Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - aurba

#1
Ja, det var et relevant spørsmål.
De står på Skotterud
#2
To delebiler selges høystbydende over vrakpant
2010 Blå YYCFT26C1AU005503 med Enerdelbatteri med ukjent tilstand.
2010 Rød YYCFT26B4AU005521 med Zebrabatteri som er defekt.

Bilene er hele, men har stått ubrukt noen år

Selges til noen som vet hva dette er!
Går på skroten om kort tid!

All kommunikasjon via intern melding!
#4
Gjelder det Think City (2008-2011) så er det utført før, sikkert av andre også.
Da det er dårlig plass bak ladeinntaket trengs et ladeintak der kablene er montetert 90 grader på inntaket slik at de peker enten nedover eller femover.
Vi anvendte ladeinntakt fra Volvo C30 electric, der innfestingsbraketten måtte justeres litt, trolig lite tilgjengelig nå.
Sikkert andre som har gode tips angående valg av ladeinntak.
#5
Tidlige elbiler: Think / Sv: Lading Think
onsdag 05. september 2018, klokken 21:26
Da er det nok kjøleviften på batteriet som starter opp.
Siden Zebrabatteriene har relativt høy indre motstand vil dette ofte skje etter litt lengre kjøreturer med påfølgende lav state of charge.
Kjøling av batteriet på min starter da opp og avslutter etter noen minutters ladetid.
#6
Sitat fra: Retrobjørn på søndag 17. juni 2018, klokken 22:14
Da er bilen tatt godt hånd om av ny eier som kan Think ut og inn!

Takk for hyggelig handel!
Bilen tilbakela 10 mil til sitt nye hjem uten problemer  :)
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekalkulator med ladeforslag?
onsdag 16. mai 2018, klokken 17:31
Eller denne http://egotrip.se/
#9
Sitat fra: Caspar på onsdag 04. april 2018, klokken 18:20
Langt og meget positivt møte med SFOR i dag om godkjenning av denne ombyggingen. De var veldig positive og skulle behandle saken på et møte i neste uke. Ønsket at jeg sendte de mest mulig informasjon om komponentene etc. Dette går nok veien  :+1:

:+1:
#10
Her er det som var tilgjengelig i 2000.
Ble vel laget noen varianter litt utenom dette også, blant annet noen "spraglete", faktisk uten at man hadde glemt å renske plastbøtta  ;D



#11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SOC signal fra BMS
onsdag 24. januar 2018, klokken 11:21
Bare hyggelig å hjelpe til med å holde liv i gamle Th!nker  :)
Elmo kommer til å legge ut resten av skjemaene på elbilwikien etter hvert.
Det var vel forøvrig du som opprettet elbilwien i elbilens barndom Elmo :)
#12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SOC signal fra BMS
mandag 22. januar 2018, klokken 17:08
Sitat fra: elektrolux på mandag 22. januar 2018, klokken 06:53
Hei Auba

Ser ut som du sitter på originale skjema.

Har du mulighet til å skanne disse til pdf og legge det ut på wiki?

Hei, da er skjemaene delt med Caspar og Elektrolux.
Om det er noen som har tid til å legge det ut på elbilwike så kan jeg sende jpg filene så kan det lages en pdf som legges ut på wikien :-)
#13
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SOC signal fra BMS
mandag 22. januar 2018, klokken 00:51
Sitat fra: Caspar på søndag 21. januar 2018, klokken 20:42
På side 23 i koblingsskjemaet så er det en kabel mellom BMS og samlekontakten som heter ladetilstand. Jeg har et PWM signal fra min nye BMS som leverer et pulset 0-100 signal for å indikere SOC. Virker det ikke ganske sansynlig at pinne 11 fra den originale BMSen er det signalet som går til innstrumentene? Er det noen som har et engelsk strømskjema som kan sjekke hva dennne kabelen heter der?

Denne kan kanskje være til hjelp



#14
Elbiler i media / Sv: Kreativ løsning i kollektivfeltet!
onsdag 03. mai 2017, klokken 00:11
Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:11
Hvordan hadde det blitt i en Tesla om dokka var sjåfør og neket satt i passasjersetet med autopilot aktivert? Måtte kanskje nudge rattet innimellom.
Det er jo ikke krav om sjåfør i kollektivfeltet, bare passasjer....
:o    :D :D :D
#15
Sitat fra: toom på søndag 16. april 2017, klokken 19:30
And another hurray.
It works!!!
I jumped the cables and tried without re connection of the alarm unit and I could move the Think again.
Now I have to get all the loose arts together.
The question remains if   can remove the complete alarm system.
Do I disable other important functions than the alarm by removing the alarm system?
Thanks for the very useful help!!!!!!!!!!!
Thomas

I belive so!
If you have any issues please look at the Think wiring diagram and Installation manual in the link below to see how it is connected to the rest of the system:
http://www.aspenberg.no/think/600dpi_koblingsskjema.pdf
http://www.net-import.dk/images/DEFA%20800%20serie%20installations%20manual.pdf
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA