Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilgang til bevegelsessensor på motoren

Startet av Ciumpalac, søndag 23. februar 2014, klokken 22:28

« forrige - neste »

Ciumpalac

*Beklager min dårlig norsk kunskap, håper du klarer å lese dette*
Hei, jeg få ikke starte min Saxo 02 model og Elmo sa at kanskje en død bevegelsessensor er årsaken.

Hvordan man få tilgang til bevegelsessensor, og hvordan se dette ut? Evt. hvordan man teste for å se hvis det funker som det skal, og hvor kan jeg kjøpe en ny i Bergenområdet?

Bilen har kjørt kun 39500km, så jeg lurer hvis det er normalt for sensoren for å dø så tidlig.
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

You can stick to English. Most Norwegians are quite capable of that.

Sorry I did not answer earlier. There is a poor picture of the connection to it sitting in the car here. The discussion there is about broken wires going to the motionsensor.

It is sitting inside the motor, but the connection to is light blue and sitting beside the right  driveshaft. Not easy to spot when the motor is in the car. Here is a picture of it with the motor outside the car.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ciumpalac

Thanks Elmo, I read the forum you mentioned, and it looks like a challenge to even get to the sensor but I will try, as removing the motor is out of the question in my case with limited tools & knowledge. Not to mention lack of garage space where I can get away from the Bergen weather :(
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

I managed to fix (cut, solder and extend) the wires to the sensor on my car without removing the motor. You should at least be able to inspect the wires? 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA