Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemme alene

Startet av elektrolux, tirsdag 27. september 2016, klokken 12:42

« forrige - neste »

elektrolux

Med pus ute av huset gotter guttene seg på kjøkkenet.  Her i ferd med å sjekke ut siste fangsten fra den lokale huggeren. 

Bil tydet på US model, men Simotion indikerte V1,3.

Heldigvis hadde computeren det ettertraktede V2.00 software som gir sprekere aks og lavere strømforbruk.

Legg også merke til det oppmerkede min. kjørespenningen på 84,99V som er en av årsakene til at vi 15 år etter lanseringen av disse fantastiske evighetsmaskinene kun har ca 20% igjen av den opprinnelige bestanden.

Hadde Gutta på Aurskog hørt litt mer på batteriprodusenten og programmert dette mer likt PSA ville denne spenningen vært 95V og faren for reversering av celler betydelig redusert.

Vi endrer på dette på alle bilene vi får tilgang til, men tilbyr selvfølgelig også økt toppfart som er bedre tilpasset nye Norske fartsgrenser, og redusert maks strøm. For de som trosser Vegvesenet og monterer Litium batteri tilpasser vi simotion til det.

Endringer helt opp til 60 kW effektuttak og 140+ km/t toppfart er testet med imponerende resultat. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

SitatHadde Gutta på Aurskog hørt litt mer på batteriprodusenten og programmert dette mer likt PSA ville denne spenningen vært 95V og faren for reversering av celler betydelig redusert.

Det har du nok helt rett i. I ettertid viser det at elbilkompetansen var relativt marginal hos Think. Det ble brukt mere energi på å lage andeledesbilen enn det var på å få frem en god elektrisk drivlinje.
Til og med sirkulasjonspumpa greide de å feilmontere mot produsentens spesifikasjoner. Alle som har skrudd på Think vet hvor vanskelig det er å få luft ut av systemet og få igang sirkulasjonen. Hadde utløpet på pumpa blitt montert oppover fremfor nedover ville det gått greit.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA