Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Thule takstativ

Startet av Richard T, mandag 02. januar 2017, klokken 09:19

« forrige - neste »

Richard T

Vet ikke om folk er klar over det, men Thule har takstativ til Soul EV, poster det for jeg har ikke sett noe om det her på forumet  ;)

Fordelen med Thule sitt stativ sammenlignet med Whispbar er at stengene stikker lenger ut på sidene (140 cm lange stenger), slik at man får plass til mer og sykler f.eks. kommer lenger ut mot siden på bilen (lettere å ta av og på sykkel, ettersom bilen faktisk er ganske høy). Det er også mulig å velge mellom fire forskjellige typer lastestenger, inkludert SlideBar. Jeg valgte Wingbar Black til min bil, og har for tiden skiboks (Thule Flow) med sykkelholder på hver side. Skiboks kommer ikke like langt ned på taket som med Whispbar, men det ser helt greit ut syns jeg.

HenryJac

Tar jeg veldig feil eller er ikke Thule Whisperbar det samme? Og det er en kort type og lang type. Jeg har den korte og ser ut som du har den lange.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Richard T

Sitat fra: HenryJac på mandag 02. januar 2017, klokken 21:50
Tar jeg veldig feil eller er ikke Thule Whisperbar det samme? Og det er en kort type og lang type. Jeg har den korte og ser ut som du har den lange.

Du tar nok feil er jeg redd, Whispbar er et eget merke, se http://www.whispbar.no/no/. Thule har 4 forskjellige stenger til sitt system, og en av de heter WingBar, det er den jeg har. Du kan sjekke det ut her: https://www.thule.com/nb-no/no/roof-rack?q=WHLCto9Yu  ;)



HenryJac

Ser så likt ut at det bare er logoen som er forskjell. Sikkert derfor jeg stusset  :)
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Ebe

Har Kia godkjent taklast på Soul EV?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

rolandvg99

Sitat fra: Ebe på søndag 05. februar 2017, klokken 20:57
Har Kia godkjent taklast på Soul EV?

Ja, de selger eget ekstrautstyr for taklast samt hengerkule for frakt av sykkel.
"I like soul with a capital S"

Ola Conny

Noen som har merket noen stor forskjell i forbruk ved daglig kjøring med takstativ/takboks. Max 80-90 km/t.

Richard T

Har prøvd å logge det, ser ut til å ligge rundt 0.5 kWh

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk


Ola Conny

Sitat fra: Richard T på mandag 06. februar 2017, klokken 16:29
Har prøvd å logge det, ser ut til å ligge rundt 0.5 kWh

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Takk. Var ikke så ille, det

Richard T

Sitat fra: Ola Conny på mandag 06. februar 2017, klokken 18:12
Sitat fra: Richard T på mandag 06. februar 2017, klokken 16:29
Har prøvd å logge det, ser ut til å ligge rundt 0.5 kWh

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Takk. Var ikke så ille, det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA