Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har bruktimport å si for verdien?

Startet av Snorunt, torsdag 28. juni 2018, klokken 09:59

« forrige - neste »

Snorunt

Ved avhenting av bil oppdager vi når vi sjekker reg.nr at dette er bruktimport, uten at vi fikk det spesifisert ved kontraktsinngåelse.

Mannen min snakker med selger nå, så jeg vet ikke utfallet, men må innrømme at jeg er mildt sagt overrasket over å få den beskjeden samme dag om avhenting. Eller. At vi fant det ut selv, vet jo ikke om selger haddd sagt det hvis ikke v hadde sett det.

Så står man litt i klemma da, når annen bil skal leveres inn og ja...

Så da lurer jeg på om det har mye å si for verdi ved videresalg?

nien

Bruktimport fra hvor ?
Bruktimport senker verdien av bilen .... Uansett hva selger sier.

Men, hvis bilen er NY / bare flyttet over grensa, og bilen har standard utstyr som passer til kaldt klima - varmeseter, varme i spylerdyser, batteri for kaldt vær +++ som en Norsk bil, så går nok dette bra. Problemet nå er at du ikke vet hva som er standard for en norsk bil - og det bør du sjekke opp...

Snorunt

Sitat fra: nien på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:08
Bruktimport fra hvor ?
Bruktimport senker verdien av bilen .... Uansett hva selger sier.

Men, hvis bilen er NY / bare flyttet over grensa, og bilen har standard utstyr som passer til kaldt klima - varmeseter, varme i spylerdyser, batteri for kaldt vær +++ som en Norsk bil, så går nok dette bra. Problemet nå er at du ikke vet hva som er standard for en norsk bil - og det bør du sjekke opp...

Ny fra Tyskland, som jeg forstod det. Bare bestilt via der før den kom til Norge

Usikker

Veldig mange Kia'r er importert i den forstand at de er sent fra fabrikk til Tyskland, registert der i en dag for så i bli sent til Norge
Ser fint ut for "Grønne" Tyskland og så haver de ikke på nybil salg statestikken her i Norge.
Så lenge de har fulgt denne ruta har de skjelden trilla mer enn 10km og er nye men importert
Finnes flere tråder her på forumet om dette

Min er også importert og hadde trilla 5 km da jeg fikk den

https://www.motor.no/artikler/2017/september/slik-lyver-den-norske-elbil-statistikken/

Finnes forresten flere som importerer, Kia Norge gjørt det + et lite gråmarked som henter selv
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Snorunt

Takk for svar!
Det var vel hele 7 km på telleren, så ja...
Og den er kjøpt hos autorisert Kia-forhandler, så da er det som begge skriver en av de norske bilene med heisatur innom Tyskland for syns skyld.
Skuldrene senket

Som jeg gleder meg til å kjøre en tur!

Usikker

Lykke til, har hatt min i ett år i morra og runda 18000km, angrer ikke  :)
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

maruch

Har min også 1,5 år, kjørt 50.000 km langs og tvers landet, angrer ikke heller. Har kjørt også Leaf og Ioniq - ingen av dem holder seg så fast på svingende veier.
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

Svein Evensen

Ingenting å si dersom bilen har blitt importert av Kia forhandler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA