EasyPark for betaling av lading

Startet av Vollis47, fre 07. jul 2017, kl. 12:52

« forrige - neste »

m0nkey

Sitat fra: Vollis47 på tor 03. aug 2017, kl. 18:31
Sitat fra: Erlingni på tor 03. aug 2017, kl. 09:47
EasyPark appen er IKKE til å stole på!
I Viborg der jeg pleier å feriere, finnes det 4x e-on ladestasjoner rett utenfor hotellet. Disse dukker imidlertid ikke opp i EasyPark appen av en eller annen idiotisk grunn. Har nå bestilt ladekort rett fra e-on, så får vi se om de gidder å sende det til Norge.
Tror ikke det er mulig å betale for lading med appen dersom det ikke er en parkeringsplass som krever betaling
Man kan fint betale for lading på betal plasser med appen i Danmark. Jeg gjorde dette tidligere i juli bla. ved Legoland Billund.
Men det virker som e. on ruller ut laderne sine en etter en manuelt i EasyPark appen for laderne dukker opp med flere dagers mellomrom.
KIA Soul EV Classic (2015)

geear

Hvor er dette danske flagget dere snakker om?

Finner ikke...

Vollis47

Sitat fra: gr på søn 24. jun 2018, kl. 10:17
Hvor er dette danske flagget dere snakker om?

Finner ikke...
Du må klikke på feltet "skriv takstgruppe" . Da får du opp norsk flagg, trykk på det og finn så dansk flagg.

Tenk så bra dersom alle ladeoperatører kunne gitt denne opsjonen. Da ville betaling for lading gått lettere i fremmede land.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

geear

Fant det etterhvert ja, flagget forsvinner noen av gangene jeg trykker (fordi søkefeltet går over, iphone 8), men det hjalp ikke..

Taster inn takstgruppe og får dette..

Orbit

Har du skrevet inn enn gyldig kode, f eks 100022? Fungerer på iPhone for meg.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Supermario

EasyPark tar påslag ved parkering. 15% dyrer. Samme ved lading?
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

Vollis47

Sitat fra: Supermario på søn 24. jun 2018, kl. 11:57

Påslaget varierer, ikke alle plasser det er så mye som 15%. Men først og fremst er det veldig praktisk. Spesielt om en kunne brukt denne eller andre liknende system hos alle europeiske ladeoperatører.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

Stig85

Sitat fra: Supermario på søn 24. jun 2018, kl. 11:57

Om du bruker de en del kan du betale 29,- ekstra i mnd og slippe påslaget.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2024 Tesla Model YP

Supermario

Bruker dem og sparer ant penger fordi det er enklere å avslutte parkering

Supermario

Når det gjelder langsiktige betalingsløsninger tror jeg mer på NFC kontaktløs betaling, der er standardiseringen allerede godt i gang med store globale aktører.  Hurtigladere er vel stort sett utstyrt mer RFID lesere allerede. Og man ønsker seg jo standardisering på tvers av applikasjoner, ikke per applikasjon.

geear

Sitat fra: Orbit på søn 24. jun 2018, kl. 11:50
Har du skrevet inn enn gyldig kode, f eks 100022? Fungerer på iPhone for meg.
Den koden der virker ja, men jeg prøvde 940007, og den virker ikke. Er nok da stolpen som er ute av drift. Burde kanskje bare prøvd å plugge i, men siden jeg har 214km (typical) igjen og tre superchargere innen rekkevidde, så gjorde jeg som Karl den aen...

Takk for hjelpen. :)

vertrni

Jeg er nettopp tilbake fra Danmark. Der kunne jeg lade med den norske EasyPark appen.

geear

Ja, jeg fikk det også til, men på en annen stolpe et annet sted. Den som var på Fårup Hotell virket ikke, lå som inaktiv i systemet. Kan være greit å være obs på for de som er avhengige av lading. Fantastisk bra opphold og park forøvrig.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA