Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

4x4 Plug-inn hybrid

Startet av Kires, torsdag 21. januar 2016, klokken 13:08

« forrige - neste »

Kires

Noen som vet om det kommer noen slike i løpet av året som er store nok til en familie? Passat GTE 4x4 hadde vært perfekt. Outlander er prøvd og totalt uaktuell. Tenker egentlig diesel men vet aldri hva politikerne finner på av tull mot diesel.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Rearden86

#1
Det finnes jo allerede mange, men det kommer jo litt an på hvor mye penger du vil/kan bruke.

Per i dag har man vel følgende i kategorien 4x4 og plug in:
Mercedes GLE 500e
Volvo XC90 T8
BMW X5 40e
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Audi Q7 e-tron
Mercedes GLC 350e "folkelig" priset
BMW 225XE Active tourer (krever vel litt effektiv pakkeevne, starter på ca. 370.000,-)

Fremover kommer jo Tiguan GTE, så langt bare annonsert med forhjulsdrift, men VW viste konsept nylig med 4x4.

Kires

Ja glemte vel å spesifisere pris:) Holder å bruke 500k på bil. Men en XC90 hadde vært veldig kjekt ;D
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

moby666


Sonus

Sitat fra: Kires på torsdag 21. januar 2016, klokken 14:02
Ja glemte vel å spesifisere pris:) Holder å bruke 500k på bil. Men en XC90 hadde vært veldig kjekt ;D

BMW 225 X-drive hybrid active tourer må jo være aktuell?

Kires

Hvorfor ikke Outlander? Fordi jeg har prøvd den :P Fikk utslett av plastikken og å høre motoren hvine på full guffe.

Active Tourer blir for liten. Hvis den pakken hadde kommet på Gran Tourer hadde det kunne vært aktuelt. Har testet den og Gran Tourer har egentlig ikke noe bedre plass verken i bagasjerom eller baksete enn vår Skoda stv.

En superb eller passat med hybrid og 4x4 er vel det jeg "drømmer" om men spørs om det kommer med det første.

2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

moby666

#6
Ok. Gikk fra superb til Outlander og synes det er veldig stor forskjell når det gjelder kjøre komfort, støynivå og kvalitetsfølelse. Nå skal det nevnes at jeg ikke hadde siste superb, som sikkert er noe bedre. Kan kjøre 3-4 timer i strekk uten å være sliten og det kan jeg ikke huske at jeg har klart med noen andre biler... og jeg blir ikke yngre heller....

Motorstøyen hørte jeg kun da jeg prøvekjørte bilen. I den vanlige kjøringen  er det som å kjøre elbil selv om batteriet er tomt. Målte støynivået lavere enn tesla i 100 km/t

Lars Erik Jensen

Bmw x5 xDrive40e er den ultimate plug in  :)
Lars Erik Jensen
-------------------------------------------
BMW X5 xDrive4e
BMW 520D T M-Sport 2013(X)
BMW 120D M-Sport 2010
BMW 525xD T M-Sport 2013 (X)
BMW 320xD T M-Sport 2010 (X)
BMW 320D  T M-Sport 2008 (X)
BMW 318i T M-Sport 2005 (X)

erik e

MB C klasse er min hybrid drøm. Ikke stor nok for mange,men design utvendig og innvendig slår alt.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Trond.m

#9
C klasse hybrid er vel ikke 4x4, men ellers er det jo en fin bil :-)

Hvis man ønsker en kompakt premium Hybrid 4x4 så er det vel ingen konkurrenter til BMW 225 xe active tourer. Det eneste den mangler er hengerfeste, men for de fleste blir det ikke brukt. Den ene gangen man trenger det kan man leie bil med hengerfeste på nabobil.no.  Kan leie noen ganger for de 10.000 man betaler for et hengerfeste.
http://www.tv2.no/a/8016383

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stig-Arne

Volvo V60 Twin Engine. Fåes med 215 hk eller 163 hk dieselmotor.
Er vel en av de eneste med dieselmotor og en grei hengervekt på 1800 kg. :)
Nydelig bil å kjøre. Opp til 55 km rekkevidde på batteridrift.

jaje

Sitat fra: Rearden86 på torsdag 21. januar 2016, klokken 13:45
Det finnes jo allerede mange, men det kommer jo litt an på hvor mye penger du vil/kan bruke.

Per i dag har man vel følgende i kategorien 4x4 og plug in:
Mercedes GLE 500e
Volvo XC90 T8
BMW X5 40e
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Audi Q7 e-tron
Mercedes GLC 350e "folkelig" priset
BMW 225XE Active tourer (krever vel litt effektiv pakkeevne, starter på ca. 370.000,-)

Fremover kommer jo Tiguan GTE, så langt bare annonsert med forhjulsdrift, men VW viste konsept nylig med 4x4.

Prøvde flere varianter før vi endte med GLC (levert for 2 uker siden). Volvo er jo basic en forhjulsdrevet bil, el motor driver bakhjul og det kan skape utfordringer på kalde snøfulle vinterdager. GLE og X5 er for tunge og sliter voldsomt med dårlig batteri. Dette funker bedre på GLC som veier 2000 kg, mye under de andre. Audi sin er diesel og kun vår herre og MDG vet hva som skjer med bruk av diesel, ihvertfall i Oslo. Hybrid eller ikke. Og audi er tung i Q7 utgave. Vent heller på Q5 eller Q4.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA