Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg maner til tålmodighet kjære Tesla entusiaster

Startet av kimnaess, fredag 11. oktober 2013, klokken 00:07

« forrige - neste »

kimnaess

Skal du være en del av en revolusjon og verdens mest omtalte og voksende bilmerke, ja, så må du skjønne at Tesla ikke har absolutt alle rutiner, prosesser og arbeidsverktøy på plass som konkurrenter som har levert biler hele forrige århundre.

Skal du ha en Tesla så velger du et revolusjonerende produkt, og da må du tenke litt på at Tesla vokser med produktet, organisasjonen vokser og de trenger tid på å få alt på plass


Først og fremst, jeg jobber ikke i Tesla, jeg heter Kim Næss og har eid Roadster i 1,5 år før jeg fikk Model S i august og har vært lykkelig eier siden. Jeg har vært så heldig at jeg har møtt og fått pratet mye med Elon Musk, CEO & Bryan Batista europeisk salgssjef, samt den nordiske organisasjonen og ikke minst den norske etter å ha vært Tesla entusiast siden 2007 (ja, jeg sendte den første henvendelsen til Tesla da og forespurte om import av en Roadster)

Jeg har også hatt flere ting jeg har bedt om at de må forbedre på min bil:
- Et håndtak som når det skled ut lukket opp døren, fikset på kort tid med et smil
- Detailing av Tesla var meget slett, så jeg fikk kontakt med europeisk leveringsjef og klaget, fikk pengene jeg brukte på ekstern detailing jobb refundert
- Oppdaget lakksvakhet i høyre forskjerm, bilen skal tas inn i Drammen mandag som kommer for lakkering, kanskje panser også. Garantirep såklart

Det har mange ganger tatt meg flere oppringinger, mailer og smser til servicesjef, daglig leder, leveringsansvarlige, etc, men jeg har aldri blitt sint eller utålmodig. Jeg har gitt de tid til å svare

Jeg kan forklare litt med hva jeg gjør i jobben min f eks om hvorfor masing ikke fungerer: om du sitter og jobber på en webapplikasjon og det kommer et timeglass opp når du har klikket på noe så vil du ved å klikke igjen kun fremkalle en ny forespørsel som må gå fra start av og som belaster systemet mer.

Tesla svarer når de får mulighet, og har du ikke anledning til å vente på trivielle ting så er det kanskje verdt å merke seg at man kan velge andre merker.

Jeg maner til tålmodighet, de vil det beste, de svindler ingen og selv om ting tar tid så får jeg premium behandling når de først snakker med meg når jeg møter opp på Alnabru eller Skøyen

De har haugevis med nyansatte som ikke kan nok, men de jobber med opplæring kontinuerlig. Jeg vet at ledelsen i Tesla Norge jobber 12-14 timers dager for å gjøre dere glade og å sørge for å ta de viktigste tingene som biler som ikke starter og leveranser først og fremst. Husk å si takk til dem når dere ser de eller snakker med de, det fortjener de virkelig!

Jeg vet forresten at pengene for refundering av vinterdekk/vinterpakke kommer om 3-4 uker, for min del, og jeg stoler på de. Noen har også fått penger allerede, men ting tar tid for alt må gjøres manuelt. De var ikke skalert for denne enorme suksessen som de har hatt.

Husk å smil, og tell gjerne til 10 før man hisser seg opp over "småting" og bagateller. Sett deg foran bilen og se de nydelige linjene, få på skjermen og kos deg med surfingen (som er treg) og ta en kjøretur og smil når du legger høyrefoten i bunn og det knapt koster en krone :)

PS: Funker intet av det over, så er jeg sikker på at Tesla setter himmel og jord i bevegelse for at bilen skal bli bra igjen
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

aryx

15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

peskareta

Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

nebbulk

Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

OddB

Veldig bra skrevet ! En god «realitetsorientering». Dette firmaet,bilen og mannen bak er helt unik. Jeg tar gjerne med litt rusk i maskineriet for å få være med på revolusjonen.
Et lite bilde på det utrolig store trøkket den ferske gjengen på Alnabru har nå om dagen.
De leverer ut ca 20 biler om dagen, mens en bilforhandler av VW i snitt leverer ut...en..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hans Håvard Kvisle

Dette er noe som alle burde ha skjønt god tid i forveien før de kjøpte bilen. Tesla har en produktutvikling og testing som minner mer om IT-bransjen enn bilindustrien. Hadde de ikke hatt det, så ville de heller ikke fått det forspranget de nå har. Spørsmålet er bare hvordan de rydder opp etter seg. Ubeskjedent vil jeg trekke fram en laaaang artikkel som advarte de som ikke har baller til å være pionerer:
http://elbil.no/elbiler/974-har-du-baller-til-a-kjope-tesla-model-s

Sannelig noen kloke ord i denne artikkelen ;D
Kundebehandlingen blir avgjørende. For småproblemene vil være der. Men er det et apparat og ressurser som kan håndtere dette? Skjønner feilene, har delene, løser det kjapt, stiller med et smittende og godt humør, har en god historie å fortelle og letter plagene dine med å levere fra deg Model S et par timer eller en dag? Da kan nettopp det å være tidlig ute snus til en positiv opplevelse, ikke bare pest og plage. Vi har tidligere hørt pionérelbilkunder nærmest uttrykke bekymring over at problemer skulle være over. Da hadde de jo ingen grunn til å ta kontakt igjen.

Det ville vært utrolig om Tesla hadde 100 prosent fornøyde kunder. Men de får stå på litt ekstra nå for å vippe godt over 90 prosent.
St.Hanshaugen

ofn

Helt enig i innlegget ditt. Har tenkt på det samme når jeg har lest mange av de negative og hissige innleggene her på forumet at mange glemmer hvilken sensasjon Tesla egentlig er. Bilen er fantastisk og vi har på rekordtid fått Superchargers og forhandlernett. Gjennomføringsevnen til Tesla er ekstremt imponerende. Alle jeg har vært i kontakt med har vært veldig hyggelig, senest i går under prøvekjøring :)
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

kimnaess

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 11. oktober 2013, klokken 00:33
Dette er noe som alle burde ha skjønt god tid i forveien før de kjøpte bilen. Tesla har en produktutvikling og testing som minner mer om IT-bransjen enn bilindustrien. Hadde de ikke hatt det, så ville de heller ikke fått det forspranget de nå har. Spørsmålet er bare hvordan de rydder opp etter seg. Ubeskjedent vil jeg trekke fram en laaaang artikkel som advarte de som ikke har baller til å være pionerer:
http://elbil.no/elbiler/974-har-du-baller-til-a-kjope-tesla-model-s

Sannelig noen kloke ord i denne artikkelen ;D
Kundebehandlingen blir avgjørende. For småproblemene vil være der. Men er det et apparat og ressurser som kan håndtere dette? Skjønner feilene, har delene, løser det kjapt, stiller med et smittende og godt humør, har en god historie å fortelle og letter plagene dine med å levere fra deg Model S et par timer eller en dag? Da kan nettopp det å være tidlig ute snus til en positiv opplevelse, ikke bare pest og plage. Vi har tidligere hørt pionérelbilkunder nærmest uttrykke bekymring over at problemer skulle være over. Da hadde de jo ingen grunn til å ta kontakt igjen.

Det ville vært utrolig om Tesla hadde 100 prosent fornøyde kunder. Men de får stå på litt ekstra nå for å vippe godt over 90 prosent.

Essensen i det jeg sier er at bagatellfeil som du kan vente dager, uker, måneder på, ikke mas. Er det kritisk og bilen står/starter ikke etc så tror jeg at Tesla klarer å prioritere det

Men det er så mye sutring over småting her inne på forumet, det må det bli slutt på.

Jeg foreslår at vi gir de litt arbeidsro et års tid.

For å bruke en annen metafor, fotballtrenere maser ofte om at stjernespilleren de kjøpte må få tid til å spille seg inn på laget, bli god sammen med de andre på laget sitt for å få ut sitt fulle potensiale...
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

OddB

#8

Tror de kunne spare seg mye «gnål» hvis de kunne ha informert litt. F.eks om DAB problemene... « Vi vet om problemet, vi vet hva som er feil og kommer til å rette det så fort vi kan»  Hadde vi fått den beskjeden ville de fleste falt til ro og ventet tålmodig.
Når det virkelig gjelder, har Tesla en tradisjon på åpenhet (brannen) så det burde kunne overføres til «bagateller» som opptar «vanvittig mange» ?
Når man i praksis er betatestere så er det greit å bli tatt litt med på råd.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

atledreier

For å sette ting litt i perspektiv så har jeg vært en av "betatesterne" for Toyotas nye sportsbil GT86. Var tidlig på pletten og fikk første bilen i Norge. Det har vært mye småplukk med bilen, og MYE rusk i systemet hos Toyota med en slik ny modell, så selv i en bilgigant som Toyota, med den organisasjonen de har på verdensbasis er det egentlig UTROLIG at Tesla klarer å levere 20 biler til dagen med så lite problemer som de faktisk har. Stor applaus!

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Kilroy

+1 Kim, har tenkt mye det samme selv, fokuser på det positive, manglene blir da fikset etterhvert  :)
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

vrom

Ikke minst så er den kraftig subsidiert (og insentivert) slik at den fremstår som rimelig i Norge. I USA koster den tilsvarende Panamera. Jeg tror enda flere ville sett på det som en "revolusjon" om man kunne fått en Panamera til 6-700 000.

sindrej

Ja, det er jo meningsløst at vi ikke skal få en Panamera til 6-7-800k (seriøst ment).

Kristian

HELT ENIG  ;D

Tesla har greid seg langt over forventning, helt utrolig hva de har fått til! Surmulerne mangler innsikt i hva det vil si å levere ny teknologi med nytt mannskap i høyt volum. Vi med litt kompetanse er fulle av beundring og ikke redd for å gi skryt!
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA