Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fersk E-up eier

Startet av khh48, fredag 09. juni 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

jankph

Sitat fra: khh48 på onsdag 28. juni 2017, klokken 10:58
Lille bilen funker fint som familiebil også. Har kjøpt vacuumposer på biltema og det hjelper godt når klær, dyner og sengetøy for 4 skal inn i bagasjerommet.

Hadde vært kultom hadde delt noen noen bilder av hvordan du greier å pakke hele familiens ting og tang i en så liten bil, slik at jeg kan overtale min kjære til at vi godt kan ta up-en på langtur en gang. Hun er fortsatt noe skeptisk til det.

Men det som egentlig er litt mer interessant er om du merker en vesentlig endring (les: reduksjon) i rekkevidde eller forbruk i fullastet kontra tom bil? For min egen del ligger jeg på 11kWh/100km på mine første 1000km så langt, men så har det også bare vært småkjøring i nærområdet. Og det uten særlig annen last enn 2-3 personer.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

khh48

Trikset for å få plass er vacuumposer. De krymper klær og dyner med 50-75 %. Kjøpte de på biltema. I tillegg er det jeg som pakker ungenes og mine klær

khh48

Ang. Garmindingsen. Maila litt med garmin men de kunne ikke hjelpe. Med litt oppfrisking av tysken og søking på div forum fant jeg en måte å nullstille greia på.

Så nå har jeg tilgang på avgangstider og det som er

khh48

Sitat fra: sveander på tirsdag 13. juni 2017, klokken 14:34
Sitat fra: khh48 på søndag 11. juni 2017, klokken 08:24
Regner med at eg må bytte enheten. Det er vel i den at mulighet for forvarming ligger?
Har funnet en på ebay.de. for et par tusen.

Hei. Du kan vel styre varme og lading fra appen som er laget (car Net) Prøv det.
Kan jeg få linken til ebay. Jeg har nemlig en E-up uten garmin så må få prøvd det

Saggrenda huggeri har en for eup.
http://www.bruktdeler.com/nye%20delesider%20bilmodell/vw%20up.asp

Ebay.de
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR3.TRC1.A0.H0.Xvw+up+garmin.TRS0&_nkw=vw+up+garmin&_sacat=0

Disse kan resettes og brukes både i bensin og elbil


khh48

Over fire måneder og 8000 km med EUp nå. Må jo bare si  meg strålende fornøyd med den lille bilen.
Eneste negative er jo car-net som eg sa opp og fikk pengene tilbake for  :P

Synes jo at det er litt rart at man har bryter for å slå av 'kjørepåfotgjengersystemet' ?? Og mangler bryter for å slå av antispinn, det kan være greit en sjelden gang på vinteren.

:)

Elmo

Sitat fra: khh48 på søndag 08. oktober 2017, klokken 13:59
Og mangler bryter for å slå av antispinn, det kan være greit en sjelden gang på vinteren.
Ja den skulle jeg gjerne slått av. Er jo rett og slett farlig hvis man gir på litt for hardt selv på tørt sommerføre >:(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA