Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - jin1987

#1
B-Electric / Lillestrøm til Hunderfossen
lørdag 23. juni 2018, klokken 23:30
Noe som har kjørt denne strekningen, fra Lillestrøm til Hunderfossen.
Tror dere bilen skal klare det fint å kjøre ditt uten å mellom lade!
Har mulitghet å lade på Scandic Hafjell over natten før hjem kjøringen.

Orker ikke å mellom lade 30-40 min, når selve turen tar ca 2 timer med vanlig bil. Da bruker jeg 1/3 lengre tid en det det egentlig skal ta. Blir bedre å låne en bil fra en venn, men om den klarer det kjører jeg heller b klassen. Slitsomt med 2 barn som ikke orker å sitte alt for lenge i bilen.
#2
B-Electric / Defa warmups
onsdag 14. desember 2016, klokken 17:14
Noen som har vurdert å montere en defa warmups system GPS link? Kan fort gi litt lengre rekkevidde på vinteren! Blir nesten som iconnect, for de som har den gamle versjonen. Tror den kan varme bilen på den lille ekstra batteriet som sitter ved motoren, ellers så kan man alltid trekke ledning. Ser at når man forvarmer bilen så er det 10% prosent mindre batteri! Vil man på måte da slippe dette med en defa?
#3
B-Electric / denza 400
mandag 28. november 2016, klokken 17:09
Jeg skjønner ikke , de som har laget Mercedes b klassen eldrive har ikke mer en rekkevidde på 230km. Samme folka som har lagd Denza 400 er basert på b klassen (selges i asia), har en rekkevidde på 400 km! B klassen har vært ute nå på markedet i 2 år og ikke noe nytt om rekkevidde, mens de andre elbilene får bedre rekkevidde hvert år!
#4
B-Electric / problemer med kulda
søndag 13. desember 2015, klokken 14:29
Hver gang det blir veldig kaldt ute ser det ut som jeg får problemer med lokket til der du plugger inn laderen. Den blir fryst fast tror jeg. Den eneste løsningen er å kjøre litt med bilen eller kjøre den inn i en garasje som har varme. Noen andre som har dette problemet?
#5
B-Electric / Bedre batteri
søndag 28. juni 2015, klokken 12:49
Tror dere det vil komme noe bedre batteri til mercedesen om noen år! Hvor man da kan bare bytte ut den gamle batteriet og få et bedre batteri med lengre rekkevidde?

Hørt at tesla kommer det er ny batteri med 640 km hvor det vil koste 56000 kr ved å bytte ut den gamle batteriet.
#6
B-Electric / 240 km rekkevidde
fredag 26. juni 2015, klokken 14:01
Hvis du lader bilen fult med range pluss og har bilen på E+ får du faktisk 240 km
#7
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / mercedes benz eletric
onsdag 13. mai 2015, klokken 10:02
utstyr til bilen min
oppbevaringspakke
teknikkpakke
setekomfort pakke
memory package
cruise control
solskjermer med belyste speil
lys- og siktpakke
speilpakke (blendfrie og elktriske speil
ryggekamera
aktiv parkeringsassitent
dobbel koppholder
midtarmlene bak
cruise control
dab+ digital radio
intelligent light system
vindusspyleranlegg
korsyggstøtte
garmin map pilot
keyless-go
farge display, 8 skjerm
eletric art
range pluss
radarstyrt rekuperative bremsesytem
bilen med alt ustyr koster den egentlig 365000kr
jeg sleger den for 360000kr hvis noen er interessert
klar til levering slutten av mai
#8
B-Electric / harrytur med mercedes eldrive
søndag 12. april 2015, klokken 23:21
Elbil er vel egentlig bybil utenom tesla da som har dobbelt så langt rekkevidde. Hvordan vil det være å kjøre med mercedes eldrive til sverige(tøcksfors) uten hurtiglader. Det er ca 90km fra der jeg bor til tøcksfors. Tur-retur vil si 180km, elbilen har 230 km rekkevidde. Det vil jo ta synsykt lang tid da hvis jeg skal kjøre 80km heleveien. Enkelte steder kan jeg se for meg å kjøre fra 100 opp til 130km i timen.
Vil det da være nok rekkevidde siden jo fortere fart du kjører jo mindre rekkevidde blir det?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA