Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf familiebil

Startet av snoemann, søndag 26. februar 2017, klokken 15:35

« forrige - neste »

snoemann

Heisann!

Vi var selv svært usikre før vi valgte å gå for Leaf'en, på om denne kunne fungere som familiebil eller ikke.

Jeg vil gjerne bare informere om at følgende "konfigurasjon" går helt fint :

2xbakovervendte barneseter (Recaro Privia + Cybex M2 i-size), barnevogn i bagasjerommet (Bugaboo Donkey)
og fortsatt beinplass i forsetene.
Faktisk så god beinplass at jeg får førersetet helt tilbake til det stopper naturlig av egen konstruksjon.
Riktignok ikke med seteryggen da i "rånerposisjon", men ikke 90 grader heller :)

Dette kan sikkert være nyttig informasjon for de som lurer på anskaffelsen av en Leaf.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

nr1rayner

:+1: :+1: :+1:
Barnevogn er vanskelig i enkelte biler, supert at du nevner modell både på barnevogn og stoler  :D
Legg gjerne ved bilde av vogna i bagasjen  ;)

Ser du har Tekna, skulle suben i bagasjerommet bli i veien er den enkel å fjerne, 3 bolter 10mm hode såvidt jeg husker. Hekte fra kontakten så er den ute  ;)
Vi slipper barnevogn (enda), suben er i veien iblandt, men ikke nok til at jeg har fjernet den (enda).
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Myrvang

Kjørt mange turer med 2 unger i Sirona Cybex bakovervendte barneseter i Leaf, og hatt god plass til meg på 191 cm bak rattet. Er ikke noe særlig trangere inni enn min Ford Mondeo, men mye mindre plass baki...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

EV-FTW

Som bil til en familie på fire fungerer den.
Vi er 5, hvor barna er 5,6 og 8 år. Alle sitter i fremovervendte stoler.
Og det var et styr å få til.

Det endte med kjøp av tre stk veldig smale stoler som Volvo selger. Da får vi tre i bredden. Men med de vanlige stolene, Cybex Solution Q2 så er det ikke sjangs å få tre ved siden av hverandre.

For oss endte det med at vi måtte kjøpe en større bil også.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

mack_

Vi bruker Leaf tekna 30kwh med to barn som bil nummer 1. Har ett Maxi cosi cabriofix med base og ett maxi cosi mobi. Har god benplass i forsetene og sitter ofte mellom setene baki (jeg er 186cm høy, og det går helt greit). Baki ligger romskipet Emmaljunga Edge Duo eller en nordic cab. Førstnevnte går enkelt inn uten demontering, man trenger kun å brette den sammen. Har bagasjeromsgitter kjøpt på Gytis autek og uten dette hadde det ikke fungert.
Velger Leafen foran vår gamle A6 Quattro stort sett hele tiden, bortsett fra på langtur og på krevende vinterføre. Flott familiebil med god plass! Det eneste som mangler for vårt bruk er trekk på fire hjul.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA