Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fuktighet i bagasjerom på Leaf

Startet av Kamelkongen, mandag 14. oktober 2013, klokken 11:41

« forrige - neste »

Kamelkongen

Vi har en 2013 Leaf ,og jeg har nå over en tid registrert fuktighet under matten i bagasjerommet. Ligner på kondens.

Noe andre som har erfart dette, eller lest noe sted om dette? Kan neppe være bra..

K. Kongen

Finnøy (Arne Johan Larsen)


bjorn_2390

Ikke opplevd dette i min 2012, hvert fall.
Blå Euro-Leaf (2012)

Leaftekna2018

Har du hatt noe lagret i bagasjerommet over natten eller over noen dager som kan bidra til kondens?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Kamelkongen


Nei, aldri hatt noe lagret i bagasjen som kan gi dette. Har observert dette over tid nå, og det ser ut som om jeg må en tur til BNH med dette.

Bilen står i garasje på naten.

Er det helt tørt hos alle dere andre?


Bobbulf

Helt tørt her. Bilen står utendørs i Bergen. Har ikke noe ekstra gummimatte (foreløpig).
Har du gummimatte, eller er det bare den originale "filtplaten" ?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Kamelkongen

Hei, har gummimatte-orginal oppe på filten. Fuktigheten kommer under "filten"

Electrix

Har du tørket ut fukten før du legger tilbake gummimatta? Kommer fukten tilbake da?

Gummimatte fungerer omtrent som et lokk og hvis det har kommet fukt under så vil det ta veldig lang tid å tørke dette ut med gummimatte liggende over.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Kamelkongen

Ja, har gjort dette, og virker som om det kommer tilbake. Nå tar jeg og legger in aviser og annet, samt fjerner gummimatta for å tørke ut skikkelig. Så får jeg se om det kommer tilkbake..

bjorn_2390

Apropos:
Hva slags løsninger bruker dere med tanke på gummimatte eller annet i bagasjen?
Forklar gjerne med bilde :-)
Blå Euro-Leaf (2012)

Kamelkongen

Sitat fra: bjorn_2390 på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:24
Apropos:
Hva slags løsninger bruker dere med tanke på gummimatte eller annet i bagasjen?
Forklar gjerne med bilde :-)

Bruker den orginale fra Nissan som du ser her: http://www.nissan.no/etc/medialib/nissaneu/_NO_no/_Brochures/electric_vehicles/500487.Par.4776.File.dat/Nissan_Leaf_NO.pdf

Den som er merket med 5

Mr.Zero

Dette skyldes i mitt hode en utett bil. Vann har en lei tendens til å kunne trenge inn på de utroligste steder..! Reis til BNH og be de sjekke ut dette. Fukt i bil skaper trøbbel! Is på innsiden av ruter ved kulde, rust, irr i ledninger, vond lukt, mugg, kortslutninger....
Kan være en utett bakluke, svekket pakning bak baklampe, utett rute, dårlig tettet karosseriskjøter, tett drenering fra soltak og klimaanlegg...og masse mere..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Electra

Kan også være en karosseri plugg (plastikkpropp) som mangler/har sklidd ut.

bjorn_2390

Sitat fra: Kamelkongen på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:49
Sitat fra: bjorn_2390 på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:24
Apropos:
Hva slags løsninger bruker dere med tanke på gummimatte eller annet i bagasjen?
Forklar gjerne med bilde :-)

Bruker den orginale fra Nissan som du ser her: http://www.nissan.no/etc/medialib/nissaneu/_NO_no/_Brochures/electric_vehicles/500487.Par.4776.File.dat/Nissan_Leaf_NO.pdf

Den som er merket med 5

Hm! Fiffig. Jeg har jo sett de bildene før, men det har liksom ikke gått inn.
Jeg har bare sett på "uoriginale" hos bilvarehusene osv. Slike som man må klippe til og fikse selv. Antar original Nissan-løsning er relativt kostbar. Har hvert fall vært det på andre bilmerker jeg har hatt tidligere (originale, altså). Det finnes jo ikke så mye uoriginalt til Leaf, så... Derfor har jeg gått etter sånne allround-løsninger.
Blå Euro-Leaf (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA