Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norske tester/prøvekjøringer av "nye" Leaf

Startet av Gordon Retriever, onsdag 01. november 2017, klokken 20:40

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Det ventes å komme en rekke artikler om nye Leaf i ukene og månedene framover. Etter mønster fra tidligere elbilnyheter, her er en tråd spesifikt for tester og prøvekjøringer sett gjennom norske øyne.

Først ut:  Bilnorge.no har prøvd Leaf på japanske veier.

Nissan Leaf forbedret til på ny å bli bestselger

Noen utdrag:

SitatEndringene Nissan har gjort på Leaf er altså langt mindre enn man først får inntrykk av, men de er så viktige at bilen på mange måter framstår som ny. Og enda viktigere: at den oppfattes som ny.

SitatInstrumenteringen er også tilsynelatende helt ny, men egentlig bare plukket fra en annen Nissan-modell. Jeg likte det gamle bedre. Det så faktisk mer moderne ut.

SitatDet neste jeg legger merke til er hvor stille bilen ruller. Selv når jeg kommer ut på motorvei og legger meg i de lovlige 80 km/t er lyden fra dekkene behagelig lav.

Likevel: Sammen med Nissans gunstige prisprofil synes jeg dette virker lovende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA