Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Understellsbehandling

Startet av artemiss, fredag 18. oktober 2013, klokken 17:54

« forrige - neste »

artemiss

Jeg kjøpte understellsbehandling for min Tysk importert Leaf i dag. Prisen var kr. 5600 og den varer angivelig i 3-5 år. Fyren som gjorde det sa at han har jobbet for Nissan før og at ingen av bilene har dette i utgangspunkt, men at det er noe som gjøres av Nissan forhandlerne her i Norge.
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

MrMastodon


Electra

Fikk opplyst av Nissan forhandler at trinn 1 Mercasol følger med alle norsk kjøpte biler, men for en fullgod beskyttelse så bør en ha trinn 2 Mercansol. Jeg kjøpte dette av Nissan for kr 3900 på samme regning som selve bilen. Det skulle da være momsfritt. Kjøper du etter at du har fått bilen var prisen noe over 5000kr.
Vil nok ha undersøkt litt rundt hos forskjellige tilbydere hadde jeg ikke fått det med når bilen var ny. Tuff-kote Dinol, Techtyl el.

artemiss

Det står på min regning "Mercasol fullbehandling". Jeg gjorde dette på et verksted anbefalt av Nissan, slik at jeg ikke får noen problemer senere.
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Fyrverkeri

Jeg har understellbehanlda Leafen sjøl med Owatrol, lyddempermasse og vanlig svart understellsmasse, anbefaler alle som har tenkt å ha Leaf'en sin ei stund å ta av innerskjermene foran og fjerne det som ligger inn mot A-stolpen inne i forskjermene, lang/tykk skumgummiremse der, den vil bare samle fukt og på sikt forårsake rust/irr. Pakk inn lyddempermasse/owatrol der istedet :)

Lynet

Det samme sa han på Tectyl som tok full behandling på min, han ville ikke legge tilbake skumgummien.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA