Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: Vannkraft på søndag 17. juni 2018, klokken 17:04
Jeg synes denne reportasjen var ganske bra.


https://www.youtube.com/watch?v=KISOPE5hA4w

Enig, men ligger allerede på filmer. Litt dumt at det er to tråder med bilder, film og omtale... Skulle vært samlet.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Sitat fra: Vannkraft på søndag 17. juni 2018, klokken 17:05
Sitat fra: THE på lørdag 16. juni 2018, klokken 23:50
Hvis ryktene om 1800 kg tilhengervekt, trefase AC lader og 150 kW CCS for neste årsmodell stemmer, så vil jeg påstå at iPace er en temmelig komplett bil.

Hvor kommer ryktene fra?
Snakker vi om en upgrade fra MY2018 til MY2019

Må i tilfelle være fra 2019 til 2020. Slik jeg har skjønt det vil alle kundebiler være 2019 modell.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på søndag 17. juni 2018, klokken 18:15
Sitat fra: Vannkraft på søndag 17. juni 2018, klokken 17:05
Sitat fra: THE på lørdag 16. juni 2018, klokken 23:50
Hvis ryktene om 1800 kg tilhengervekt, trefase AC lader og 150 kW CCS for neste årsmodell stemmer, så vil jeg påstå at iPace er en temmelig komplett bil.

Hvor kommer ryktene fra?
Snakker vi om en upgrade fra MY2018 til MY2019

Må i tilfelle være fra 2019 til 2020. Slik jeg har skjønt det vil alle kundebiler være 2019 modell.

A.J.
Det stemmer. Finnes ikke produksjonsbiler MY2018

Pingle

Ladehastighet er absolutt verdt å ta med seg.
750 vs 1800 kg hengervekt er kjekt å ha for noen. For min bruk er hengervekt basert på førerkort kl B, og jeg kan leve med pot. Verditap ved bare å kunne trekke plankehaugen, avfall mv.
Men jeg har full forståelse for at noen med campingvogn, båthenger osv ønsker å ha skikkelig motor. Og da blir ladehastighighet ekstra viktig.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Tellus

Amerikanerne liker også I-Pace.

The fact that it is electric is nice, but what makes it compelling is that Jaguar basted it with a healthy dollop of awesome sauce during the creation process. It is not just another car. It is a delicious blend of comfort, eye appeal, and blazing performance that should please everyone who drives it or rides

Again and again, we mashed the go pedal to the floor. The I-PACE never faltered, never overheated, and never signaled it had had enough frolicking for one day. It just delivered abundant, seamless power whenever it was called for. Impressive stuff.

Whether the I-PACE is better than the Model X or not will be for each individual to decide. I have driven both, and for my money, the I-PACE is the car I would choose. It left me thinking, "That is one fine automobile," and that is compelling enough for me. It's hard to imagine anyone not being smitten by the overall goodness of the car. If an electric SUV is in your future plans, you owe it to yourself to drive the I-PACE before making any  buying decisions.

https://cleantechnica.com/2018/06/17/jaguar-i-pace-is-a-compelling-electric-car-cleantechnica-review/

geear

Sitat fra: daktari på lørdag 16. juni 2018, klokken 23:15
Hele presse-opplegget i Portugal var jo fikset rundt at de ikke trengte lading. Og klart når pressen er flydd inn på første klasse (InsideEVs var eneste som sladret om standarden på reisen) så blir det ofte slik: mest positivt, intet negativt. Svakhetene kommer etter hjemlige tester. Men dette er gjennomgående for alle bilmerker.
Jøss..

SitatAs many of you know, Jaguar has been flying multiple groups of journalists to Portugal over the course of several weeks for the I-Pace experience of a lifetime. We'll admit up front that the automaker put each of us up in first-class airline cabins with all the priorities and extras one can imagine.

We spent two nights in Portugal; one at an exquisite luxury resort in Faro and the other in a hipster-friendly bistro hotel in Lagos, complete with its own private vegetable garden and orchard. At both locations, the food was impeccable, the service was unparalleled, and even the most lavish of incidentals were paid for by the automaker. To say that Jaguar treated us like royalty and organized the event with the utmost care and efficiency would be a ridiculous understatement.

Med tanke på hvor høyt fokus det er på at bloggere må merke innleggene sine med reklame dersom de har fått noen som helst form for spons, hvordan i all verden kan VG, TV2 & co la være å merke disse testene som sponset/reklame, hvis det er dette de har vært med på?

geear

Sitat fra: mariowing på lørdag 16. juni 2018, klokken 23:34
https://insideevs.com/2019-jaguar-i-pace-first-drive-review/ ble utfordret på dette i kommentarfeltet under artikkelen og han hadde et etter min mening bra svar noe ala dette:

"Jeg har vært å prøvekjørt en bil og omtaler dette som en bil. Jeg sammenligner bilopplevelsen med andre bilopplevelser."

Som kjøper er jeg fullstendig klar over lading etc, det jeg ikke visste noe om før alle omtalene og videoene fra Portugal kom ut var hvordan den var som en bil. Så jeg synes dette er en grei tilnærming til dette, omtale av bilen I-PACE og hvordan den fungerte på de premissene som var satt opp der nede.
Er enig i at det er bra at elbilene testes som biler, og at ikke alt handler om lading som det nesten kunne ha en tendens til tidligere, men syns det er spesielt at det ikke nevnes med et eneste ord at det er forskjeller på det ene og andre, den tid det faktisk kan utgjøre praktiske forskjeller, og gjerne skuffe noen i ettertid. Det er vel en fare for at dette er nettopp fordi journalistene aldri måtte lade på disse to dagene, at alt var ordnet og tilrettelagt.

Jeg håper i-Pace blir en kongebil, og selv om den ble for liten for oss (trodde den ble konkurrent til X tidligere), så kan den være aktuell for foreldrene mine, som aldri har hatt elbil, og håper virkelig ikke at Jaguar går på lignende smeller som Nissan nå har gjort med Leaf 2. For egen del mer spent på om de som fersk elbilprodusent har klart å løse alle floker som kan ødelegge gleden ved en ellers god bil.

AJ82

Sitat fra: gr på mandag 18. juni 2018, klokken 09:57
Sitat fra: mariowing på lørdag 16. juni 2018, klokken 23:34
https://insideevs.com/2019-jaguar-i-pace-first-drive-review/ ble utfordret på dette i kommentarfeltet under artikkelen og han hadde et etter min mening bra svar noe ala dette:

"Jeg har vært å prøvekjørt en bil og omtaler dette som en bil. Jeg sammenligner bilopplevelsen med andre bilopplevelser."

Som kjøper er jeg fullstendig klar over lading etc, det jeg ikke visste noe om før alle omtalene og videoene fra Portugal kom ut var hvordan den var som en bil. Så jeg synes dette er en grei tilnærming til dette, omtale av bilen I-PACE og hvordan den fungerte på de premissene som var satt opp der nede.
Er enig i at det er bra at elbilene testes som biler, og at ikke alt handler om lading som det nesten kunne ha en tendens til tidligere, men syns det er spesielt at det ikke nevnes med et eneste ord at det er forskjeller på det ene og andre, den tid det faktisk kan utgjøre praktiske forskjeller, og gjerne skuffe noen i ettertid. Det er vel en fare for at dette er nettopp fordi journalistene aldri måtte lade på disse to dagene, at alt var ordnet og tilrettelagt.

Jeg håper i-Pace blir en kongebil, og selv om den ble for liten for oss (trodde den ble konkurrent til X tidligere), så kan den være aktuell for foreldrene mine, som aldri har hatt elbil, og håper virkelig ikke at Jaguar går på lignende smeller som Nissan nå har gjort med Leaf 2. For egen del mer spent på om de som fersk elbilprodusent har klart å løse alle floker som kan ødelegge gleden ved en ellers god bil.

Leaf har ingen aktiv kjøling... Virker som Jaguar har rimelig kontroll på temp styring, kanskje bedre enn noen andre.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

geear

Jada, men jeg er alltid moderat entusiastisk (noen vil nok si skeptisk ;D) til alt som selges inn som 100% honky dory, så for meg betyr det mye mer hvordan egen prøvekjøring og opplevelse er. Hvis Jaguar har fått alt 100% rett på første forsøk så blir jeg mildt sagt imponert.

Counterpointer

Sitat fra: gr på tirsdag 19. juni 2018, klokken 13:46
Jada, men jeg er alltid moderat entusiastisk (noen vil nok si skeptisk ;D) til alt som selges inn som 100% honky dory, så for meg betyr det mye mer hvordan egen prøvekjøring og opplevelse er. Hvis Jaguar har fått alt 100% rett på første forsøk så blir jeg mildt sagt imponert.
Uten å være det minste negativ, kan jeg garantere at Jaguar ikke har fått til alt 100%
Men begynner å få troen på at de kan bli en av de beste!

4Matic Fanatic


mariowing

Første jeg har sett hvor de "viser" lyden bilen lager i lav hastighet.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Huskestue

Ser bra ut dette:

The I-Pace Is the Most Compelling Jaguar Since the E-Type
It's not the E-Type reincarnate; it's something better.


https://www.roadandtrack.com/new-cars/first-drives/a22003661/2019-jaguar-i-pace-first-drive/



trondhla

Enda en test av I-Pace her:

https://www.youtube.com/watch?v=FILPOpickH4

Jeg er ikke 100% sikker på at denne bilen er bedre enn en Tesla uansett modell. For meg virker denne litt for tradisjonell og nesten litt "året før fjoråret" når man ser på design og løsninger. Skjermer som er spredt utover og litt ute av syne. Knapper som er vanskelig tilgjengelige i midtkonsollen. Integrasjon av smarttelefonen inn i interiøret viker litt ettertanke.
Jaguar har lang historie å vise til og de har nok bygd en bil som er robust fra bunnen av, men de greier ikke å rive seg løs fra gammel og god tankegang virker det som. Teslaparadigmet viker å være at de bygger mer en datamaskin med stort batteri beregnet for fremdrift på fire hjul og lar det se ut som om de bygger en bil og for meg er dette mer fremtid enn hva vi ser her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA