Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av vinterdekk til Model S

Startet av paalv, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31

« forrige - neste »

Elkjell

Tror jeg går for Pirelli fra Tesla og  bytter til Michelin. da får vi ekstra sett dekk og vinterhjul fiks ferdig med sensorer og det hele for 25 k +
Noen som vet om dekkbutikk i Bergen til jobben ?

Jærbuen

Sitat fra: larsleik på mandag 21. oktober 2013, klokken 21:07
Sitat fra: laumb på mandag 21. oktober 2013, klokken 19:31
Gleder meg til det kommer litt snø og vi kan teste Nokian mot Michelin i de samme bakkene, side om side. Både opp og ned, snø og is. Jeg stiller med bakke, kamera og Michelin; om noen andre stiller med snø og Nokian så er vi good to go.

Om noen er usikre og vil teste Michelin så er det bare å stikke oppom meg en tur, så skal vi få fikset det. ;)

Takk for reviewen Laumb. Jeg er vel en av få som velger Hakka 7 eller 8 og kan stille til test om 6 uker,  om det har kommet snø vel og merke...

Lars Erik

Jeg heller veldig mot Hakka 7 jeg også, en så tung bil bør ha pigger, hvertfall slik som veiene her fortoner seg tidlig på morgenen før saltebilen er våken. Mer is og polerte veier her enn snø, i løpet av en vintersesong. Så får piggstøy overdøves med utvidet lydpakke :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

valvolainen

Observerte en panamera med hakka 8 idag. Det så passende ut. Jeg er litt fristet.

ohh

Sitat fra: laumb på mandag 21. oktober 2013, klokken 21:16
Pirelli, Hakka pigg og Michelin. Får skaffe en med Hakka piggfrie jada, så blir det komplett test. :)
Jeg er gjerne med; Hakka R2
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

TerjeV

Der var valget tatt....
Michelin Ice X-i3 og dekktrykksensorer bestilt fra US
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Høgis

Valget ble og benytte Breyton GTS 20' med Nokian R2 255/35-20. Litt spent på hvordan det går med 10' bredde på felgene bak med ET 35. La ut annonse på finn.no, men litt dårlig respons og usikkerheten rundt levering av vinterdekk avgjorde valget. Fikk Muttere fra Tyskland i dag og TMPS sensorene fra USA tidligere i uka. Får Montert sensorene i løpet av få dager. Nå mangler bare bilen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

tk74

Sitat fra: Høgis på mandag 21. oktober 2013, klokken 23:46
Valget ble og benytte Breyton GTS 20' med Nokian R2 255/35-20. Litt spent på hvordan det går med 10' bredde på felgene bak med ET 35. La ut annonse på finn.no, men litt dårlig respons og usikkerheten rundt levering av vinterdekk avgjorde valget. Fikk Muttere fra Tyskland i dag og TMPS sensorene fra USA tidligere i uka. Får Montert sensorene i løpet av få dager. Nå mangler bare bilen.

10" med ET35 tror jeg går veldig bra :-)

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Sjøhyene

Når jeg leser litt rundt her så virker det som om mange av de negative erfaringene folk har med Nokian R2 løses med å øke dekktrykket litt. Er det riktig oppfatning?

Er selv veldig usikker på om jeg skal gå for Nokian eller Michelin sine piggfri, så takk på forhånd til alle som deler erfaringer her!
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cirion

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:12
Når jeg leser litt rundt her så virker det som om mange av de negative erfaringene folk har med Nokian R2 løses med å øke dekktrykket litt. Er det riktig oppfatning?

Er selv veldig usikker på om jeg skal gå for Nokian eller Michelin sine piggfri, så takk på forhånd til alle som deler erfaringer her!
Tror det stemmer godt med vinterhjul på tørt føre... Skal du ha godt grep på is og slaps, så skal du motsatt vei...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

rklokk

Fikk på R2 i går. Var - som mange her - skeptisk etter å ha lest forumet de siste ukene. Og ganske riktig, bilen endrer karakter, men ikke dramatisk og med min kjørestil ikke i nærheten av å presse grensene til disse dekkene. Om noe så øker komforten dramatisk. Dekkstøy er så godt som borte. God retningsstabilitet. Jeg er uansett vant til å endre kjørestil om vinteren så jeg gleder meg til skikkelig vinterføre. :-)
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Sjøhyene

Sitat fra: Cirion på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:33
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:12
Når jeg leser litt rundt her så virker det som om mange av de negative erfaringene folk har med Nokian R2 løses med å øke dekktrykket litt. Er det riktig oppfatning?

Er selv veldig usikker på om jeg skal gå for Nokian eller Michelin sine piggfri, så takk på forhånd til alle som deler erfaringer her!
Tror det stemmer godt med vinterhjul på tørt føre... Skal du ha godt grep på is og slaps, så skal du motsatt vei...

Så kanskje optimale da er R2 dekk med litt ekstra luft før snøen har satt seg og så slippe ut litt når det blir skikkelig norsk vinterføre.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cowboystrekk

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 10:26
Sitat fra: Cirion på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:33
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:12
Når jeg leser litt rundt her så virker det som om mange av de negative erfaringene folk har med Nokian R2 løses med å øke dekktrykket litt. Er det riktig oppfatning?

Er selv veldig usikker på om jeg skal gå for Nokian eller Michelin sine piggfri, så takk på forhånd til alle som deler erfaringer her!
Tror det stemmer godt med vinterhjul på tørt føre... Skal du ha godt grep på is og slaps, så skal du motsatt vei...

Så kanskje optimale da er R2 dekk med litt ekstra luft før snøen har satt seg og så slippe ut litt når det blir skikkelig norsk vinterføre.
Nei, nokian sier du bør ha 10% for bedre veggrep uansett hele tiden...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cecilie

Da har jeg fått lov til å bestille vinterdekk med bilen til slutt... Ble Hakka R2 på meg, så da håper jeg bare de gjør alvor av å levere ut bilen på vinterdekkene når jeg får den i midten av november...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Sponzo

Folkens....det har vert mye frem og tilbake rundt vinterdekk og mange tråder på dette.

Blir bare mer forvirret og det meste omhandler 19" vinterdekk.

Jeg har tenkt meg 20" polarfelger som vinterhjul men er usikker på dekkene - hva skal jeg velge?

Utvalget i markedet er vel ganske lite i 20" - andre som har kjøpt i denne dimensjonen som kan dele litt info.

Så en bil på Aker Brygge med Hakka R2 i 20" den andre dagen - eneste problem er at de dekkene ligner på traktor dekk, sikkert også derrfor de fungerer bra på snø.

Trenger innspill takk  :o)


Stiania79

Sitat fra: ErlingH på onsdag 09. oktober 2013, klokken 17:57
Er også skeptisk til Hakka R2 dekkene. Tror jeg går for Dunlop, sannsynligvis Winter Sport. Hadde disse på en M3 og det fungerte veldig bra, både på snø og på våt asfalt.

Erling - har samme på en Audi A1 og er MEGET fornøyd. Synes er bedre enn Nokian Hakka som jeg har på A4'n.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA