Skrevet av Emne: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240  (Lest 4764 ganger)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #15 på: onsdag 31. januar 2018, klokken 12:04 »
Yr.no melder temmelig kaldt på fredag. Da tester jeg igjen :-)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #16 på: fredag 02. februar 2018, klokken 08:58 »
Ny test i morges. Rett fra varm garasje og ut i -8 grader. Første fem minuttene på småveier, så max 86 km/t  på motorvei i ca 4 mil. Jevn temperatur og bar asfalt hele veien.

Avstand 51,9 km
Snitthastighet 75,4 km/t
Snittforbruk 21,8 kwt/100 km
Totalt forbruk 11 kwt
29% igjen på batteriet ved stopp.

Trine2

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #17 på: fredag 02. februar 2018, klokken 10:06 »
Så om bilen hadde stått  ute fulladet, men uten å ha vært tilkoblet strøm i natt så ville du kanskje bare akkurat ha kommet frem?

Ville tro du reddes av oppvarmet garasje og at kabelen står i bilen ved oppstart.

minibiti

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 77
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #18 på: fredag 02. februar 2018, klokken 10:22 »
Ny test i morges. Rett fra varm garasje og ut i -8 grader. Første fem minuttene på småveier, så max 86 km/t  på motorvei i ca 4 mil. Jevn temperatur og bar asfalt hele veien.

Avstand 51,9 km
Snitthastighet 75,4 km/t
Snittforbruk 21,8 kwt/100 km
Totalt forbruk 11 kwt
29% igjen på batteriet ved stopp.

So you did not pre-conditioned the car?
What setting did you use for the heating system inside? 25C? :)
22 kwh/100 km seems a bit high.
Did you check again how much was left in the battery like 15 min after you stopped? I would not be surprised if you went up 5% or more.
Renault Zoe 2016 (R240)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #19 på: fredag 02. februar 2018, klokken 10:58 »
Garasjen holder rundt 10-12 grader, og jeg ser tydelig forskjell på forbruket når bilen kommer derfra kontra etter en natt ute på ladestolpe. Jeg har aldri forvarme batteriet, så alle starter jeg har gjort er "kaldstarter". Må nok prøve dette også  :)

Har kjørt denne distansen i kaldere vær enn dette, og bilen klarer seg godt i 6-7 mil. Setter alltid varmeapparatet på mellom 25 og max i denne kulda, med kraftig vifte på gulv og frontrute. Bruker svært sjelden varme i setene. Det som redder meg er at den siste halvannen mila går i mellom 30 og 60 km/t. Hadde jeg tatt motorveien helt frem tipper jeg batteriet er nede på under 10%.

Sjekket ikke regnereringen etter turen, men normalt spretter den opp en god del etter noen timer.

Og jeg har kjørt denne strekningen i 95 km/t hele veien, men det er direkte døden for batteriet.

Alt i alt synes jeg Zoe240 har for dårlig reell rekkevidde. Vil prøve 400-modellen på samme rute for å se hva den klarer. Og Kia Soul, men den bilen synes jeg har for dårlig plass foran og for trangt forsete.

minibiti

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 77
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #20 på: lørdag 03. februar 2018, klokken 11:57 »
I tested again Oslo-Gardermoen-Oslo this morning. Highway all the way, driving around 85 km/h all the way.
Bare asphalt all the way. Heating set to 19C. -10C outside.
Pre-conditioned  before I left (no warm garage but under car port connect to charger).
Battery pack temperature when I left was 5C, and around 18C when back home.

Distance 79.5 km
Av. speed 70,4 km/h
Av. cons. 18,8 kwh/100 km
Totalt cons 15 kwh
26% battery left.
Renault Zoe 2016 (R240)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #21 på: fredag 09. februar 2018, klokken 14:18 »
Hei

Kjørte Eidsvoll-Oslo i -8 grader og 86 km/t på motorvei etter å ha fulladet batteriet med forvarming. Snittforbruk 18,1 kwt.

erik e

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1082
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #22 på: fredag 09. februar 2018, klokken 18:24 »
Varme i sete er vel lurere enn varme på 25 grader når det gjelder rekkevidde ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011
Rød met. Renault Clio stv. 2014 dci
Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.     
Svart Renault Fuego 1981 veteran
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #23 på: lørdag 10. februar 2018, klokken 13:01 »
Antakelig, men jeg synes ikke setevarme er noe særlig. Mye bedre med varm luft i alle retninger :-)

hanche

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 182
    • Vis profil
    • Jobber på NTNU
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #24 på: søndag 11. februar 2018, klokken 22:05 »
Selv liker jeg kjølig klima når jeg har kjørt langt og er sliten. Lettere å holde seg våken da. Og da kommer setevarmen godt med. Vi har alle forskjellige behov og preferanser.
Trondheim; Kia Soul EV 2016 (svart/rød).