Nominel spænding på egolf batteripakke er 323V, og da en 50kW hurtiglader max. kan gi 125A blir max. ladeeffekt rundt 40kW (323x125).
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Daniel80 på onsdag 09. desember 2020, klokken 08:28
Da har jeg sjekket cellespenninger på min nyinnkjøpte 2019 Egolf også.. Synes det var rart at den viser 178km ved 100% batteri, selv etter at jeg har nullstilt forbruksmålingen osv. Bilen står i garasje som er 12-15grader, og selv med forvarming og tilkoblet lader kommer jeg ikke over 180km forventet rekkevidde på GOM. Men når jeg sjekket alle de 88 battericellene lå de på 3.85Volt (ved ca 60% batteri), så da er vel alt som det skal være.
Hadde forventet over 200km rekkevidde minst, siden WLTP er oppgitt til 260km, men det er vel bare sånn dette skal være med Egolf.
Sitat fra: puslefot på mandag 17. juni 2019, klokken 14:25
Etter å ha hatt bilen i en halv dag legger jeg merke til denne ledningen rett under passasjerdøren på høyre side bak (se vedlagt bilde). Skal det være slik?
Sitat fra: Hundreogtieren på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:40Så GOM tallet gik ned efter opdateringen i september? Ved du hvad denne opdatering (action) hedder?
Kjører endel Tønsberg - Kristiansand med 2018 fl. Den fikk oppdatert software på 30000 service i september. Ligger på snitt forbruk på 1.6 på den strekningen. Følger fartsgrensa +5. Gom viser 23-24 på fulladet bil etter oppdatering.
Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Sitat fra: gauge på torsdag 29. november 2018, klokken 14:32
.... sette bilen i ECO, da bruker bilen kun varmepumpe til oppvarming