Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyr som må kjøpes

Startet av christian1986, lørdag 12. oktober 2013, klokken 13:28

« forrige - neste »

christian1986

Ettersom det nærmer seg levering har jeg begynt å lure på hva jeg burde kjøpe inn. Tenker da på alt fra matter til skjøteledninger/adaptere.

Setter stor pris på innspill, og gjerne med link til hvor ting kan kjøpes. Regner med det er flere i sammme situasjon.

glaserud

Du må a opplegg for å lade. Om du har det dekket, er det lite du *må* ha. Adaptere har du ikke behov for iom at bilen bare leveres med schuko (husholdningskontakt).

En type2-kabel kan være greit å ha for å bruke ladestolper rundt forbi.

Matter er det mye meninger om, jeg skal ikke ha.

USB-pinne til musikk?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.


Rawen76

P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

fonberg

Mattene som følger med standard er gummierte under og skal ikke slippe gjennom vann. Men de har nå de skålformede plastmattene til både kupe, trunk og frunk på lager i hvertfall på Tesla Store Trondheim, så man kan kjøpe med f.eks. når han henter bilen. Naturlig å ta dette med sin DES.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Kallagtunet

Sitat fra: fonberg på søndag 13. oktober 2013, klokken 00:40
Mattene som følger med standard er gummierte under og skal ikke slippe gjennom vann. Men de har nå de skålformede plastmattene til både kupe, trunk og frunk på lager i hvertfall på Tesla Store Trondheim, så man kan kjøpe med f.eks. når han henter bilen. Naturlig å ta dette med sin DES.

Det var en stor liten nyhet. Hva er de norske  prisene for de ordentlige skålformede mattene?

Celter

Til handlelisten kan du legge til følgende, hvis du vil være på den sikre siden.

Reparasjonssett ved punktering:



Starthjelp og kompressor ved andre usannsynlige problemer ;) :



Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

NTesla


toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Andrewas

Har midtkonsoll til baksetet! Et must når man har to i baksetet på langtur. Koppeholdere til 2, og rom til dill og dall som unger trenger for å holde fred.

Fant den på Amazon. Link får komme siden...
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

AllanW

Usb stick til musikk & video (kan man spille av video filer?)
Gummi matter
Og hva trenger jeg av kabler?
Blir jo stort sett bare lading på schuko / supercharger og dobbeltlader (400v 32a)
Alloygator til mine kjære felger
Vinterdekk (ikke utstyr , men må ha)
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Orcuz

Har tenkt å kjøre litt i både Oslo, bergen, stavanger og trondheim. Holder det da med RFID fra fortum eller må jeg ha fler?
Trenger jeg abo noe sted? Trenger jeg flere bombrikker eller holder det med den fra Oslo?

cairnz

bombrikke rekker over hele norge. siden det er elbil og du ikke trenger rabatter er det det samme hvilket bompengeselskap du benytter. husk å få regnr på bilen før du henter den slik at di får bestilt autopass til den før du henter den. da blir bomselskapene glade


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

dotten

S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA