Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stolt ny eier av mitsubitsi imjeev.

Startet av ingevel, onsdag 28. februar 2018, klokken 20:24

« forrige - neste »

ingevel

Ekspansjonstanker er ikkje tom nei. Men vannet er kaldt.

TB

Tar noen minutter før det blir varmt.
Hvor lenge har du ventet?

Om det tar mer enn 4-5 minutter er det feil...
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

pwb

Sitat fra: ingevel på søndag 04. mars 2018, klokken 17:28
Ekspansjonstanker er ikkje tom nei. Men vannet er kaldt.

Ser du noe i ekpansjonstanken når pumpa går? For å si det slik så ser man når vannet sirkulerer.

Beamer Screamer

Varmeapparatet i Trillingen er helt OK men stjeler mye rekkevidde.

Det skal ikke ta mer enn et minutts tid før du har grei varme fra apparatet. Jeg målte varmluften i min iOn om dagen og den blåste 52 grader inn i bilen ved minus 10 utenfor. Erfaringsmessig blåser det med full varme helt ned til skilpadden dukker opp (dvs null prikker igjen på batteriet).

Så har du ikke varme er dette en rimelig klar reklamasjonssak.

For øvrig gjorde jeg samme test en sommer med +30 grader utenfor og AC blåste med 4 grader inn i bilen, så det funker også bra!

Største savnet med varmeapparatet for min del er ikke varmeytelsen men snarere mulighetene for fordeling av varme og håpløs auto funksjon. Jeg ønsker litt varme på beina, masse ut av dashen og litt opp på frontruta for å holde dugg unna. I praksis må jeg sitte og svitsje manuelt jevnlig.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Alf

Sitat fra: ingevel på lørdag 03. mars 2018, klokken 20:15
hvordan er varme apparatet?
i min bil kommer det bare kald luft.

Er ladekabel tilkoblet? Isåfall vil ikke framdriftsbatteriet starte og du får bare kaldluft.

Alexander Holtet

Hadde samme problem på vår 2016 Miev, rekkevidde gikk ned når vi slo på varme, men ble ikke varmt. Ved nærmere undersøkelser så vi at selv om rekkevidde gikk ned, økte ikke strømforbruket (prøv å slå varme av og på når bilen står stille, skal se tydelig utslag på forbruket). Viste seg og være varmeelement som ble byttet på garanti.

ingevel

Hadde bilen påberksted i dag og der sa Di at det vara som om selve varmere var defekt.

Pris på ny var 36000 pluss montering. Glad eg har garanti på bilen.

TB

I slike tilfeller er det greit å ha garanti. Kjøpte du bilen ny, eller brukt?
Hvilken årsmodell har du?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ingevel

Kjøpte brukt fra Valle bil i Bergen. Er 2011 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA