Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Drifte" med Model S?

Startet av Lokführer, mandag 07. oktober 2013, klokken 22:20

« forrige - neste »

Lokführer

Har noen prøvd å "drifte" en Tesla Model S P85+ ?
Så videoen av Model S 60 kWh og det var sørgelige greier.


Moderator note: Endret til beskrivende tittel.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

ducktolate

Kanskje ikke rart at forsikringspremiene har begynt å øke :-\

mylo

Går ikke an å drifte i en Model S. Må finne en vei rundt stability control (sikringer...) Men er ikke til å anbefale! Dessuten, jeg og vil ha mulighet til å eie en Tesla til min voksende familie.  Vil du drifte, kjøp en eldre E30 ;-p

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Lokführer

Sutrekopper! Hvis ikke dere kan svare på spørsmålet, så drit i tråden da!

Jeg sier ikke at jeg vil sladde rundt i bilen når jeg får den, jeg spør om det går an! Jeg er en ansvarlig pappa til et lite barn, så jeg vil på ingen måte drifte rundt som en annen gjøk.

Videoen viser det jeg beskriver i første post, at S60en ikke klarer dette.

Og spar meg for noen flere jantelov utbrudd. Eller forresten, Admin, bare slett tråden, glemte hylekoret her inne.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

AreLib

#5
vil tro det er fullt mulig ligger en film der en model s P85 snurrer rundt i en gigantisk røyksky.....går det med en volvo 240 med 90 slitne hk(selverfart fra ungdommens glansdager) bør det og gå an med en 300hk model s men du får ikke skrudd av esp helt via en knapp den vil alltid gripe inn når det blir for voldsomt :) men tror det uansett vil gå an å leke seg litt....Elon vil jo den skal være som en bil
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Lacaixxa

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 01:28
Sutrekopper! Hvis ikke dere kan svare på spørsmålet, så drit i tråden da!

Jeg sier ikke at jeg vil sladde rundt i bilen når jeg får den, jeg spør om det går an! Jeg er en ansvarlig pappa til et lite barn, så jeg vil på ingen måte drifte rundt som en annen gjøk.

Videoen viser det jeg beskriver i første post, at S60en ikke klarer dette.

Og spar meg for noen flere jantelov utbrudd. Eller forresten, Admin, bare slett tråden, glemte hylekoret her inne.


+1
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

sindrej

Helt "umulig" å holde en sladd. Stability control gjør bilen ukontrollerbar rett og slett. Skal det gå må en ta sikringa til stability control, som nevnt. Det har jeg ikke prøvd.

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

sindrej


ohh

Jeg mente å poste en video som viste at det faktisk gikk an. Beklager om det kom ut feil. (Har ikke hørt lyden til videoen, om de kommenterer noe der)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

mylo

Road and track tok noen bilder av teslaen i en røyk sky. De tok ut sikringen til stability control. Dekkene fikk svi for å si det mildt. Tror nok jeg kommer til å provosere frem en sladd eller to, er jo bil interessert og har vært drift enthusiast siden 2002! Er litt redd for at bilen vil få et dårlig rykte blandt forsikrings firma. Thats all  ::)
    Vet ikke helt hvordan differensialen fungerer på en tms (uten stab. control) til å gi et godt nok svar på spørsmålet ditt..

sindrej

Åpen diff.  Det vil uansett aldri bli noen smooth drifte/leke-bil.  Det skjer ingenting med forsikringen med mindre man kræsjer til info.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA