Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av vinterdekk til Model S

Startet av paalv, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31

« forrige - neste »

paalv

Jeg har kjørt piggfritt de siste 25 årene, senest med en forhjulsdreven A6.
Bor i Oslo, men ferdes i de brattere bydelene.

Kan jeg fortsette uten pigger på Model S?
Hva er for øvrig anbefalingene mht vinterdekk?
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

SimenT

Hei hå

De nye Nokian hakka R2 har fått gode skyssmål og er forbedret på is. Bremselengdene og fremdriften på is er fortsatt ikke like god som de beste piggdekkene. Må en takle bratte bakker og våt is er pigg best.

Jeg har bestilt med Nokian hakka 8 piggdekk pga heftige bakker opp mot huset. Hvis ikke de hadde vært der hadde jeg definitivt kjørt piggfritt!
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Roger (NO)

Sitat fra: paalv på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31
Jeg har kjørt piggfritt de siste 25 årene, senest med en forhjulsdreven A6.
Bor i Oslo, men ferdes i de brattere bydelene.

Kan jeg fortsette uten pigger på Model S?
Hva er for øvrig anbefalingene mht vinterdekk?
Jeg bor i Bergen, og kjører stort sett på våte veier.
Jeg har kjørt piggfritt i ålle år, og fortsetter med det.

Jeg har kjørt 1 uke på Nokian Hakka R2, og har konkludert med at dette dekket ikke er ideelt på bergensføre (ja, jeg vet det ikke er vinterføre enda) da jeg ikke er imponert over asfalt egenskapene dette dekket presterer. Bilen slipper veldig lett både i svinger og akselerasjon (normal sådan).

Jeg har kontaktet dekkfirmaet, og de anbefalte å bytte til Michelin Xi3 noe jeg gjorde. Dekkene er forventet til Bergen i morgen, så jeg kan si litt mer når de er testet på bilen...

Paul

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:45
Jeg bor i Bergen, og kjører stort sett på våte veier.
Jeg har kjørt piggfritt i ålle år, og fortsetter med det.

Jeg har kjørt 1 uke på Nokian Hakka R2, og har konkludert med at dette dekket ikke er ideelt på bergensføre (ja, jeg vet det ikke er vinterføre enda) da jeg ikke er imponert over asfalt egenskapene dette dekket presterer. Bilen slipper veldig lett både i svinger og akselerasjon (normal sådan).

Jeg har kontaktet dekkfirmaet, og de anbefalte å bytte til Michelin Xi3 noe jeg gjorde. Dekkene er forventet til Bergen i morgen, så jeg kan si litt mer når de er testet på bilen...

skal vente på tilbakemeldinger om Michelin Xi3 på asfalt.

19quiz76


Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:45
Sitat fra: paalv på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31
Jeg har kjørt piggfritt de siste 25 årene, senest med en forhjulsdreven A6.
Bor i Oslo, men ferdes i de brattere bydelene.

Kan jeg fortsette uten pigger på Model S?
Hva er for øvrig anbefalingene mht vinterdekk?
Jeg bor i Bergen, og kjører stort sett på våte veier.
Jeg har kjørt piggfritt i ålle år, og fortsetter med det.

Jeg har kjørt 1 uke på Nokian Hakka R2, og har konkludert med at dette dekket ikke er ideelt på bergensføre (ja, jeg vet det ikke er vinterføre enda) da jeg ikke er imponert over asfalt egenskapene dette dekket presterer. Bilen slipper veldig lett både i svinger og akselerasjon (normal sådan).

Jeg har kontaktet dekkfirmaet, og de anbefalte å bytte til Michelin Xi3 noe jeg gjorde. Dekkene er forventet til Bergen i morgen, så jeg kan si litt mer når de er testet på bilen...
V E L D I G interessert i å høre om dine erfaringer med disse to dekkmodellene opp mot hverandre, så setter stor pris på tilbakemelding når du har fått testet Michelin'ene også :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:45
Sitat fra: paalv på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31
Jeg har kjørt piggfritt de siste 25 årene, senest med en forhjulsdreven A6.
Bor i Oslo, men ferdes i de brattere bydelene.

Kan jeg fortsette uten pigger på Model S?
Hva er for øvrig anbefalingene mht vinterdekk?
Jeg bor i Bergen, og kjører stort sett på våte veier.
Jeg har kjørt piggfritt i ålle år, og fortsetter med det.

Jeg har kjørt 1 uke på Nokian Hakka R2, og har konkludert med at dette dekket ikke er ideelt på bergensføre (ja, jeg vet det ikke er vinterføre enda) da jeg ikke er imponert over asfalt egenskapene dette dekket presterer. Bilen slipper veldig lett både i svinger og akselerasjon (normal sådan).

Jeg har kontaktet dekkfirmaet, og de anbefalte å bytte til Michelin Xi3 noe jeg gjorde. Dekkene er forventet til Bergen i morgen, så jeg kan si litt mer når de er testet på bilen...

Tesla har hele tiden sagt at Hakka r2 er for mykt for denne bilen.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

vrom

20" vinterhjul piggfritt, er det galskap ?

(Dekkhallen var tom for 19" felger som falt i smak, dvs Polar og Rial).

laumb

Jeg har valgt Michelin-dekkene, piggfritt.
Gleder meg til å teste på våt asfalt. :)

Zneip

Uff - jeg har også bestilt R2 - nå ble jeg usikker. Må slutte å lese forum tror jeg  :o :o

(Neida - forum er en meeeget nyttig infomasjonskilde, om man lærer seg å sortere ut misinformasjonen)
Nord Trøndelag | X90D

Cowboystrekk

Sitat fra: Zneip på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 14:43
Uff - jeg har også bestilt R2 - nå ble jeg usikker. Må slutte å lese forum tror jeg  :o :o

(Neida - forum er en meeeget nyttig infomasjonskilde, om man lærer seg å sortere ut misinformasjonen)
Sendte Lurven en PM, han har pirellidekkene uten at jeg vet om han har lagt om ennå, veldig relevant for meg og deg hvordan de fungerer ihvertfall :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jimpec

Hva ligger prisen på for Michelin dekkene da?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

19quiz76


Sitat fra: Jimpec på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 15:07
Hva ligger prisen på for Michelin dekkene da?
Ca samme som R2, i hvert fall hos dekkhallen.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Jimpec

Er det noen som vet hvilken versjon av Sottozero som Tesla tilbyr? Ser det er ulike versjoner på Byttdekk.com

http://www.byttdekk.com/sok/storrelse/dekk/245-45-19/DV/2/

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Jimpec

Ser det har kommet et SottoZero 3. Så litt bedre ut.

Men men - det blir såpass billig med Sottos fra Tesla på felg uansett, at det er bare å slå til på det tenker jeg.
Får levere felgene til lakkering så det blir litt mer spennende.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA