Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av I3

Startet av Coachen, søndag 13. oktober 2013, klokken 15:40

« forrige - neste »

Coachen

Jeg har kun en 10A kurs i garasjen hvor jeg har planer om å lade min kommende I3.
Dette holder ikke regner jeg med, mener å ha lest at det kreves 16A.
Holder det at jeg legger opp en 16A kurs eller bør jeg gå et hakk til opp?

Har ingen planer om å ta med den hurtiglader delen, holder med vanlig for meg
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

elektrolux

Det blir feil å påstå at det kreves 16A kurs for å lade i3 eller for den saks skyld annen Elbil.

Det blir opp til deg hvor rask lading du ønsker.

På i3 bør en kunne regne 20 km/t lading på en 10A kurs. Det betyr at om du kommer hjem kl 18:00 er den fullladet allerede i 02:00 tiden dagen etter.

Skal du likevel oppgradere til ny kurs er det lurt å legge ut 3 fase 32A og så sikre denne med 16 eller 32A alt etter hva ladestasjon du tenker å bruke. Da er du også forberedt på endrete ladebehov.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA