Skrevet av Emne: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)  (Lest 248367 ganger)

erato

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)
« Svar #1950 på: fredag 01. desember 2017, klokken 18:59 »
Artikkelen viser at PSA er lurt av GM og at Opel som merke er i deep shit.

ProsjektX

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1951 på: fredag 01. desember 2017, klokken 22:53 »
Se utfyllende kildeartikkel på Reuters. Ganske interessant..

http://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1DT1NA
2017 Hyundai Ioniq. Hvit med teknikkpakke og skinn. Levert 09.12.2016
Tesla Model 3. Reservert 5. april 2016

erato

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #1952 på: lørdag 02. desember 2017, klokken 02:07 »
Mer tekst men ikke så mye nytt. Men den understreker at Ampera som Opelpodukt er død. "The first thing you do is drop that product line".

Odd Knutsen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1953 på: onsdag 24. januar 2018, klokken 11:02 »
Bestile Ampra e 09.11.2016. Forstod i september 2017 at verken PSA eller GM hadde noe ønske om at dette skulle bli noen suksess i Europa. Veldig synd for Opel og ikke minst forhandlerne. Jeg ringte derfor min Nissan forhandler og meldte interesse for nye Leaf. Den har riktignok "bare" 40 kw batteri, men vil fungere til det meste av vår normale bilbruk (til og fra jobb og hytte uten mellomladig. I tillegg har den noen egenskaper som jeg savnet på Opel`n: Større bagasjeplass, Adaptiv cruise controll og ikke minst varmepumpe!  Så når meldingen kom fra Opel om antatt leveringstid sept. 2018 og 60.000 i prisøkning, ble min kontrakt terminert. Nissan antydet i november levering ca. 23. februar, og nå står Leaf LE allerede på båten fra England og forhanler forventer levering til meg tidlig i februar. (før planlagt, som normalt fra Nissan :-) . GLEDER MEG!
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

Laffa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1954 på: fredag 26. januar 2018, klokken 18:21 »
Ja flere som har gjort dette. For min del er Opel Norge en bedrift jeg aldri skal kjøpe noe mer av.

Er det noen som ønsker en Leaf nå i mars\APRIL har en kopis av meg en som han ikke skal ta ut, så om noen ønsker denne sen meg en pm.

elbilsor

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1955 på: torsdag 08. februar 2018, klokken 10:05 »
Forum/tråd for overtakelse AE? Får min bestilte AE (sort, begge pakker) om fire uker. Har fått ny jobb, og vurderer å beholde min Leaf 2011 i stedet for ny AE. Finnes det noe forum el lign hvor man kan selge/overdra kontrakt på AE før den kommer? På Finn må man vel ha skiltnr? Jeg har ikke plan om å tjene noe på dette-overtakelse til Opels salgspris.
Synes dem som selger på Finn til blodpris burde skamme seg!
Forøvrig har Opel med AE i sine fremtidsplaner-én av fire elbiler som skal være i stallen mot 2025!👍

Arha

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1956 på: torsdag 08. februar 2018, klokken 10:36 »
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 13000 km november 2017.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

alagerqv

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #1957 på: tirsdag 10. april 2018, klokken 19:57 »
Har startet rettslig prosess mot forhandler for å få bilen til kontraktsfestet pris. Min forhandler ga meg også en skriftlig garanti om pris for «normalt utstyrt bil» i tillegg til kontrakten som ikke hadde noen forbehold om prisøkning.

NAF advokat mener (som meg) at jeg har en god sak.

Bilen skal forøvrig nå være produsert og på vei over dammen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

bno

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1958 på: tirsdag 10. april 2018, klokken 22:03 »
Jeg har ikke solgt min bil enda, men det vil være noe jeg vil om litt. Men hvorfor i all verden skulle man skamme seg for det? Blodpris er det vel Opel/GM som tar. Så da mener du at min bil som er gått 5000Km. skal selges for 330000,- Tror normalt oppegående folk aldri ville gi bort 50-60000 ikke en gang du som forsøker å fremstå som prektig. Det blir rett å slett for dumt å si slikt selv om vi er Norske trenger vi ikke gjøre oss dummere enn vi er.
« Siste redigering: tirsdag 10. april 2018, klokken 22:10 av bno »
Tesla Model ≡ RN10779**** 31.03.16 
2017 AmperaE Mottatt 26.5.2017
Leaf 2012 Solgt
2 x E-Golf 2014 Solgt
E-Up 2015 Endelig kvitt min siste VW 22.5.2017 en merkedag

alagerqv

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #1959 på: tirsdag 10. april 2018, klokken 23:42 »
Skal selge noe, bil, hus, tråsykkel eller stereoanlegg, så vil du forsøke å få så mye som mulig for det. Så enkelt er det, og krever du for mye, så får du ikke solgt det. Markedet fungerer veldig greit sånn sett.

Elmo

• Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #1960 på: onsdag 11. april 2018, klokken 00:05 »
Jeg har ikke plan om å tjene noe på dette-overtakelse til Opels salgspris.
Eneste som skjer hvis du selger til butikkpris er at kjøperen selger den etter 2 uker og tjener 50.000 kr
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.

tuono

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1961 på: onsdag 11. april 2018, klokken 15:08 »
En ting er hvilken pris bilene averteres for (finn.no er mange ganger å betegne som eventyrland i så henseende), noe annet er hva bilene faktisk går for til slutt. Og her er det vanskelig å få vite noe sikkert.

Elmo

• Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #1962 på: onsdag 11. april 2018, klokken 19:04 »
En ting er hvilken pris bilene averteres for (finn.no er mange ganger å betegne som eventyrland i så henseende), noe annet er hva bilene faktisk går for til slutt. Og her er det vanskelig å få vite noe sikkert.
Tiden det tar til bilen blir solgt pleier å være omvendt proposjonal med hvor fornøyd selger er - og de ligger sjelden mange dagene
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.

3irikur

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1963 på: mandag 16. april 2018, klokken 08:46 »
Tiden det tar til bilen blir solgt pleier å være omvendt proposjonal med hvor fornøyd selger er - og de ligger sjelden mange dagene

Med andre ord: Det er grunn til å tro at bilene selger for omtrent det de ligger ute til.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

trykkertor

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1964 på: mandag 16. april 2018, klokken 20:32 »
Med andre ord: Det er grunn til å tro at bilene selger for omtrent det de ligger ute til.
Tja ikke helt. Har fulgt finn-markedet på Ampera-e siste tiden.
Bilene som er priset ned mot 380.000,- går rimelig kjapt.
De over 400.000,- blir liggende en stund, og en del biler over 420.000,- blir bare liggende.
En del biler prises ned 1 og 2 ganger.
Til eksempel gikk denne ned fra 405.000 -> 375.000,- for 1 uke siden.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114850337
Så den blir vel kanskje solgt innen april. Har lagt ute veldig lenge da.
Er også andre biler som har lagt ute siden februar og tidlig mars, men de er priset i 440.000,- + kategorien, og blir nok ikke omsatt.

Det er ganske vanlig å se en del av Ampera-e annonsene redusere prisen på Finn.no en eller to ganger.
Hva den så blir solgt som til avtalepris etter det vet vi ikke. Men plausibelt å tro at kjøper nok ønsker en "deal" og vil forhandle litt. Og for dem som har priset ned et par ganger, så er de også blitt mer lei og mør.
Trenden er også at de prises ned når annonsen nærmer seg utløp. Det er ganske "dyrt" å annonsere bil på finn. Og blir den ikke solgt, koster det litt å forlenge annonsen.
« Siste redigering: mandag 16. april 2018, klokken 20:35 av trykkertor »