Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Will I get my sommerdekk when taking delivery of the car?

Startet av loiphin, onsdag 15. november 2017, klokken 11:52

« forrige - neste »

RazAquato

SitatThey cannot do that now. from 1st of November they have to put winter tires under the car to deliver it to you.

Det er direkte feil, og svært påståelig sagt.

Dekkene som leveres er klassifisert som 'helårsdekk'. De er definitivt ikke anbefalt å bruke på norske veier, men det er fullt tillatt å kjøre med de, akkurat som at det er fullt tillat å kjøre med sommerdekk etter første november dersom føreforholdene tillater det

Det er derimot ikke tillatt å kjøre med piggdekk før første november, med mindre forholdene tilsier noe annet. En vesensforskjell.

Jeronan

#16
Sitat fra: RazAquato på torsdag 16. november 2017, klokken 10:20

Det er direkte feil, og svært påståelig sagt.

Dekkene som leveres er klassifisert som 'helårsdekk'. De er definitivt ikke anbefalt å bruke på norske veier, men det er fullt tillatt å kjøre med de, akkurat som at det er fullt tillat å kjøre med sommerdekk etter første november dersom føreforholdene tillater det

Det er derimot ikke tillatt å kjøre med piggdekk før første november, med mindre forholdene tilsier noe annet. En vesensforskjell.

You are mistaken with those terrible Goodyear tires that are mounted on the US Tesla's! Those are all season tires.

The Tesla's delivered specifically for the Norwegian market come with dedicated summer tires ( and winter tires if you bought that package ), not all-season tires!

Drammen delivery specifically said to me that they generally do not want to deliver cars to customers on summer tires after 1st of November!
They would postpone delivery of cars, if they are out of winter tires until they are back in stock.

Maybe in the West, where the climate is generally milder, they have a different delivery policy.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

RazAquato

I stand corrected.

Nevertheless, you are allowed to drive with summer tires, as long as the weather conditions allow it. You are simply NOT allowed to drive with studded tires until 1st of November, unless the weather conditions state otherwise.

Personally, i will drive straight to a dealership to switch to winter tires, and believe the E6 is a dry road all the way even in wintertime. If not, I will have to postpone delivery.

Jeronan

Sitat fra: RazAquato på torsdag 16. november 2017, klokken 10:41

Personally, i will drive straight to a dealership to switch to winter tires, and believe the E6 is a dry road all the way even in wintertime. If not, I will have to postpone delivery.

The E6 or any other major road is usually not the problem.  It's getting there from the Service center that can prove a challenge ;)
The smaller roads are usually not that aggressively cleared and salted, so you might have some bad slippery spots to drive through to get to the E6.

Bit of a gamble with a 700k+ NOK car  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Gurjs

Sitat fra: Jeronan på torsdag 16. november 2017, klokken 10:16
Sitat fra: Gurjs på torsdag 16. november 2017, klokken 10:11
Jeg spurte om jeg kunne levere dem vinterdekk så dem kunne montere dem på felgene. Fikk klar beskjed om at jeg ikke har mulighet til det og ble henvist til å ta kontakt med noen andre i nærheten:-s

Takk for tipset! Føler at folk her inne er hjelpsomme. Hva skulle jeg gjort uten dette forumet? Jeg tar med meg dine tips videre:-)

If it's +5 to 10 degrees outside with clear roads they might get away with that, but if there is snow and ice lying around the service center, they cannot deliver the car to you on Summer tires.

Then I would demand "in writing" that they will be responsible for evt. repairs if you crash the car on your trip to the tire center for winter tires.

Seriously, currently (at least here in the East around Oslo) it's outright dangerous to drive on summer tires now. You won't get far.
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

Jeronan

No problem! If you haven't paid the factura yet, just tell them you won't pay it and take delivery of your car, unless they mount the winter tires under the car for you!

They will change their tune quickly.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Gurjs

Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA