Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

dobbelrabatt inventory 90d, noen som har fått ved utlevering?

Startet av Galemattis, onsdag 20. september 2017, klokken 22:45

« forrige - neste »

furyfax

Sitat fra: olabt på torsdag 21. september 2017, klokken 23:21
Poenget med inventory 90 fra juli er at de ikke har fått noen rabatt som følge av endringene slik som dere som bygde selv før sommeren eller de som har bestilt 75 og 100 i samme periode har fått.
Nettopp, når jeg hoppet over på X90 inventory, så var jeg i samme situasjon. 70k opp fra min X75 i bestilling, mens X100 var 70k dyrere enn X90 inventory.
Følte derfor at X90 var et godt kjøp, så kom det rabatter på både X75 og X100, uten noen justering på X90.
Slik at diffen fra X75 til X90 ble mye større, og samtidig ble avstanden mellom X90 og X100 halvert omtrent (ca 35k forskjell).




olabt

Sitat fra: krister461 på torsdag 21. september 2017, klokken 23:25


Sitat fra: olabt på torsdag 21. september 2017, klokken 22:44
Hvordan henger det å være "heldig" på greip med Tesla's uttalte policy om "likt for alle".
Det skal ikke handle om å være heldig. Det skal handle om at det valget man tar ved bekreftelse fremdeles er det du ville valgt ved henting. Når Tesla velger å automatisk justere priser på bestilte biler ved prisendringer så får de sørge for å gjøre dette riktig og likt for alle ut fra kontraktspris.

Og nei. pris er jo ikke kjent på forhånd når de endrer den hele tiden. Jeg har ikke ett eneste dokument som sier hva prisen var ved bestilling...
Tror du legger for mye i den "likt for alle". Og, det er fascinerende hvordan man klarer å snu rabatter etter bestilling til en negativ ting. Selv fikk jeg utlevert bil to dager før alle fikk rabatt, men er fortsatt strålende fornøyd med den. :)

Hva baserer du din tro på? Det var utrolig nok det argumentet jeg fikk når jeg lurte på hvorfor de fjernet rabatten min..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

msater

#17
Sitat fra: olabt på fredag 22. september 2017, klokken 08:03
Sitat fra: krister461 på torsdag 21. september 2017, klokken 23:25


Sitat fra: olabt på torsdag 21. september 2017, klokken 22:44
Hva baserer du din tro på? Det var utrolig nok det argumentet jeg fikk når jeg lurte på hvorfor de fjernet rabatten min..

X90-prisen er relativt likt uavhengig av om man har bestillt inventory eller ikke. Custom bestilling fra juni fikk rabatt før utlevering, mens inventory allerede hadde fått før bestilling.

Problemet som vi med inventory kan gjenta til det kjedsommelige er at kriteriene for bestillingen vår har endret seg drastisk i forhold til alternativene X75 og X100 som har gått ned i pris, og ikke X90. Prisen er grei nok, altså mellom X75 og X90, men når bestillingen ble utført var prisen bare litt høyere enn X75, og det gjorde at mange av oss ble lurt til å kjøpe en litt dyrere bil enn planlagt.

Ikke at dobbeltrabatt er realistisk, den prisen er under tilsvarende X75, men en mellomting der synes jeg hadde vært innafor. Jeg henter uannsett bil i morgen og glemmer dette.. fått 2 final invoice nå, den siste er 3k billigere enn order invoice så isolert sett er det bra.
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

Galemattis

Ja, jeg føler meg regelrett lurt av Tesla. Skulle også ha x75D, men ble overtalt av selger til å velge inventory 90D siden det var en så bra deal. Det var voldsom rift om inventorybilene, og ikke mulighet til å reservere. Skulle man ha bilen måtte man bestille, og heller bruke uken før bekreftelse til å tenke seg om. Som sagt så gjort, vi bestilte, men var usikker. 2 dager etter bestillingen gikk prisen kraftig ned på x75D og pakkene ble endret. Det var ingen tvil at vi skulle endre bestillingen vår fra inventory x90D til custom x75d. Men så dukket det opp en ny rabatt i viewspec, som rettferdigjorde inventorybilen, og vi bekreftet da kjøpet til den nye prisen. Merk, til den nye prisen! Etter mitt syn, har jeg da gjort en avtale med tesla om kjøp til dobbelrabatt. Og viewspec har ikke endret seg etter det (foruten en yttereligere valutarabatt (?) på ca6000k), og når delivery ringte og spurte ang vinterdekk (ref olabt tidligere forumpost om dette) så spurte jeg om dobbelrabatt og hvordan mitt kjøpsforløp hadde foregått. Jeg fikk da beskjed (muntlig) av delivery, at jeg kunne forvente meg å betale den prisen jeg hadde bekreftet. Puh, case closed, everybody happy tenkte jeg. 5 dager senere får jeg final invoice, spent som faen åpner jeg dokumentet og ser: Joda, prisen er fortsatt riktig. goodtimes.
Men når jeg skal hente bilen, får jeg beskjed om at prisen er feil! FEIL?? WTF. Dette finner jeg meg ikke i. Hvis prisen var feil, skulle jeg fått beskjed om det FØR jeg bekreftet, da hadde jeg gått for prisredusert x75D i stedet. Så her har jeg ventet i 2 mnd på inventory bil (lovet levering max 1 mnd...) og fått innvilget lån av tesla til det beløpet som stemmer ihht viewspec/final invoice. Kakkmaddafakkas.
Ser 4 mulige utfall av denne saken:
1. Får bilen ihht viewspec/final invoice
2. Får mulighet til å kjøpe bilen til det Tesla mener er riktig pris
3. Får kansellere og får tilbake depositum
4. Får kansellere og mister depositum.

Alternativ 2 og 4 er 100% uaktuelle.

Øyvind.h

En kamerat fikk sin X75 denne uken. Han fikk noen rabatter underveis. De forsvant når han skulle hente bilen, og bilen ble priset omtrent likt som dagens konfigurator.
Tror dette er omtrent i tråd (eller noe lavere) enn prisen han avtalte når han bestilte i sommer.

Men han fikk altså ikke rabattlinjene som var lagt opp.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Galemattis på fredag 22. september 2017, klokken 08:58

Men når jeg skal hente bilen, får jeg beskjed om at prisen er feil! FEIL?? WTF. Dette finner jeg meg ikke i. Hvis prisen var feil, skulle jeg fått beskjed om det FØR jeg bekreftet, da hadde jeg gått for prisredusert x75D i stedet. Så her har jeg ventet i 2 mnd på inventory bil (lovet levering max 1 mnd...) og fått innvilget lån av tesla til det beløpet som stemmer ihht viewspec/final invoice. Kakkmaddafakkas.
Ser 4 mulige utfall av denne saken:
1. Får bilen ihht viewspec/final invoice
2. Får mulighet til å kjøpe bilen til det Tesla mener er riktig pris
3. Får kansellere og får tilbake depositum
4. Får kansellere og mister depositum.

Alternativ 2 og 4 er 100% uaktuelle.
Så du bare gikk derifra og venter å avklaring??

Galemattis

Skulle bli kontaktet fredag. Hørte ingenting. Regner med de har mer enn nok å gjøre i forbindelse med utlevering av biler, uten at det rettferdiggjør det totalt fraværende servicen.

skrepak

Fikk bil forrige fredag 29.09 og fikk følgende rabatt:
Pricing Adjustment -68.735
Showroom Discount  -1.915
Til sammen -70.650 fra opprinnelig kjøpsavtalepris.

kh86

Jeg fikk både showroom og pricing adjustment. Totalt -134.837
Inventory 90d bestilt i juni.

olabt

Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

olavxxx

Sitat fra: Galemattis på lørdag 23. september 2017, klokken 10:21
Skulle bli kontaktet fredag. Hørte ingenting. Regner med de har mer enn nok å gjøre i forbindelse med utlevering av biler, uten at det rettferdiggjør det totalt fraværende servicen.
Hva vil de ha for den da?

kristian86

-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

CaZpaH

Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA