjøre et utvalg, og si disse kan du velge for første 1000. Enn å gi en lang liste, og noen velger en farge som må vente til nr. 1500 før de har samlet opp nok biler til å rigge den fargen. De kunne alternativt gått ut med mange farger, og så gitt mulighet for å bytte til de som gjorde uheldig valg, med tanke på leveringstid, men det ville kreve ekstra byråkrati.

Morten Christiansen

Sitat fra: Zuexi på fredag 06. juli 2018, klokken 23:10
Falt ned på "Snow White Pearl" uten takluke. Så ikke det helt store behovet når den var så liten - så nå er det bare å vente på priser :)

Det gjorde jeg også.

moby666

Er veldig i tvil selv, vurderer alt bortsett fra svart. Siden bilen er såpass stygg, så tror jeg at jeg lander på mørk grå, men alu-silver er veldig praktisk.

K.O

Hvorfor ikke svart, den er jo desidert finest etter min mening? Jeg kjørte i dag fra Bergen til Oslo, tror virkelig annenhver bil er grå.....

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA