Skrevet av Emne: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000  (Lest 1159 ganger)

elekTrond

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 739
  • Personlig tekst
    • Vis profil
Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« på: lørdag 05. mai 2018, klokken 22:54 »
Vet ikke helt hvor denne passer best inn, men i følge et søk er den ikke postet verken her, i Kjøpe elbil eller i i3-menigheten. Så her kommer en godt og vel daggammal "Here's Why ..."




Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
899,413 views   :+1: 18K   :-1: 990

Doug DeMuro   Published on May 3, 2018

The BMW i3 is a cool little electric hatchback -- but it's not worth $50,000. Today I'm reviewing the i3 to show you why it isn't worth what BMW is charging -- and I'm going to show you all the quirks and features of this i3 with the range extender.


Kan hende jeg sanker sammen alle elbil-testene hams og putter på her. I så fall døper jeg om tråden til "Doug DeMuro's Here's Why" something something.  :laugh:
'13 Mjau

elekTrond

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 739
  • Personlig tekst
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #1 på: lørdag 05. mai 2018, klokken 22:57 »
...



Here's Why the BMW i8 Is Worth $150,000   
8,176,491 views   :+1: 53K   :-1: : 5,5K
Doug DeMuro   Published on Nov 15, 2016

The asking price for a BMW i8 is about $150,000. Is it really worth it? I spent the day with one to find out -- and here's what I think.




'13 Mjau

elekTrond

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 739
  • Personlig tekst
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #2 på: lørdag 05. mai 2018, klokken 23:05 »
Ukronologisk så det holder fra min side, men det får så være ...  :angel: :police:



Here's Why the Tesla Model 3 Is the Coolest Car of 2017
5,048,729 views    :+1: 71K    :-1: 5.6K

Doug DeMuro   Published on Nov 6, 2017

The Tesla Model 3 is the coolest car of 2017. Today, I'm reviewing this Tesla Model 3 and I'm showing you all of the Model 3's quirks and features -- and I'm going to explain why the Tesla Model 3 is the coolest car of the year.

'13 Mjau

elekTrond

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 739
  • Personlig tekst
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #3 på: lørdag 05. mai 2018, klokken 23:08 »
...



Here's Why the Tesla Model X Is an Awful Car
6,580,150 views    :+1: 120K    :-1: 55K

I recently drove the Tesla Model X in order to find out why so many car enthusiasts don't like it. Here's what I discovered.

'13 Mjau

elekTrond

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 739
  • Personlig tekst
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #4 på: lørdag 05. mai 2018, klokken 23:13 »
Denne videoen er omtalt på elbilforumet mener jeg. Samme med Model 3 klippet, men tar med hele røkla mens jeg er i fartha.



Here's Why the Chevy Bolt is the Uncool Electric Car
1,459,156 views    :+1: 26K    :-1: 1.3K

Doug DeMuro   Published on Aug 31, 2017

The Chevy Bolt has some amazing Tesla-beating numbers: $37,500 base price for 238 miles of range. But inventories are piling up and nobody's buying it. I'm reviewing a 2017 Chevy Bolt to find out why it isn't as cool as the Tesla Model 3.

'13 Mjau

elekTrond

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 739
  • Personlig tekst
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #5 på: lørdag 05. mai 2018, klokken 23:21 »
...



I Drove a Tesla Roadster, and it Was Awesome
2,170,189 views    :+1: 24K   :-1: 952
Doug DeMuro   Published on Aug 9, 2016

 You've heard of the Model S and Model X... this is Tesla's first model, the Tesla Roadster. I drove one -- and it was awesome.


Da vet jeg ikke om han har flere elbil-tester i arkivet? Bare å poste hvis du finner en før meg.  :D
'13 Mjau

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12393
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #6 på: søndag 06. mai 2018, klokken 06:30 »
Det eneste Doug ikke liker med i3 er nyprisen. Det må være god reklame. Reagerer likevel på at bilen som er kjent for sin råe kraft får kun 2 av 10 på akselerasjon.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

Espen Hugaas Andersen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4821
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #7 på: søndag 06. mai 2018, klokken 09:12 »
Det eneste Doug ikke liker med i3 er nyprisen. Det må være god reklame. Reagerer likevel på at bilen som er kjent for sin råe kraft får kun 2 av 10 på akselerasjon.
Paus videoen og se på listen. Bilene han tester er over gjennomsnittet raske. Utifra hvilke andre biler han tester så er 2 av 10 rimelig.
Model X 100D.
Model 3 reservasjon.

Zimon

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 127
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #8 på: søndag 06. mai 2018, klokken 10:17 »
Han deler opp "Doug Score" i 2 deler. Weekend og Daily. Weekend = mer helge kjøring og sportslige egenskaper, så der er det slik som Lambo/Ferrari/Porche etc som får topp scores. Men hadde regnet med 3-4 i score på akselerasjon weekend.

Men hvor gammel modell er det han tester og legger ut nå i mai 2018 på? Tror det er en eldre utgave han har testet, men dette kan vel dere som kjenner i3 bedre enn meg svare om hvilken årsmodell og utstyrspakke han hadde i videoen sin.
Hyundai Ioniq EV (leveres våren 2018) - kjører Dieseltraktor per dags dato.

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Espen Hugaas Andersen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4821
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #9 på: søndag 06. mai 2018, klokken 10:21 »
Når det er "Electronaut"-utgaven så er det en av de første leverte. BMW hadde tidligere ett elbil-program basert på 1-serie - "ActiveE". De som deltok i dette ble kalt "Electronauts" og fikk mulighet til å kjøpe spesialutgaven av i3, slik jeg husker det.
Model X 100D.
Model 3 reservasjon.

Agmuns

  • Gjest
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #10 på: søndag 06. mai 2018, klokken 11:01 »
Artig fyr han der :) Og helt enig i argumentet om at fløyten i i3 er flau til å være en BMW.  :D

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12393
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #11 på: søndag 06. mai 2018, klokken 12:25 »
Også utrolig flaut å kjøre runt i en ElektroNAUT" utgave.

Tipper BMW aldri googlet det navnet før de lanserte det på en bilserie. Hadde forresten veldig passet bra til ene naboen.  :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

elekTrond

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 739
  • Personlig tekst
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #12 på: tirsdag 08. mai 2018, klokken 10:50 »
Hva er egentlig et naut? La oss spørre lektor Fjertfjell:
Her er hva kryssord.org har å melde om "*naut":
en.wikipedia.org/wiki/BMW_ActiveE
  • [...] The cars were donated to tech schools or museums for analysis and dissassembly, as well as for display purposes.[citation needed]
  • Based on the lessons learned by BMW regarding cold weather problems during the Mini E field testing, the ActiveE will have liquid cooling and liquid heating, with a thermal management system that is expected to keep ActiveE batteries at an optimal performance temperature.[6][8]
  • This trial was as a follow-up to the Mini E field testing and as a second phase of BMW's Project i. The third and last phase of "Project i" was the development of the BMW i3, an urban electric car that went into mass production in 2013.[12][13][14]
  • The 700 ActiveE test pilots were dubbed by BMW as "Electronauts." The ActiveE lease pricing was $499 a month for 24 months with a down payment of US$2,250.[16]
  • An additional 70 cars are currently being used in BMW's DriveNow carsharing pilot in the San Francisco Bay Area.[citation needed]
en.wikipedia.org/wiki/DriveNow
  • DriveNow is a carsharing service wholly owned by the automotive manufacturer BMW.[1]
  • As of October 2017, DriveNow operated over 6,000 vehicles in nine European countries.[3]
  • In October 2017, the company reached the milestone of 1,000,000 customers.[7]
  • In April 2018, BMW Group and Daimler AG agreed to combine their mobility services, including their car sharing devices DriveNow and car2go, to shape sustainable urban mobility for the future.[10]
  • A similar BMW service, ReachNow which is offered in North American cities, was established in April 2016 in Seattle, Washington, Portland, Oregon and Brooklyn, New York. In December 2017, ReachNow had over 50,000 members.[11]
  • Just find a car on the app and open the car with your phone or card. Once you start driving you will be charged a minute rate that ranges between 24 cents to 57 cents per minute depending on the vehicle and business area.[24] The price includes fuel, parking, insurance, and the rental.[26]

Bildur: Several BMW ActiveE in service for DriveNow charging at Googleplex in Mountain View, California.


Jeg synes ikke det er/var så aller vaerste skussenmålen?  :police:

'13 Mjau

GOLF-raider

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #13 på: tirsdag 08. mai 2018, klokken 11:06 »
«Elektronauten.AT» Den kjører rundt på fire hjul:
https://s3-media1.fl.yelpcdn.com/bphoto/WYvgyA0VWjkolZi2795rAg/o.jpg
« Siste redigering: torsdag 17. mai 2018, klokken 07:03 av GOLF-raider »
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

model3citizen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 459
    • Vis profil
Sv: Here's Why the BMW i3 Absolutely Isn't Worth $50,000
« Svar #14 på: søndag 13. mai 2018, klokken 20:12 »
Here's Why the Tesla Model 3 Is the Coolest Car of 2017

Ingenting som gnir det inn som å få det svart på hvitt. Vi får årets kuleste bil i 2017, i 2019.