Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skistativ Zoe

Startet av eoz, mandag 14. mars 2016, klokken 15:42

« forrige - neste »

pudderjagar

Takbøylane klemmer på den øverste lista men da er ei list på døra som ligger under og tar av for vannet. Eg har ikkje merka vatn i kupeen. Bøylane står på heile året hjå meg.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ZOE

Sitat fra: HCO på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 22:28
Blir det noe slitasje på lakk/gummilister, evnt. vannintrengning, over tid?

kommer en dråpe nå og da..
varierer fra bil til bil, den første jeg hadde var potte tett.
den jeg har nå lekker noenganger litt på førersiden.
Tipper dørene fryser fast om vinteren siden den indre pakningen blir fuktig.

Jeg bruker det bare til sykler.

ADo

#17
Hei,

Vi vurderer Zoe nå, men ganske vikitig at vi kan få festet et skistativ slik at vi får med oss 3-4 par ski på taket. Har vært inne på dette Micksgarage.com, men finner ikke noe stativ. Har noen den fulle adressen?

Takk!

Eleutheros

Jeg har lest om Thule 754 for biler uten rails. Det burde funke, eller? Jeg tenkte å høre med en Thule-forhandler om det.

HCO

Jeg har nå kjøpt et LaPreAlpina stativ til den nye R90-en vår. Er det åpenbart hvor, i lengderetningen, stativet bør monteres? Andre monteringstips?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

HCO

Da var stativet på plass. Ganske grei monteringsanvisning, om man ser bort ifra noen heller dårlige engelske oversettelser.

Kunne tenke meg en smal full-lengde skiboks (210cm innvendig) med hurtig-fester. Noen som har noen tips?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

pudderjagar

Kan du legge ut eit bilde av festene inne i døra?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

HCO

Festene klemmer rundt den øverste av de to listene. Som det vises på bildene, har jeg valgt å klippe til noen biter med transparent beskyttelsesfolie (karmbeskytter fra Biltema) for å beskytte lakken.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

pudderjagar

Er da kjøpt hjå micksgarage i England?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

HCO

Ja. Finnes i to varianter. Føttene er de samme, men man kan velge mellom firkantrør og en mer aerodynamisk variant i aluminium.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

HCO

Jeg lurte lenge på å kjøpe meg en skiboks til stativet, men kvier meg litt for merforbruket ved å kjøre med boks det meste av tiden.

Men så kom jeg over de geniale skiposene til Douchebag, så nå har jeg kjøpt to av disse:


På tilbud hos G-sport nå: https://www.gsport.no/produkt/152659/douchebag-slim-jim-skibag
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

erinaes

Er denne skiposen stiv sånn at du tenker å ha den på takstativet? Jeg har hatt LaPre Alpina en stund, men har i tillegg fundert på skiboks sånn som deg. Møkkete og klissete ski er noe dritt, men med salt på veien hele vinteren må det jo bli slik.

HCO

#27
Den blir stivet av vha. skiene, så når du har pakket den ferdig virker det nesten som den har et stivt "gulv". Og ved at man kan stramme tuppen, får man ikke blafring i posen, slik man opplever med vanlige skiposer.

Reimen som går over hele toppen gir dessuten ekstra sikkerhet, ved at man kan tre lastereimen gjennom spalter slik at skiposen ikke kan skli av taket ved en kollisjon. Jeg skal legge ut et bilde senere for å illustrere.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

pudderjagar

På min bil så merker eg så å si ikkje forskjell på lengda med og uten skiboks. Har største Thuleboksen. Har prøvd poseløysinga men 1 skibagløysing trekte mykje meira straum enn skiboksen mår da kom til km.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

HCO

Pudder, ville du hatt anledning til å gjøre en "vitenskapelig" test på forbruk med og uten skiboks? Samme strekning, samme forhold, samme kjørestil.

For fossilbiler har ADAC konkludert med at en skiboks gir 11% høyere forbruk i 80km/t. Ettersom forbrenningsmotoren sløser bort mesteparten av energien uansett, vil jeg intuitivt tro at skiboks på elbil gir en større prosentvis økning i forbruk enn på fossilbil.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA