Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noe poeng å være medlem i Norsk Elbilforening?

Startet av Myrvang, onsdag 10. august 2016, klokken 12:32

« forrige - neste »

Myrvang

Meldte meg inn i Norsk Elbilforening, men kan ikke se at det har noe for seg å være medlem? Tok familiemedlemskap, men fikk bare en ladebrikke, men ladebrikke får jeg jo av GK/Fortum uansett.

Så er det egentlig noen andre grunner til å være medlem? Trenger ikke hotellavtaler eller pristilbud på forsikring, dette finner jeg frem til selv.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

cra

Det står jo hva de skal jobbe med på siden for "bli medlem" (som du sikkert har sett):

Vi jobber for:

    Reduserte utslipp fra veitrafikken
    Enklere hverdag for elbilistene
    Langsiktige elbilfordeler
    Flere ladestasjoner

Til ei drøy krone pr dag stynes i alle fall jeg det er verdt. Det går også til drift av nettsidenene og furumet, som i alle fall jeg har hatt enormt utbytte av, spesielt tidlig i "karrieren" som elbilist. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lentaro

Og ikke glem de lokallagene som eksisterer som støtter opp om i ditt lokalsamfunn. De får økonomisk støtte av Norsk elbilforening til å gjennomføre diverse arrangement o.l.
2015 VW E-golf - Solgt

2014 Tesla Model S 85

Reservert Tesla Model 3

Philip Marlowe

Synes det er bra at NAF får konkurranse. KNA regner jeg ikke med.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

TorC

I tillegg til det som er nevnt tidligere i tråden, så gir medlemsskap også en annen viktig fordel (iallefall i mine øyne): Sutre-rett. Som medlem har du rett til å klage og sutre over hva elbilforeningen evt. gjør feil. Er man ikke medlem så har man ikke rett til å sutre, og man har jo heller ikke stemmerett innen organisasjonen. :-)

I tillegg har de jo en advokattjeneste. Den er ikke like omfattende som hos NAF osv, men likefullt så har de såvidt jeg vet avtale med "Osloadvokatene" om 45 minutters fri bistand. Det er jo begrenset hva man får gjort på 45 minutter, men man kan iallefall få avklart ett og annet man er usikker på i en klagesak.

Og siden det er foreningen som betaler for forumet, så synes iallefall jeg det er rett og rimelig at man betaler for seg hvis man bruker forumet.

Kanskje viktigst er at Elbilforeningen er aktiv i media og tilbakeviser alt sludderet som kommer på trykk fra fossilgjøker. Så selv om du selv ikke umiddelbart "tjener" på det, så trenger vi at Elbilforeningen blir finansiert så de kan gjøre denne jobben.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Ferry

Du får garantert utslippsfri lading: http://elbil.no/medlemsfordel/garantert-utslippsfri-lading/ Å kunne dra fram det i en diskusjon er verdt hele medlemskapet :) Det er jo alle de andre som bruker kullkraft, i hvert fall i følge NVE:https://www.nve.no/elmarkedstilsynet-marked-og-monopol/varedeklarasjon/varedeklarasjon-2015/

automat

Du har allerede benyttet deg av den mest lukrative fordelen. Når du kjøpte bilen din slapp du å betale engangsavgift og moms, takket være elbilforeningen. (Det hadde selvsagt ikke vært særlig mange bruktbiler heller, uten dette.) Og hver gang du slipper å betale p-avgift og bompenger, eller kjører i kollektivfeltet, kan du sende en varm tanke til elbilforeningen. Man skal ikke undervurdere det politiske arbeidet de gjør.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

cra

Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 10. august 2016, klokken 15:37
Synes det er bra at NAF får konkurranse. KNA regner jeg ikke med.

Godt poeng. Jeg har ikke inntrykk av at NAF jobber så mye for bilistenes sak, og i alle fall ikke for elbilister spesielt. Så jeg er vel egentlig medlem i NAF hovedsaklig forveihjelpens skyld. (Funker jo også når jeg har lånt bil som ikke går på strøm; gudene vet når en av hundrevis av bevegelige motordeler kan finne på å slå knute på seg!)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bno

Sitat fra: cra på torsdag 11. august 2016, klokken 10:59
Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 10. august 2016, klokken 15:37
Synes det er bra at NAF får konkurranse. KNA regner jeg ikke med.

Godt poeng. Jeg har ikke inntrykk av at NAF jobber så mye for bilistenes sak, og i alle fall ikke for elbilister spesielt. Så jeg er vel egentlig medlem i NAF hovedsaklig forveihjelpens skyld. (Funker jo også når jeg har lånt bil som ikke går på strøm; gudene vet når en av hundrevis av bevegelige motordeler kan finne på å slå knute på seg!)

+1

AppleKnocker

Betimelig spørsmål.

For å ha livets rett må en slik forening levere resultater. Så langt har de i beste fall kun bidratt til at tempoet i avviklingen av elbilfordelene går noe langsommere enn ellers.

Det er elbilfordelene som ene og alene har sørget for at Norge er verdensledende på elbiler. Uten disse fordelene hadde vi vært på nivå med andre land med et marginalt antall elbiler. Det er naivt å tro at vi kan opprettholde elbilsalget uten fordeler, selv med såkalte 60 kwh biler i anmars.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

arthur

Har hatt elbil i to år nå, det første året som medlem av Norsk Elbilforening og det andre ordet ikke, men har ikke merket noen forskjell på noen måte.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

cra

Sitat fra: arthur på fredag 12. august 2016, klokken 06:50
Har hatt elbil i to år nå, det første året som medlem av Norsk Elbilforening og det andre ordet ikke, men har ikke merket noen forskjell på noen måte.

Endringer kommer vi alle til å merke etterhvert. Hvilke, når, og i hvilken retning de slår ut vil være opp til hvor god jobb elbilforeningen klarer å gjøre. Dette vil være avhengig av mye, blandt annet hvor mange ressurser de har til rådighet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arthur

Jeg har egentlig ingen formening om at denne foreningen har utgjort noen stor forskjell med tanke på de fordeler el-biler har hatt, har eller vil få, men noterer at andre har klare meninger om det.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Beckern

Sitat fra: automat på onsdag 10. august 2016, klokken 20:47
Du har allerede benyttet deg av den mest lukrative fordelen. Når du kjøpte bilen din slapp du å betale engangsavgift og moms, takket være elbilforeningen. (Det hadde selvsagt ikke vært særlig mange bruktbiler heller, uten dette.) Og hver gang du slipper å betale p-avgift og bompenger, eller kjører i kollektivfeltet, kan du sende en varm tanke til elbilforeningen. Man skal ikke undervurdere det politiske arbeidet de gjør.

Men å overvurdere arbeidet til elbilforeningen utover alle grenser er åpenbart mulig. :D

God Helg!

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA