Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model 3 i Blå

Startet av steam, onsdag 01. november 2017, klokken 19:17

« forrige - neste »

steam

Hei,

Hvilken blåfarge er egentlig dette vi ser her? Jeg synes denne blåfargen virker myyye dypere enn den blåfargen som jeg ser på alle Model S rundt meg nå. De filmer at de har både en Model S, X og en 3 sammen i samme farge, men jeg kan ikke forstå at dette kan være den samme blåfargen som kommer fra fabrikk?

Denne fargen er i mine øyne mye dypere og heller nesten mot lilla.


https://www.youtube.com/watch?v=No6z01nSwkc
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

CaZpaH

Husk at å se noe med egne øyne kontra noe som er fanget på et kamera (som ikke viser 100% korrekte farger) og som igjen vises på en skjerm (som også ikke viser 100% korrekte farger) kan få ting til å se forskjellige ut.

Det samme hvis lysjusteringer er gjort på videoen.

Eller så kan det jo hende at Tesla har en annen blåfarge, men slik jeg har forstått det så skal vel disse produseres på samme produksjonslinje og da vil jeg tro at de går via samme lakkeringsroboter med de samme fargevalgene.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Han sier i videoen at det er Deep blue metallic, som i så fall er akkurat samme fargen som du får på TMX og TMS i dag.

Chris Neumann Ruud

Da er det hvitbalansen i kameraet/gradingen i etterbehandling da som gjør at det ser annerledes ut. Blått/lilla er spesielt utsatt for "feil" hvitbalanse.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

steam

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 02. november 2017, klokken 08:10
Da er det hvitbalansen i kameraet/gradingen i etterbehandling da som gjør at det ser annerledes ut. Blått/lilla er spesielt utsatt for "feil" hvitbalanse.

Ok. Fordi jeg synes den blåfargen man så på videoen var ekstremt lekker, men liker mindre og mindre blåfargen på de nye Teslaene når jeg ser dem i virkeligheten
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

magnetic


bakskj

Husk at alle biler med skarpe farger som blått og rødt fort får ett grått tynt skittlag på seg etter noen timer på norske veier, så de ser sjelden like lekre ut i virkeligheten som når de er nypolerte.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

hawK

Nå skal det vel sies at alle biler får dette, det bare vises bedre på noen farger :police:

Av de fargene jeg hatt på mine biler så føler jeg at svart er den som blir fortest plagsomt skitten.
Hadde en lemans blå BMW, den kunne godt være litt støvete og skitten ut at det plaget meg nevneverdig.

...selvom ren og pen bil alltid er å foretrekke :)

Philip Marlowe

Ja, det er min erfaring og; svart er den som ser fortest skitten ut.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA