Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring med BMW Wallbox

Startet av Smbob, tirsdag 16. august 2016, klokken 11:49

« forrige - neste »

Zuexi

Er det kun trefas ladere som har dette?

Griffel

#16
Sitat fra: Zuexi på onsdag 17. august 2016, klokken 20:41
Er det kun trefas ladere som har dette?
Lader har ikke noe med det å gjøre.
B-vern for enfaskurser er Norsk særregel. Derfor er det nok vesentlig sjeldnere at en utenlans produsent vil sette noe slikt i en enfas ladestasjon.
Det er heller ikke noe krav at den skal finnes i ladestasjonen for fast montasje.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Smbob

Ser at det er mange alternativ til den enheten som BMW tilbyr til hjemmebruk.
Noen med app funksjon og noen uten.
Hva er det man oppnår med app tjenesten, sett bort fra kjekt og kult.
Noen praktiske fordeler, utover det man ser på appen til bilen?
Ser at man kan lese forbruk PR lading, egentlig ikke interessant, må har valgt elbil og da må man "fylle tanken" uansett hvor magen kWh det går med.
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

BMWitch

Hei! Jeg har et spesielt spørsmål som noen av dere kanskje kan svare på. Jeg har nettopp solgt min BMW I 3 men har fortsatt laderen Wallbox på veggen i garasjen. Jeg har kjøpt en MB GLC plug-in Hybrid ( føler jeg banner i kirka her) og da skjønner dere spørsmålet. Kan jeg bruke denne laderen på min MB?
BMWitch (i3)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Disqusor

Smbob, sjekk www.zaptec.com , som har et konsept som "fikser" de utfordringene du viser til !

https://www.zaptec.com/no/kapasitet/

Luniboy

Sitat fra: Smbob på onsdag 31. august 2016, klokken 22:40
Ser at det er mange alternativ til den enheten som BMW tilbyr til hjemmebruk.
Noen med app funksjon og noen uten.
Hva er det man oppnår med app tjenesten, sett bort fra kjekt og kult.
Noen praktiske fordeler, utover det man ser på appen til bilen?
Ser at man kan lese forbruk PR lading, egentlig ikke interessant, må har valgt elbil og da må man "fylle tanken" uansett hvor magen kWh det går med.

Jeg har/hadde en HALO lader fra Charge Amps med kW måler, innstilling av ladetid, slå av og på lading manuelt og med timer, lys og gode greier. (alt på en egen web side).
Om du vil ha en lader som kan ta alt mulig fra 6 til 32A, 230/400V så hvorfor ikke gå for en Tesla lader? (ja, jeg vet dette er BMW forumet  8))de koster jo INGENTING i forhold til alle de andre, samt man kan koble opp 4 stk. på samme sikring.
Holder på å sette opp to av disse selv da jeg har kjøpt en Tesla, (legger kabling selv, skal selvsagt ha elektriker til å koble og sertifisere installasjonen)
en Tesla lader koster 5.100,- og man kan velge om man vil ha 2,5 meter eller 7,5 meter ladekabel. B-vern må kjøpes i tillegg, men man havner jo langt under BMW prisen ...

Et lite OBS med lading av BMW i3 94Ah på 1 fas da laderen 'lekker' strøm over til de andre fasene, så BMW'en tror det er strøm på alle fasene og prøver å koble inn alle, se link for å løse dette
https://blogg.larsfredrik.com/2018/05/lade-bmw-i3-pa-tesla-wall-connector/#more-2915
dersom man ikke kobler de bort, hører man en klikke lyd da den prøver å hente strøm fra de andre fasene

Kun et tips..

BR
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

jkirkebo

Sitat fra: Luniboy på søndag 09. september 2018, klokken 08:12
en Tesla lader koster 5.100,- og man kan velge om man vil ha 2,5 meter eller 7,5 meter ladekabel. B-vern må kjøpes i tillegg, men man havner jo langt under BMW prisen ...

Et lite OBS med lading av BMW i3 94Ah på 1 fas da laderen 'lekker' strøm over til de andre fasene, så BMW'en tror det er strøm på alle fasene og prøver å koble inn alle, se link for å løse dette

Evt. kan man jo vurdere en EcoLite, som også klarer fra 6A til 32A 1-fase og 3-fase, koster 6750,- med integrert B-vern og ikke har problemer med "lekkasje" av strøm...;)

Riktignok kan man bare koble 2 av de på samme kurs, men det holder vel for de fleste.

http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA