Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe Lyspærer til dashboardknapper ?

Startet av ebye, mandag 07. oktober 2013, klokken 11:47

« forrige - neste »

ebye

Jeg har fått ut  mine brytere med defekte lyspærer i og da slider pærene(orange monteringsfot) greit ut(ikke loddet på mine to biler).
Jeg har spurt både Ford(Kverneland) og Citroën(Scanauto) i Bergen, men de har bare byttet hele brytere... hvor de nå skulle komme fra...
Vet noen om hvor disse bevingede lyspærer(med orange vinger) finnes i salg?
Eller ble det bare produsert 5 lyspærer pr bil til vel 900 biler i sin tid?

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nimbus

#3
Som fersk eier av en 2000 mod Think, satte jeg igang i helgen å skru litt for å utforskene dette vidunderet.
En av oppgavene var å undersøke disse pærene. Så langt jeg da kunne  finne ut har jeg følgende forslag:
Pærene i min bil er små lamper med lange tråder for tilkobling. Disse trådene skal vikles rundt en oransje tapp. Disse pærene er nøyaktig lik de pærene jeg skiftet på ventilasjonssystemet i min Honda CR-v 2003 modell. Jeg fikk kun kjøpt disse pærene hos honda sin merkeforhandler i Bergen. Ikke gule riktig nok, men ok for meg. :D
Nå står det to i hagen...

cra

Har du delenr (og evt ca-pris) på disse, så kan vi legge dem inn i elbilwiki?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nimbus

Skal kjøpe et par pærer nå i uken og da får jeg både pris og nummer. Legger det ut når jobben er gjort.
Nå står det to i hagen...

nimbus

Pæren passet fint og lys ble det 8)
Pris kr 48.- pr. stk og delenummer hos Honda er79670-SL0-A01
Lykke til med arbeidet
Nå står det to i hagen...

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BauDemo

It would have been nice to see a photo of these lamps - I was hoping to be able to replace them with led lamps like these:
http://dx.com/p/0-15w-25lm-6500k-white-3-smd-3014-led-car-dashboard-light-5-pcs-152331

Otherwise while searching for the 79670-SL0-A01 part number I get lots of lamps like these...
http://www.ebay.com/itm/STANLEY-INCANDESCENT-BASE-LAMP-T4-2mm-14V-100mA-6-PCS-/161154305559

Are these used in the buttons?

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

nimbus

Hi
The last picture is right :D All you have to do is to take the 2 wires off the plastic socket. then you can use the lamp.
Nå står det to i hagen...

BauDemo

I found the photos I made last time I tried this.
So here they are - you can see the inside of the button and the outside.
How did you open the button to replace the lamp inside?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

nimbus

Hi
If i remember correct:
Release the innerframe by pushing in the two small pins on each side of the button.(Pic 6)
Then you can release the orange coloured bulb holder. Undo the old lamp and replace it.
When replacing it in reverse order, it should work :) hopefullly
Nå står det to i hagen...

BauDemo

Sitat fra: nimbus på mandag 16. desember 2013, klokken 14:48
Hi
If i remember correct:
Release the innerframe by pushing in the two small pins on each side of the button.(Pic 6)
Then you can release the orange coloured bulb holder. Undo the old lamp and replace it.
When replacing it in reverse order, it should work :) hopefullly

Thank you!
Just to make it 100% clear - is the "pin" the white dot that is pointed by the arrow on the attached image?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

nimbus

Sorry, I don`t quite remember ??? But i thought it was the rectangular spot a bit further forward (to the left) on the switch. If you press the button, I think you will see what part that`s moving.
Good luck
Nå står det to i hagen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA