Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av vinterdekk til Model S

Startet av paalv, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31

« forrige - neste »

ohh

Har dere undersøkt hva disse felgene er godkjent for av vekt? Mener Tesla krever minimum 730kg. Rial Lugano var så vidt innenfor..
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

eledille

Sitat fra: laumb på fredag 18. oktober 2013, klokken 19:31
Uten MVA kan de i så fall få lov å spise til frokost selv, og hoste opp oppgitt pris. Det var dette med at det ikke er lov å gi ut priser til privatpersoner uten mva.
Joda, men det er jo noen som synes salget går mye lettere om man verken oppgir, krever inn eller betaler inn MVA. Såkalt svart betaling. Aner ikke om dette er tilfellet her, men hvis en pris er ubegripelig god kan det jo være noe fundere på.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

laumb

Greit for meg. :P

Butikken er jo en av regionens største Bilextra, man skulle jo tro at de har litt kontroll.

Jeg er uansett spent på resultatet av dette. Etter tips lenger opp prøver jeg å finne vektinfo på felgen, men ikke lykke enda (må jo se på Ylvis også!). Er det den faktiske prisen, felgene tåler vekten (Zito pleier å være bra felger etter min erfaring) og leveringstiden er akseptabel ser det ut som om sommerfelgene mine blir hvite og får henge normalt på veggen framfor løs gummi som tiltenkt.

Er det en medarbeider som har oppgitt feil er det bare å svi mens jernet er varmt. :)

mgarm

Har fått tilbud på de feltene i sølv med R2 og gratis ettermontering TPMS på en sjappe i Asker for 19500.

Får du samme pakke bare billigere?

cairnz

Hver felg står med "860kg" eller "890kg" merket inni, så det opp ned bak fram så ikke helt sikker på hva som var hva, men den skal i alle fall være nok til Tesla. Jeg får skriftlig tilbud på disse felgene med R2, Xice3 og Sottozero-dekk, så dere skal få høre hva de ender opp på.
Elbilist

TerjeV

Michelin Ice X-i3 (19") omlagt til originalfelgene og påsatt bil til 13.500-,
Er det ok pris?? ???
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Land Trykkeri

Sitat fra: phobic på mandag 14. oktober 2013, klokken 19:36
Jeg byttet til vinterdekk forrige uke (bor 2 mil utenfor Trondheim). Vinteren kommer alltid plutselig i oktober uansett. Har Hakka R2. Dævven så de slipper på tørt føre ass...
Pittelitt gass ut av en rundtkjøring, så kjenner det ut som dekka er laget av tyggis...
Enda værre på vått føre. Får satse på de er knall på snø da...
Om man prøver litt dragrace på tørt føre, så kjenner det ut som bilen vil i alle retninger. Skikkelig wobble-wobble.
Fikk en felg jeg ikke har sett før, er denne vanlig?
Jada, har ikke vasket bilen, men det er ikke vits engang, byggeplass utenfor huset...


Opplever det samme her.. Trodde jeg hadde feil luftttrykk siden bakhjule "slapp" ved litt tøft pådrag..Men viser seg at de oppfører seg slik. Har kun kjørt de på bar vei så langt men det blir muligens snø mandag/tirsdag så får vi se hvordan de fungerer da. Litt rart at Tesla selger disse dekkene til oss da det kan virke som om de er for myke for så tung og kjapp bil  :o. Tar dekkforhandlere innbytte på dekk som kun har gått få mil om man kjøper andre istedet tro??`Må iallfall vende seg til hakkadekkene  som er så myke på tørr asfalt.
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Nuvolari

Sitat fra: Land Trykkeri på lørdag 19. oktober 2013, klokken 13:49
Sitat fra: phobic på mandag 14. oktober 2013, klokken 19:36
Jeg byttet til vinterdekk forrige uke (bor 2 mil utenfor Trondheim). Vinteren kommer alltid plutselig i oktober uansett. Har Hakka R2. Dævven så de slipper på tørt føre ass...
Pittelitt gass ut av en rundtkjøring, så kjenner det ut som dekka er laget av tyggis...
Enda værre på vått føre. Får satse på de er knall på snø da...
Om man prøver litt dragrace på tørt føre, så kjenner det ut som bilen vil i alle retninger. Skikkelig wobble-wobble.
Fikk en felg jeg ikke har sett før, er denne vanlig?
Jada, har ikke vasket bilen, men det er ikke vits engang, byggeplass utenfor huset...


Opplever det samme her.. Trodde jeg hadde feil luftttrykk siden bakhjule "slapp" ved litt tøft pådrag..Men viser seg at de oppfører seg slik. Har kun kjørt de på bar vei så langt men det blir muligens snø mandag/tirsdag så får vi se hvordan de fungerer da. Litt rart at Tesla selger disse dekkene til oss da det kan virke som om de er for myke for så tung og kjapp bil  :o. Tar dekkforhandlere innbytte på dekk som kun har gått få mil om man kjøper andre istedet tro??`Må iallfall vende seg til hakkadekkene  som er så myke på tørr asfalt.

Tesla advarte mot disse dekkene men ga etter for presset fra kundene som ønsket hakka r2. Akkurat her hadde nok Tesla rett.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

laumb


Sitat fra: TerjeV på lørdag 19. oktober 2013, klokken 13:10
Michelin Ice X-i3 (19") omlagt til originalfelgene og påsatt bil til 13.500-,
Er det ok pris?? ???

Jeg betaler 10'992,- for det samme. ;)

sondell

Synes det kommer en del kommentarer om at "jeg velger R2 fordi de er bedre en Michelin på is". Lurer på hva denne kommer av? Testen publisert på NAF viser at Michelin var dårligere på bremsing på is. Pirelli og Bridgestone var her også bedre enn Nokian. På akselerasjon var Michelin og Nokian stort sett lik og på manöverbane var Michelin 2 sekunder raskere enn Nokian på is. Stabiliteten på sporete vei blir også bedre på Michelin. Basert på disse forskjellige resultatene klarer i hvert fall ikke jeg å si at Nokian er bedre på is.

toppi

Har satt på Hakka R (ikke R2) på orginalfelgene.
Har så langt kun kjørt på tørr asfalt, og synes de har oppført seg veldig bra.
Bonusen er også at de er veldig støysvake, og innbiller meg også at forbruket er lavere, uten at jeg har målt dette. Har 45 psi.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

TerjeV

Hmmm Robin, -da er du vel en bedre forhandler enn meg... -har ikke turt å prutte så mye da det var et lykketreff å finne en leverandør som fortsattt har dekkene inne.... ::)

Har noen fått erfaringer med Ice Xi3 versus R2??  -Leser mye om R2, men finner lite skrevet om de franske  :-\
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

eledille

#207
Sitat fra: toppi på lørdag 19. oktober 2013, klokken 15:27
Har satt på Hakka R (ikke R2) på orginalfelgene.
Har så langt kun kjørt på tørr asfalt, og synes de har oppført seg veldig bra.
Bonusen er også at de er veldig støysvake, og innbiller meg også at forbruket er lavere, uten at jeg har målt dette. Har 45 psi.

Har Hakka R på Thinken og kan skrive under på at de har ekstremt lav rullemotstand.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

SimenT

Piggfrie dekk er vel generelt mykere enn piggdekk?

R2 sine gode isegenskaper blir nok gjeldene ned i minusgradene da :)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Tai

Var innom Tesla i Bergen i dag. De har både felger og dekk til bilen. Vinterpakke med felger og dekk (pirelli) koster cs 15 000,-. Skal du ha Nokian mked felger koster det vel 23 000,-.

Har noen erfaringer med Pirelli dekkene? Hadde tenkt å gå for de, lite snø og mye vann i Bergen på vinterstid.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA