Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

Knut Røe

Ryktes om 60 kwh LG Chem batteri lansert i mars eller noe. 40k mer for den var ryktet.
40 kwh er AESC.

daktari

Det kommer også an på prisen, 240' startpris for 40kWh er konkurransedyktig selv om det gjenstår å se. Spørs om de ikke holder igjen 60 kWh en god stund for å ta ut en god margin på 40 kWh først.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Rykter er ikke så veldig mye å stole på.

Var rykter om at M3 skulle få HUD, alle var sikker på det, til det ble avkreftet.

ToWalkOrDrive

Tror mange har unngått Leaf fordi de Hater utseende, med bleie-rumpa, lignende en Ford Ka. Med den 145hk motoren og det økte batteriet til 40kWh, og utrolig bra driftssikkerhet på forrige modell (får Tesla, Ampera-E og BMW til å se ut som amatører), og litt mer konvensjonelt utseende (spionbildet av Leaf'n hvor Merce-SUV'n kjørte bak og filmet reklamevideo i Barcelona så bra ut), til $5000 billigere enn Model 3, så må jo dette bli en bra suksess, selv om mange nok vil vente på 60kWh-utgave om folk tror det kommer.
Tesla Model Y                         2021-

Stikkkontakt

Sitat fra: bno på onsdag 09. august 2017, klokken 11:29
Rkte sier vel også 60 fra våren 2018

Ja det kan vel selges en del av den. Dersom volumleveransene av 3 kommer først 9-12 mnd senere så har de et bra fortrinn.

sjossang

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 09. august 2017, klokken 08:16
40kwh er vel en kjempenedtur?
"Alle"  rykter har vel gått i retning av 55-60.

Alle selgere jeg har pratet med har sagt 40kWh først, og så 60kWh senere. Noe med at det store batteriet blir produsert i USA, mens 40kWh blir produsert i europa (Sunderland det også?).

Hvis bilen har veldig effektiv motor så er jo ikke behovet for større batteri til stede - det betyr jo til slutt mer vekt og dårligere effekt pr km.
Y LR hvit/hvit

Bergenseren

#801
Fikk denne epost fra min lokale selger i dag:

Hei.
Jeg ser at du har kjøpt en Nissan Leaf hos oss. Håper er du fornøyd med bilen din?
Vi får lansering av en helt ny Nissan Leaf 06-09.17. Vi vet at den vil få 60kwh og kanskje 40 kwh batteri. Det vil si rekkevidde opp i mot 50mil.
Hvis dette er interessant, kan jeg gi deg mere informasjon etter lansering av bilen 6 september?

Det er lov å håpe... :+1: :)
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

leafnor

Sitat fra: Bergenseren på onsdag 09. august 2017, klokken 19:30
Fikk denne epost fra min lokale selger i dag:

Hei.
Jeg ser at du har kjøpt en Nissan Leaf hos oss. Håper er du fornøyd med bilen din?
Vi får lansering av en helt ny Nissan Leaf 06-09.17. Vi vet at den vil få 60kwh og kanskje 40 kwh batteri. Det vil si rekkevidde opp i mot 50mil.
Hvis dette er interessant, kan jeg gi deg mere informasjon etter lansering av bilen 6 september?

Det er lov å håpe... :+1: :)
Hvis det blir motsatt, det kommer 40kWt batteri og kanskje senere i år 60 kWt, så er dette er ekte bilselger!
De kan virkelig å fyre opp omkring lansering. Ikke noe ville være bedre da om den kom med 60kWt fra dag 1.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Ebe

Virker som selgerene i Bergen har fått beskjed om 60kwh leaf. Jeg var inne og spurte om Evalia, og spurte om den ville få samme 40 kwh-batteri som leafen. Da sa han at Evalia kom med 40 og leaf med 60, ikke 40 på leaf.

Gøy med rykter!
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Goggen123


Ebe

Nissan internasjonalt ansér sikker Bergen som verdens elbilhovedstad, så de lanserer 60kwh ekslusivt her!
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Gordon Retriever

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 09. august 2017, klokken 08:16
40kwh er vel en kjempenedtur?
"Alle"  rykter har vel gått i retning av 55-60.

Mja, kan fungere hvis effektiviteten er på Ioniq-nivå.
Med 40kWh bør Nissan også kunne sette de andre produsentene under press mht. utsalgspris.

Holmis

#807
Hva tror folk om taklast på nye Leaf? Det vil vel også være et fortrinn, værtfall mot Ioniq.
Dette er jo noe Opel har skjønt.

Ebe

Vil absolutt være en fordel å få godkjent taklast i vognkortet, for å få endt diskusjonen en gang for alle  ;D

Nissan har myknet på hengerlast på E-nv200, uten at det trenger å bety altfor mye.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Sorlandsinv

Legger merke til at dørene på nye Leaf er identiske med dørene til den gamle. Samme akselavstand også, om jeg ikke tar feil?
Dette kan bety at de satser på gjenbruk - altså at fabrikkene kan for all del allerede produsere deler som kan brukes også i nye leaf.

For min del er leveringstiden punktet der Nissan kan stikke med seieren om å få være min første elbil. Om jeg kan få den til vinteren, så er det toppers. (mtp at hvis jeg bestiller model 3 nå, så kommer den i 2019...)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA